Tillbaka till huvudmeny

Snabb överblick med ny dashboard

I Sesams release 2024.2 lanseras en helt ny applikation; Sesam Dashboard. Perfekt för dig som vill hålla koll på hur verksamheten presterar i realtid.

 Syftet med Sesam Dashboard är att du som kund ska få snabb överblick på hur verksamheten, eller en viss del av den, presterar. Relevant data visas i realtid på en skärm i exempelvis lagret. 

– Med hjälp av lättillgänglig information kan du driva din verksamhet mer effektivt. Du kan se status för exempelvis plocklistor, returer och inkomna ordrar och aktiviteter, säger Jonathan Svedelius. 

Du väljer själv vilken typ av information som du vill att dina skärmar ska presentera, eller så använder du förinställda standardvyn.

– Efter workshops med våra kunder har vi skapat en övergripande vy med lite av varje från hela verksamheten, sedan kan du välja att lägga till eller ta bort data utifrån dina behov, fortsätter Jonathan Svedelius.

I första versionen för release 2024.2 ingår följande information: 

  • Orderrader med status registrerad
  • Dagens returer – individer
  • Akuta kundorder
  • Planerade plocklistor
  • Avhjälpande underhåll
  • Leveranssäkerhet
  • Hämtorder 
  • Leveranstid i dagar
  • Tid på rekondlager för individer

Mest populära

  • Personalhandbok – gratis mall

    Personalhandbok – gratis mall för företag

    En bra personalhandbok ger medarbetare stenkoll på rutiner, plikter och rättigheter. Här samlas info om företagskultur, arbetstider och semester. Med vår nya mall har ni snart en uppdaterad personalhandbok på plats.

  • Gratis mall till bilpolicy för tjänstebil

    Bilpolicy – gratis mall till företaget

    Med en tjänstebilspolicy undviker företaget missförstånd med sina anställda. Där kan bland annat kostnader och miljöaspekter regleras på ett smidigt sätt. Ladda ner vår kostnadsfria mall och slipp onödiga problem.