Upptäck fördelarna med en samlad köpkraft

Visma Advantage förhandlar avtal med hjälp av en samlad köpkraft. Vi har i dagsläget ca 15 000 företag som gör sina inköp genom oss. Den samlade volymen gör att vi tillsammans kan få bättre villkor. 

Genom att använda våra färdigförhandlade avtal kan du vara säker på att du alltid har bra villkor när du gör dina inköp till företaget. Avtalen finns samlade i en smidig inköpsportal vilket gör det enkelt för dig att ha koll på dina priser och villkor. 

 

Visma  Advantage Basic

Med Basic får du tillgång till ett basutbud som består av 40 färdigförhandlade avtal med starka rabatter. Det är enkelt att bli kund och med vår trygghetsgaranti får du pengarna tillbaka om du inte är nöjd inom tre månader efter att du blivit kund.

Läs mer

  • Basutbud med 40 avtal
  • Inköpsportal med alla avtalen
  • Lägg upp egna avtal i inköpsportalen
  • Obegränsat antal användare

Visma Advantage Professional

Med Professional får du tillgång till ett basutbud av färdigförhandlade avtal men med en högre rabatt på många av avtalen samt ett ökat utbud av avtal. Det är enkelt att bli kund och med vår trygghetsgaranti får du pengarna tillbaka om du inte är nöjd inom tre månader efter att du blivit kund.

Läs mer

  • Basutbud + 2 avtal
  • Högre rabatter på 8 avtal
  • Inköpsportal med alla avtalen
  • Lägg upp egna avtal i inköpsportalen
  • Obegränsat antal användare

Visma Advantage Premium

Premium är tjänsten för det större företaget där vi fungerar som ett inköpsstöd för er. I tjänsten ingår en projektledare som hjälper er att implementera avtalen och utbilda er personal. Vi hjälper bland annat till med offertförfrågningar och statistik på de områden som ert företag efterfrågar.  

Läs mer

  • Basutbud + nischade avtal
  • Ännu högre rabatter
  • Inköpsportal med alla avtal
  • Lägg upp egna avtal i inköpsportalen
  • Obegränsat antal användare
  • Projektledare utan konsultavgifter
  • Besparingsanalys
  • Löpande uppföljning
  • Alla dina avtal samlade i en smidig inköpsportal

    Det ska vara enkelt för dig att använda våra färdigförhandlade avtal, därför har vi samlat dessa i en smidig inköpsportal. Här får du en bra översikt och kan enkelt aktivera de avtal du behöver. Det blir också smidigt för dig och dina medarbetare att använda avtalen med hjälp av portalens många smarta funktioner: 

    - Ge dina användare behörighet till olika avtal. 
    - Lägg upp anteckningar till dina användare.
    - Lägg upp företagets egna inköpsavtal.

    Se dig omkring i portalen






  • Kom igång enkelt

    I portalen väljer du själv vilka avtal som ditt företag ska använda och det är enkelt att komma igång. Med bara några klick aktiverar du ett avtal för att börja göra beställningar.

    Är det fler på företaget som ska kunna göra beställningar från en leverantör kan du enkelt lägga upp nya användare.

     

















  • Lägg upp era egna avtal

    Om ditt företag har inköpsavtal som ni förhandlar själva kan du lägga upp dem i inköpsportalen och på så sätt samla företagets avtal på ett enda ställe. Du kan lägga upp alla nödvändiga detaljer om det egna avtalet, till exempel:

    - avtalskoder eller kundnummer
    - ladda upp dokument, exempelvis avtalsvillkor 





     

  • Anpassa inköpsportalen efter varje användare

    Vi har gjort inköpsportalen så smidig att du kan anpassa vilka avtal som varje användare ska kunna beställa ifrån. Här kan du till exempel välja att de som beställer resor till företaget endast får tillgång till dessa avtal, och de som beställer datorer endast får tillgång till avtalen inom IT och elektronik.

    Lägg upp anteckningar till användare

    I inköpsportalen har du möjlighet att lägga upp meddelanden till dina medarbetare vilket kan vara till hjälp om ni har särskilda riktlinjer som behöver följas.
     
     



  • Vi hjälper dig

    Det är enkelt att använda portalen och våra avtal, men vi förstår om det skulle dyka upp frågor och funderingar längs vägen. Vår kundservice är experter på alla våra avtal och finns tillgängliga för att svara på dina frågor. Du når oss enkelt genom telefon, e-post eller via vår chatt i portalen. 

    Du som använder vår Premiumtjänst har dessutom alltid möjlighet att vända dig direkt till din projektledare.




     

"Vi sparar 10 000 kr/år enbart på ett avtal"

Inköpen för Pac2 AB var betydligt dyrare innan de hittade Visma Basic och idag märker de stor skillnad på sina kostnader. Nu sparar de 10 000 kr/år bara genom att teckna sin försäkring genom Visma.

Se hur vi hjälper våra kunder

Visma Advantage Affärsbarometer
Undersökningen om småföretagares försäljning och inköp

Affärsbarometern är Sveriges största undersökning av försäljning och inköp hos småföretagare. Affärsbarometern sammanfattar trender kring småföretags försäljning och inköp.

Läs om Affärbarometern här »