Vi vill att våra kunder ska tänka på oss, eller?

Vill vi att våra kunder ska tänka på oss – eller inte?

Som nordens ledande leverantör inom effektivisering av företags ekonomifunktion och övriga verksamhet vill vi ju väldigt gärna att våra kunder och användare ofta tänker på oss. Vårt varumärke står ju förutom för teknologi, innovation och säkerhet för en stark lokal närvaro där vi vill finnas tillhands för våra kunder i deras expansion och utveckling.

Vi ser gärna att de dagligen funderar på om Visma kan hjälpa dem med ditt och datt… Helst vill vi att användarna går in och läser på vårt Community för att de plötsligt blivit nyfikna på om vi kanske har något nytt och nyttigt att berätta, eller att de själva ringer upp vår konsult och bollar lite olika lösningar.

Eller är det istället så att våra kunder inte behöver tänka på oss alls? Därför att de är så väldigt nöjda med det som vi har levererat och denna lösning är så välfungerande och uppdaterad att vi som levererat och stöttar inte alls märks? Är det så det optimala förhållandet mellan leverantör och kund ser ut? “- Det ska bara fungera” säger ju många kunder.. Jo, det håller vi med om.

De av våra kunder som använder automatiserade lösningar som baserar sig på digitala flöden i molnet, som e-faktura och liknande – de tänker nog minst på oss.. Men helt svartvitt är det ju inte. Så snart något förändrar sig i verksamheten så börjar de nog tänka på oss igen och vill ha någon slags kontakt. Och det gillar vi ju!

Just automatiserade flöden i molnet, det är sådana som “bara ska fungera” och förenkla tidsödande processer. Ett område som lämpar sig bra för det är fakturahantering, då kan du både spara tid, personella resurser och miljö. Vår guide tar upp 9 skäl till att sluta med pappersfakturor.

Hämta guide

Carola Lissel arbetar som VD på Visma Software och har varit verksam på olika företag inom affärssystemsbranschen i snart 20 år i olika roller kring försäljning, kanalutveckling och marknad. I dag funderar Carola mest på frågor kring produktivitet, automatisering och kundnöjdhet kopplat till affärssystem - och naturligtvis de ljusa "moln" som breder ut sig i branschen.
Kom i kontakt med Carola: