Tillbaka till huvudmeny

5 steg som hjälper dig att beräkna ROI på ert nästa affärssystem

Står du inför valet av nytt affärssystem och vill ha mer insikt i vilka ekonomiska fördelar förändringen skulle innebära? Med en väl genomförd ROI kan ni undvika att lägga tid på fel projekt.

5 steg som hjälper dig att beräkna ROI på ditt nästa affärssystem
5 steg som hjälper dig att beräkna ROI på ditt nästa affärssystem

Står du inför valet av nytt affärssystem och vill ha mer insikt i vilka ekonomiska fördelar förändringen skulle innebära? Genom att prioritera detaljerna i en ROI kan ni undvika att lägga tid på projekt som skulle innebära negativ eller låg avkastning.

Avkastningen på investeringen (ROI) är den vanligaste metoden för att mäta avkastning och jämföra den med andra potentiella investeringar eller förutse vinsten.

I vår guide Beräkna ROI på ditt nästa affärssystem tar vi upp fem steg som kan hjälpa dig att identifiera kostnaderna och förutse vinsten av ditt nya affärssystem.

Få vägledning kring bland annat:

  • Att tänka på inför en ROI för affärssystem
  • Gör en korrekt prognos för kostnader
  • Identifiera och förutse avkastningen
  • Bygg ett team som kan analysera alla data
  • Analysera de slutliga siffrorna

Hämta e-guide: Beräkna ROI på ditt nästa affärssystem

Tips! Planerar ni att ta hjälp av en leverantör för implementering av ert nya system är det alltid bra att ha ett tydligt och detaljerat beställningsunderlag så tidigt som möjligt i processen, det kan påverka projektets ROI avsevärt. Ta gärna del av våra tips om att skriva en bra förfrågan för att hitta rätt affärssystem.

Mest populära

  • Tillfälliga regler för julklappar till anställda under corona

    Julklappar till anställda i coronatider

    I år när många sitter utspridda på hemmakontoren kan det bli extra svettigt för arbetsgivarens tomte. Samtidigt har tomten möjlighet att vara extra generös, utan att riskera skattekonsekvenser för mottagaren.

  • Digital AW går att anpassa efter budget och antalet deltagare

    Tips för en lyckad digital AW

    I oktober har det gått 200 dagar sedan flytten till hemmakontoren i mars. Innan corona var After Work en vanlig aktivitet för att skapa trivsel på jobbet. Så vad krävs för att få till en lyckad digital AW, nu när kollegorna är utspridda?