Förvaltning ska vara fantastiskt

Vi skapar ett erbjudande som passar just dig.

Vårt mål är 100% nöjda kunder – inte 95%. Punkt.

Har du haft krångel med din förvaltning någon gång? Då har du upplevt hur det ställer till det i verksamheten - och man vill ha det fixat, helst igår! För en smidig vardag ska förvaltningen av dina webblösningar vara proaktiv, snabb, kunnig och professionell, och det har med åren blivit vårt signum. 

Fantastisk förvaltning i detalj

All inclusive   

I vår webbförvaltning ingår problemlösning, vidareutveckling, redaktörsstöd och proaktivitet. 

Tillsammans tar vi fram din skräddarsydda lösning. Det är en mogen approach och vi vet av erfarenhet att det oftast är det mest kostnadseffektiva sättet att säkra kvalité och driftsäkerhet för din affärskritiska webb. Motsatsen till vår modell är att betala för ett ”paket” så som Brons, Silver eller Guld. Risken är då stor att du betalar för mycket eller inte får ut nog mycket för din investering. Därför arbetar vi inte så.

Vi letade efter en partner som kunde förstå våra behov och omsätta dem i ett välfungerande intranät, både vad avser det som möter ögat, dvs design och struktur, och det som håller webben i gång över tid, dvs utveckling och förvaltning. Samarbetet med Visma har gått mycket bra, de har drivit projekt och förvaltning effektivt och målinriktat. Sagt har blivit gjort.

Stefan Hladisch, chef internkommunikation på Praktikertjänst.

Läs mer

Kommunikation med känsla

För effektiv kommunikation använder vi gärna moderna ärendehanteringsprogram så som Jira, Trello och Slack men vi vet att telefonsamtalet vid rätt tillfälle är Priceless

En av de viktiga hörnstenarna i Fantastisk förvaltning är bra kommunikation. Vi är en mogen, ansvarstagande och erfaren förvaltare av affärkritiska system och vi vet att kommunikation är i särklass vårt starkaste verktyg för att din lösning ska må bra. Via mobilen kan du ha ständig koll på din webblösning och via våra genomgångar säkrar vi måendet på lång sikt.

”Visma är en stabil och pålitlig partner. Deras förmåga att lyssna och komma med förslag ger oss trygghet i att vi kommer få den bästa lösningen och det bästa sättet att genomföra den på.”

Nina Malm, förvaltningsledare IT på Ledarna.

Läs mer

SLA på 60 minuter

Om akuta problem uppstår så påbörjar vi problemlösning inom en timme.

SLA på 60 minuter är i sig inget ovanligt men få leverantörer har rutiner och resurser för att lösa problemet snabbt. Vi är redo att påbörja felsökningen inom 60 minuter, vi löser problemet och tar fram en incidentrapport med ett långsiktigt åtgärdsförslag. 

”Jag känner mig alltid prioriterad när jag behöver hjälp. Visma tar direkt tag i såväl problem, vidareutveckling och frågor och återkommer både snabbt och kompetent.”

Camilla Jönsson, webbansvarig på Svenska stadsnätföreningen.

Läs mer

Specialister anlitar specialister

Webb är idag ett brett område och nyckeln till digital framgång är att skapa det perfekta teamet.

Vi räds inte samarbeten, tvärt om så främjar vi det. Vårt nätverk är ett värdefullt verktyg för att komplettera våra leveranser med specialistkompetens när det behövs. 

”Vår kundportal är komplex och består av många integrationer mot olika system och ekonomitjänster. Oavsett tekniska behov och utmaningar så har Visma alltid levererat kreativa förslag och lösningar som fungerar bra för oss.”

Peter Stenberg, systemägare på Grant Thornton.

Läs mer

Gå tillbaka till föregående sida

Kontakta oss

Vad vill du fråga om?
För att ta del av information och aktiviteter på Visma behöver vi ditt samtycke


Mimmi Pareigis &
Pierre Vindemyr

Kontaktpersoner för Vismas Episerverteam