Dags att uppgradera era kontorsstolar?
Ergonomi på arbetsplatsen till rimliga priser.

Möbler som är bra för kroppen är sällan snälla mot plånboken. Men som tur är finns det en smart lösning. Vi erbjuder färdiga avtal med leverantörer som Lyreco, Staples, EFG, Gerdmans och IKEA. Alla avtal och rabatter finns samlade i vår smidiga inkösportal.

 

 

Dags att uppgradera era kontorsstolar?
Ergonomi på arbetsplatsen till rimliga priser.

Möbler som är bra för kroppen är sällan snälla mot plånboken. Men som tur är finns det en smart lösning. Vi erbjuder färdiga avtal med leverantörer som Lyreco, Staples, EFG, Gerdmans och IKEA. Alla avtal och rabatter finns samlade i vår smidiga inkösportal.

 



Monotont arbete en stor riskfaktor



3 typer av produkter för välmående på jobbet

Kontorsstolar

En av de absolut viktigaste pusselbitarna på arbetsplatsen är ordentliga kontorsstolar. De ska förstås vara bekväma, men även hjälpa dig att hålla koncentrationen uppe under långa arbetsdagar. Med möjlighet att ställa in stolen efter din kropp minskar du drastiskt risken för ryggproblem, dålig hållning och en rad andra besvär.

 

Höj- och sänkbara skrivbord

Möjligheten att variera din arbetsställning mellan sittande och stående gör arbetsdagen bättre. Blodcirkulation, energi och hållning påverkas alla positivt av en varierad position. Att dessutom kunna fixera höjden exakt där du vill ha den gör mycket för arbetsron och möjligheten till största möjliga fokus. Så sätt igång att höja och sänka!

 

Pilatesbollar

Balanskuddar, balansbrädor och balanspallar. Att sjunka ihop som en hösäck framför skrivbordet är lätt hänt. Som tur är finns det hjälpmedel för att sitta upprätt med en spänd core och rak rygg. Våra leverantörer Lyreco och Staples erbjuder ett stort sortiment produkter som “tvingar” dig till bättre hållning och stärker din rygg.

 

 

5 ergonomiska tips

  1. Se till att ditt skrivbord ger stöd till dina underarmar.

  2. Undvik alltför långa perioder av stillasittande, stå upp med jämna mellanrum.

  3. Ha nog med utrymme på ditt skrivbord för att undvika märkliga ställningar.

  4. Ta korta raster varje timme och gå i väg från skrivbordet.

  5. Undvik onödig belastning på nacke och huvudet, inte minst genom att låta bildskärmens övre del vara i ögonhöjd.