Skip to main content

Affärssystem i molnet – hur gynnar det användarna?

Nu när allt fler tjänster levereras i molnet har det även blivit möjligt att prenumerera på sitt affärssystem som en molntjänst. Med affärssystemet i molnet öppnar man upp för flera viktiga fördelar som inte hade varit möjliga med ett traditionellt on-premises-system.

En av de största fördelarna är att man kommer åt systemet utan att behöva använda en dator med en lokal installation av systemet. Istället kan användarna, via sin webbläsare, logga in och koppla upp sig mot systemet och ha direkt tillgång till all sin data.

Detta innebär självklart en enorm flexibilitet som tidigare inte varit möjlig. Att stanna hemma med sjukt barn är inte längre ett hinder för att kunna arbeta. Sätt dig bara vid din privata dator och logga in online. Är du på resande fot stora delar av arbetsveckan? Vänta inte tills du är tillbaka på kontoret för att lägga in data i affärssystemet – du kan logga in via din surfplatta direkt efter dina kundmöten och lägga in all data. Behöver du dubbelkolla månadens resultat inför en presentation kan du ta upp din mobiltelefon och logga in direkt till affärssystemet.

Alla har ständig tillgång till aktuella siffror oavsett vilken maskin de använder. På så sätt blir affärssystemet också mer användbart och tillför ytterligare ett mervärde för användarna. För det är ju trots allt det som ett affärssystem är till för – att vara ett stöd för verksamheten och få den att fungera så effektivt som möjligt. Med affärssystemet i molnet blir verksamheten en naturlig del av användarnas arbetsvardag. Istället för att vara något som betraktas som svårt och komplext blir det mer tillgängligt och lätthanterligt.

Är du nyfiken på vårt affärssystem i molnet, Visma.net? Vi har utvecklat en komplett affärslösning där verksamhetens alla processer kan skötas online.

Mest populära

  • Digital AW går att anpassa efter budget och antalet deltagare

    Tips för en lyckad digital AW

    I oktober har det gått 200 dagar sedan flytten till hemmakontoren i mars. Innan corona var After Work en vanlig aktivitet för att skapa trivsel på jobbet. Så vad krävs för att få till en lyckad digital AW, nu när kollegorna är utspridda? 

  • Tillfälliga regler för julklappar till anställda under corona

    Julklappar till anställda i coronatider

    I år när många sitter utspridda på hemmakontoren kan det bli extra svettigt för arbetsgivarens tomte. Samtidigt har tomten möjlighet att vara extra generös, utan att riskera skattekonsekvenser för mottagaren.