Integrerbart affärssystem, Bild: Freepik

Integrerbart affärssystem banar väg för besparingar

Idag gör många av våra kunder stora besparingar både vad gäller tid och pengar med hjälp av ett integrerbart affärssystem. Bara under de senaste fem åren jag har jobbat på Visma har allt fler insett vilka vinster som går att göra.

Den integrationsplattform som många av våra kunder befinner sig på idag har i huvudsak två användningsområden. Uppdatera eller hämta information från annat system än affärssystemet. Tillgängliggöra information och funktionalitet från affärssystemet i t.ex. ett mobilt gränssnitt. Så länge det finns en strukturerad databas mot det system man ska integrera så finns det nästan inga utmaningar, vi kan flytta information både till höger och vänster mellan ett eller flera system.

Vi har användare som hanterar service- och/eller försäljningsorder, tidsrapporterar, en begravningsbyrå som planerar begravningar, användare som plockar order till kund på lagret, offererar… ja ni förstår, man kan göra det mesta utan att vara inne i affärssystemet. Uppkoppling och en enhet som är mobil är det enda kravet.

För säljare som är ute hos sina kunder och som inte vill eller har möjlighet att ha en dator med sig ut är en integration mellan affärssystemet och en mobilenhet perfekt. Då kan säljaren lägga order, göra offert, titta på aktiviteter och försäljningshistorik, se kontaktpersoner hos kunden, se karta över var kunden har sitt kontor/verkstad/affär utan att vara inne i själva affärssystemet. Allt som man kan göra i affärssystemet kan man lägga ut i ett mobilt gränssnitt så att användaren får tillgång till det den behöver när den behöver det.

Fördelarna med ett integrerbart affärssystem är många

Fördelarna med ett integrerbart affärsystem är många och går att finna genom hela verksamheten:
– kostnadseffektivt, lägre licenskostnad för användare som inte behöver vara inne i affärssystemet,
– ökad kvalitet, man riskerar inte att t.ex. säljarens handskrivna lappar som ska bli faktura till kund försvinner eller inte går att tyda,
– spara tid, insamling av information görs av medarbetarna själva och informationen förs in i affärssystemet från “fältet”.

Vill du själv se möjligheterna i vårt affärssystem Visma Business?

Boka en demo

 

Christoffer Lillevang arbetar som Channel Sales Manager på Visma. Han arbetar tillsammans med våra Vismapartners och stortrivs med kundkontakten som han har dagligen i sin roll.
Kom i kontakt med Christoffer: