Alla artiklar

  • Hur mäter och analyserar man kundnöjdhet?

    Kundlojalitet och kundnöjdhet är några av de starkaste drivkrafterna för lönsamhet. Om du samlar in data för att mäta kundnöjdhet i företaget kan du enkelt skapa insikt och kunna fatta beslut snabbt med hjälp av datavisualisering.

  • Så kommer du igång med en chatbot

    Hur kommer man egentligen igång med en chatbot? Vad är viktigt att tänka på innan man startar upp ett chatbot-projekt? Hur lyckas man och hur lång tid tar det? Vi ger dig svaren på frågorna i detta blogginlägg.

  • De 5 största trenderna inom cloud computing 2021

    Året 2020 har gjort oss bekymrade över hur vi kan anpassa oss och överleva i en värld som ständigt förändras. Därför är ingen trend mer relevant än just cloud computing. Här är de 5 största trenderna inom cloud computing 2021.

  • Mentor

    4 anledningar till att skaffa en mentor

    Plugget är i full gång men tankarna om vad du ska göra efter studietiden börjar ta fart. Med en mentor får du en stor konkurrensfördel på arbetsmarknaden och den där extra boosten i karriären.

  • Vad innebär en övergång till Qlik Sense egentligen?

    Är det dags för er att ta steget och flytta era applikationer från en QlikView-miljö till Qlik Sense? I detta inlägg tar vi upp de vanligaste frågorna, vad både användare och utvecklare ska tänka på när man ska ta befintliga applikationer från QlikView till Qlik Sense.

  • Googles kontor i Amsterdam.

    Kontorsinredning – 5 tips för att lyckas

    Växtväggar, flödande ljus, tyger som höjer mysfaktorn och färg som sätter fart på kreativiteten. Med lite fantasi blir kontoret så mycket trevligare. Dessutom behöver det inte kosta en förmögenhet. Här får du 5 tips på kontorsinredning som får dig och dina kollegor att vilja gå till jobbet!

  • webb

    Webbtillgänglighet – Vad är det och varför är det viktigt?

    Webbtillgänglighet innebär att man bygger webbplatser och digitala tjänster på så vis att utformningen av webbinnehåll är anpassat för att alla människor i samhället ska kunna ta del av informationen. Detta oavsett om man har någon typ av funktionsvariation. Maria Wallenthin som är expert på webbtillgänglighet svarar på de vanligaste frågorna kring webbtillgänglighet.

  • De 10 främsta fördelarna med en chatbot

    Du har antagligen använt ett par chatbottar och du kanske till och med redan använder en chatbot mot dina kunder, men har du tänkt på alla fördelarna som en chatbot har, inte bara för ditt företag utan även dina kunder? Det är precis vad vi kommer att sammanfatta i detta blogginlägg; 10 skäl till varför en chatbot hjälper dig, ditt företag och, viktigast av allt, dina kunder.

Mest populära

  • Digital AW går att anpassa efter budget och antalet deltagare

    Tips för en lyckad digital AW

    I oktober har det gått 200 dagar sedan flytten till hemmakontoren i mars. Innan corona var After Work en vanlig aktivitet för att skapa trivsel på jobbet. Så vad krävs för att få till en lyckad digital AW, nu när kollegorna är utspridda? 

  • Tillfälliga regler för julklappar till anställda under corona

    Julklappar till anställda i coronatider

    I år när många sitter utspridda på hemmakontoren kan det bli extra svettigt för arbetsgivarens tomte. Samtidigt har tomten möjlighet att vara extra generös, utan att riskera skattekonsekvenser för mottagaren.

  • Pandemin påverkar möjligheten till lönepraktik

    Varje år börjar omkring 700 studenter en yrkesutbildning inom lön. Att lära i skarpt läge har stort pedagogiskt värde och en del av utbildningen är därför förlagd ute i arbetslivet. Just nu missar dock många studenter den chansen på grund av covid 19.