
Kundprojekt
Det här har vi gjort för våra kunder.
Det här har vi gjort för våra kunder.
Praktikertjänst behövde en ny intern plattform som stöd i sin digitaliseringsresa och med fokus på tillgänglighet, intern kommunikation, inspiration och intern merförsäljning.
Sensum tog hjälp av Visma med att förbättra företagets informations- och kommunikationsflöde, såväl internt som externt. Resultatet blev den digitala arbetsplatsen Fyrtornet, baserad på Vismas lösning Digital arbetsplats med Microsoft 365.
Tack vare ett tätt samarbete med regionens projektledning genom hela projektet kunde Visma hjälpa till att fånga upp krav och behov, föreslå beslutspunkter och driva på för att få fram nödvändiga beslut i tid.
Synologens huvudkontor kontaktade Visma då man hade stora utmaningar med tillförlitligheten i sitt nuvarande intranät i kombination med verksamhetssystem. Synologen har nu med Visma Consultings hjälp en intranätlösning där optiker runt om i landet kan nätverka med varandra, ta del av leverantörsnyheter och få information från huvudkontoret.
I Visma Consultings uppdrag ingick att utföra korrigeringar för högre tillgänglighet på 10 olika webbplatser som Vetenskapsrådet driftar. Projektet omfattade även att säkerställa att de som arbetar redaktionellt med webben har hög kompetens kring webbtillgänglighet både för att kunna upprätthålla tillgängligheten vid redaktionellt arbete på webbplatserna och också för att kunna kravställa på tillgänglighet vid beställningar.
Ledarnas nya webbplats är byggd så att besökaren snabbt ska hitta rätt information. Projektet har haft fokus på enkel struktur med medlemmen i fokus. All text har genomarbetats för att hålla nere antalet sidor.
Skanska valde att bygga en multisajt med lokala anpassningar, i praktiken elva sajter med olika språk och innehåll men ändå samma ansikte utåt och samma teknik bakom.
Webben integrerar mot flera olika system och lösningar. Bland annat integrerar den mot Ragn-Sells e-handelslösning och kundportal.
Med en pressad tidsplan behövde Azets migrera sin webbsida till molnet. Visma Consulting utförde projektet på 2 månader och är nu en långvarig samarbetspartner för deras webb.
Konsumenternas webbsida använde sig av gammal teknik och utvecklingen blev kostsam. Visma Consulting utvecklade en ny webbplats i Episerver som förbättrade utseende och funktionaliteten på webbsidan.
Haninge kommuns externa webbplats har i princip haft samma utseende och informationsdesign och struktur sedan lanseringen 2015. Visma Consulting hjälpte Haninge kommun att ta fram en ny navigation jämte en uppdaterad informationsdesign som gett webbplatsen ett nytt och modernt utseende.
För Skövde kommun var det viktigt att fastställa en säker process och att få fram en digital lösning som stöttade processen.
Marks kommun konkurrensutsatte driften av flera IT-plattformar, bland annat webben. Det vinnande anbudet lades av Visma Consulting som erbjöd Episerver Digital Experience Cloud Service (DXC), Episervers plattform levererad som en tjänst, med Microsofts moln Azure som grund.
Visma Consulting hjälpte Länsstyrelserna att digitalisera deras ärendeflöden med e-tjänsten Mina Meddelanden, som möjliggör för medborgare att snabbt och säkert ta emot meddelanden från myndigheter.
Visma GIS byggde ett webbaserat verktyg som på ett flexibelt sätt visar vad som hänt under natten. Detta ger tillgång till en gynnsam informationsspridning inom företaget, alla ser samma information och vad som händer inom företaget.
Visma Consulting har utvecklat en modern, anpassad och lättanvänd GIS-lösning som används av ca 50 konsulter dagligen i projektering, planering och markberedning av nät- och fiberprojekt.
Visma Consulting utvecklade en karttjänst för både internt och externt bruk. Den externa kartlösningen gör det enkelt för kunderna att snabbt hitta närmaste ATG-butik. Den interna lösningen är ett viktigt verktyg i företagets tillväxtstrategi då den används för att identifiera nya ATG-butiker.
Fyll i formuläret om du har några frågor eller funderingar så kontaktar vi dig!