Digitala och mobila köpbeteenden i dagligvaruhandeln

Rapport framtagen av HUI Research och Visma Retail.

Konsumentens köpbeteende förändras

Idag är det mer spännande än någonsin att vara konsument. Det nya köpbeteendet har inneburit att konsumenternas roll i handeln har stärkts, och att makten har skiftat från detaljist till konsument. Den tekniska utvecklingen går så pass snabbt att konsumenters vana, nyfikenhet och efterfrågan kommer att kräva att detaljhandeln erbjuder olika typer av shoppinglösningar. Idag vill konsumenten handla på sina villkor vilket ger dem mer inflytande att påverka köpprocessen. I en ökad konkurrens innebär det att detaljisten måste finnas där konsumenten är.

Digitala och mobila köpbeteenden i dagligvaruhandeln

Vi har tillsammans med HUI Research tagit fram en rapport som belyser digitalisering och mobila köpbeteenden i dagligvaruhandeln samt möjligheterna för branschen.

Digitala köpbeteenden

"Digitala och mobila köpbeteenden i dagligvaruhandeln"

Ladda ner fullständig rapport (pdf)
Fyll i e-post så skickas den direkt:

Digitala köpbeteenden
"Digitala och mobila köpbeteenden i dagligvaruhandeln"

Ladda ner en Executive Summary av rapporten (pdf)
Fyll i e-post så skickas den direkt:

Digitala köpbeteenden
"Digitala och mobila köpbeteenden i dagligvaruhandeln"

Ladda ner våra egna tankar om ämnet (pdf)
Fyll i e-post så skickas den direkt:

Mobila shoppinglösningar

HUI Research har på uppdrag av oss tagit fram en rapport på temat "Mobila shoppinglösning och mobilitet i detaljhandeln."

Läs om hur mobil shopping ser ut idag, vilket behov det finns samt hur framtiden ser ut för detaljhandeln.

Ladda ner den fullständiga rapporten, en Executive Summary och våra egna tankar om mobilitet och omnikanal.

Till Mobila shoppinglösningar

HUI rapport mobila shoppinglösningar

Vill du läsa mer om våra mobila shoppinglösningar?

Klicka här