Skip to main content

Vill vi att våra kunder ska tänka på oss – eller inte?

Som leverantör av lösningar som ska automatisera och effektivisera verksamheter, då vill vi att våra kunder ska vara så nöjda med våra lösningar så att vi som leverantör inte märks, eller? Samtidigt vill vi att de ska kontakta oss för att höra om vi har något nyttigt att berätta eller bolla lösningsförslag…

Vi vill att våra kunder ska tänka på oss, eller?

Som nordens ledande leverantör inom effektivisering av företags ekonomifunktion och övriga verksamhet vill vi ju väldigt gärna att våra kunder och användare ofta tänker på oss. Vårt varumärke står ju förutom för teknologi, innovation och säkerhet för en stark lokal närvaro där vi vill finnas tillhands för våra kunder i deras expansion och utveckling.

Vi ser gärna att de dagligen funderar på om Visma kan hjälpa dem med ditt och datt… Helst vill vi att användarna går in och läser på vårt Community för att de plötsligt blivit nyfikna på om vi kanske har något nytt och nyttigt att berätta, eller att de själva ringer upp vår konsult och bollar lite olika lösningar.

Eller är det istället så att våra kunder inte behöver tänka på oss alls? Därför att de är så väldigt nöjda med det som vi har levererat och denna lösning är så välfungerande och uppdaterad att vi som levererat och stöttar inte alls märks? Är det så det optimala förhållandet mellan leverantör och kund ser ut? “- Det ska bara fungera” säger ju många kunder.. Jo, det håller vi med om.

De av våra kunder som använder automatiserade lösningar som baserar sig på digitala flöden i molnet, som e-faktura och liknande – de tänker nog minst på oss.. Men helt svartvitt är det ju inte. Så snart något förändrar sig i verksamheten så börjar de nog tänka på oss igen och vill ha någon slags kontakt. Och det gillar vi ju!

Just automatiserade flöden i molnet, det är sådana som “bara ska fungera” och förenkla tidsödande processer. Ett område som lämpar sig bra för det är fakturahantering, då kan du både spara tid, personella resurser och miljö. Vår guide tar upp 9 skäl till att sluta med pappersfakturor.

Hämta guiden

Mest populära

  • Digital AW går att anpassa efter budget och antalet deltagare

    Tips för en lyckad digital AW

    I oktober har det gått 200 dagar sedan flytten till hemmakontoren i mars. Innan corona var After Work en vanlig aktivitet för att skapa trivsel på jobbet. Så vad krävs för att få till en lyckad digital AW, nu när kollegorna är utspridda? 

  • Tillfälliga regler för julklappar till anställda under corona

    Julklappar till anställda i coronatider

    I år när många sitter utspridda på hemmakontoren kan det bli extra svettigt för arbetsgivarens tomte. Samtidigt har tomten möjlighet att vara extra generös, utan att riskera skattekonsekvenser för mottagaren.