Skip to main content

5 argument för utlägg och reseräkningar i mobilen

Med ett affärssystem i molnet har du vad som behövs för att digitalisera er process för utlägg och reseräkningar. Och självklart ska du kunna göra det du behöver via mobilen.

5 argument för utlägg och reseräkningar i mobilen

För tio år sedan hade många skrattat åt tanken på att ett helt affärssystem kan rymmas i en ficka. Nu är det verklighet och av de vanligaste ekonomiska processerna är utlägg och reseräkning bland det som företag digitaliserar i en allt snabbare takt, enligt Vismas Digitaliseringsindex 2018.

Många av oss har redan anpassat mycket i livet efter den tekniska utvecklingen och att exempelvis kunna beställa resor, få vård, handla mat eller göra bankärenden via mobilen hör till vardagen. Självklart ska vi då också kunna jobba obehindrat på samma sätt.

Molnet. Mobilen. Nuet.

Med ett molnbaserat affärssystem som Visma.net kan du inte bara jobba obehindrat var du än befinner dig utan även använda mobilen för det mesta av det du gör vid datorn på kontoret. Som exempelvis att lägga ordrar eller godkänna reseräkningar, utlägg och inkommande fakturor. Allt du behöver (utöver affärssystemet) är en uppkoppling.

Vismas mobilstrategi innebär en ständig utveckling och ny funktionalitet samt nya applikationer i systemet släpps regelbundet.

Ett exempel är appen Visma.net Expense för reseräkning och utläggshantering i molnet. Ta en bild av ditt kvitto med mobilen, lägg till nödvändig information och skicka direkt för godkännande av chef (som i sin tur också kan godkänna direkt i appen).

5 argument för utlägg och reseräkningar i mobilen

  • Registrera utlägg och reseräkning direkt och inte “sedan”.
  • Slipp hålla reda på papperskvitton, fota med mobilen och ladda upp.
  • Ekonomiavdelningen får en bättre överblick.
  • Du får bättre koll på hur mycket pengar du kan vänta dig.
  • Flöden för bland annat utlägg, traktamenten och representation blir tydliga.

Dessutom uppdateras systemen automatiskt när Skatteverket ändrar regler och ersättningsnivåer, vilket minskar risken för oavsiktliga misstag.

Kom på webbinar om Visma.net med fokus på ekonomi och administration

Detta inlägg bygger på en artikel producerad av Brand Studio i samarbete med Visma som tidigare publicerats på Dagens Industri.

Mest populära

  • Digital AW går att anpassa efter budget och antalet deltagare

    Tips för en lyckad digital AW

    I oktober har det gått 200 dagar sedan flytten till hemmakontoren i mars. Innan corona var After Work en vanlig aktivitet för att skapa trivsel på jobbet. Så vad krävs för att få till en lyckad digital AW, nu när kollegorna är utspridda? 

  • Tillfälliga regler för julklappar till anställda under corona

    Julklappar till anställda i coronatider

    I år när många sitter utspridda på hemmakontoren kan det bli extra svettigt för arbetsgivarens tomte. Samtidigt har tomten möjlighet att vara extra generös, utan att riskera skattekonsekvenser för mottagaren.