Kundlojalitet genom ökad kundinsikt

En rapport av Visma Retail och Abalon.

Executive Summary:
De viktigaste insikterna

Ta del av höjdpunkterna från Visma Retail och Abalons stora undersökning Kundlojalitet genom ökad kundinsikt. Rapporten bygger på en omfattande Sifo-undersökning där vi intervjuat drygt 1 500 konsumenter om attityder och köpbeteenden med fokus på dagligvaruhandel, apotek och mode.

Du får bland annat svar på

  • Vad är avgörande för konsumentens val av inköpsställe?
  • Vilka faktorer värdesätts högst av en kundklubbsmedlem?
  • Hur föredrar konsumenter att en kundklubb kommunicerar?

Få insikterna direkt till din inkorg 

JA, jag samtycker till att Visma behandlar mina personuppgifter i syfte att identifiera mina intressen på sätt som beskrivs här och jag är medveten om att mitt samtycke kan återkallas när som helst.
JA, jag vill att Visma skickar mig relevant information per epost baserat på mina intresseområden. Jag är medveten om att jag, när som helst, kan avanmäla mig från sådana utskick eller uppdatera mina intresseområden genom prenumerationshanteraren.
För att ta del av information och aktiviteter på Visma behöver vi ditt samtycke
Visma Retail har lösningar för lojalitet, kundinsikt och kommunikation.

Personliga kundrelationer skapas med insikt och analys

Visma Retails dotterbolag Abalon är experter inom CRM, lojalitet, kundinsikt och digital marknadsföring. Bolaget har hjälpt stora detaljhandelskedjor vårda sina kundrelationer i 30 år, och fortsätter ständigt expandera sin verksamhet i Norden och Europa. Abalons kundfokuserade produkter är ett perfekt komplement till Visma Retails övriga lösningar mot detaljhandeln, med flertalet standardintegrationer mot koncernens butiksdatasystem, e-handelsplattformar och WMS-lösningar. 

Analys: Gör det enkelt för kunden att vara lojal

 "En kundklubb idag behöver vara anpassad till kundens köpsituation och vara tydlig, flexibel och ge ett värde."
 
Anita Radón
Handelsforskare på Högskolan i Borås


Anita Radón har läst vår stora kundlojalitetsrapport och ger en exklusiv analys på ämnet. Ladda ner krönikan, där hon ger insiktsfulla tips och råd till detaljister kring lojalitet och implikationer.

JA, jag samtycker till att Visma behandlar mina personuppgifter i syfte att identifiera mina intressen på sätt som beskrivs här och jag är medveten om att mitt samtycke kan återkallas när som helst.
JA, jag vill att Visma skickar mig relevant information per epost baserat på mina intresseområden. Jag är medveten om att jag, när som helst, kan avanmäla mig från sådana utskick eller uppdatera mina intresseområden genom prenumerationshanteraren.
För att ta del av information och aktiviteter på Visma behöver vi ditt samtycke
"Dagens kund förväntar sig inget mindre än en sömlös kundresa med rätt kommunikation vid rätt tillfälle. Detta kräver ett flexibelt CRM system som ger optimala förutsättningar för att skapa och bibehålla en relevant kundrelation. Det är ett nöje att få hjälpa våra stora retail-kunder med just detta. Att skapa hållbara relationer som ger faktiska resultat, helt ner till sista raden."
 Stefan Romeis
Lojalitetsexpert på Abalon, ett bolag inom Visma Retail

Vad kan vi göra för dig?

Vi vet vad som krävs för att skapa ett framgångsrikt och relevant lojalitetsprogram, med utgångspunkt i vitala kundinsikter.

Skicka ett meddelande till oss, så kontaktar en av våra experter dig. Vi kan gladeligen ge dig mer information om vår kundcentrala plattform, eller boka ett första möte.

Abalon i Visma Retail är experter inom kundklubb och lojalitet

Kontakta oss

Fyll i formuläret så kontaktar vi dig.
JA, jag samtycker till att Visma behandlar mina personuppgifter i syfte att identifiera mina intressen på sätt som beskrivs här och jag är medveten om att mitt samtycke kan återkallas när som helst.
JA, jag vill att Visma skickar mig relevant information per epost baserat på mina intresseområden. Jag är medveten om att jag, när som helst, kan avanmäla mig från sådana utskick eller uppdatera mina intresseområden genom prenumerationshanteraren.
För att ta del av information och aktiviteter på Visma behöver vi ditt samtycke
Den här webbplatsen använder cookies, som samlar information om hur du interagerar med sidan. I kombination med de uppgifter du uppger, skapar vi en profil så att vi ska kunna visa relevant innehåll just för dig. Genom att acceptera tillåter du att vi samlar och behandlar dina personuppgifter enligt beskrivningen här.