Tillbaka till huvudmeny

Release av Visma Proceedo 8.12 – Konkurrensutsättning och formulär i fokus

I helgen har vi uppdaterat Visma Proceedo till version 8.12.  I denna release har vi fokuserat på att finslipa modulen Visma Proceedo Konkurrensutsättning som ger möjlighet att konkurrensutsätta befintliga leverantörsavtal. Den kan särskilt användas för ramavtal med krav på en ny upphandlingsprocess och finns i två alternativ: för offentlig eller privat sektor. Dessutom har vi […]

Visma Proceedo

I helgen har vi uppdaterat Visma Proceedo till version 8.12.  I denna release har vi fokuserat på att finslipa modulen Visma Proceedo Konkurrensutsättning som ger möjlighet att konkurrensutsätta befintliga leverantörsavtal. Den kan särskilt användas för ramavtal med krav på en ny upphandlingsprocess och finns i två alternativ: för offentlig eller privat sektor.

Dessutom har vi förbättrat funktionaliteten för formulärsbeställningar. Formulär är ett utmärkt verktyg för komplexa beställningar som kräver mycket information från beställaren till leverantören och används då katalogbeställning inte kan tillämpas, t.ex för tjänstebeställningar men också interna beställningar inom en organisation för att effektivisera de interna processerna.

De viktigaste förbättringarna är:

  • Möjlighet att sekretessmärka en konkurrensutsättning
  • Möjlighett att ange fler än bara en vinnare vid tilldelning av en konkurrensutsättning
  • Påminnelsefunktion för ej leveranskvitterade produkter i Visma Proceedo Beställning
  • Nya funktioner för formulär som export och import m.m.

Uppgraderingen genomfördes utan nedtid för systemets användare.

Mest populära

  • Gratis mall till bilpolicy för tjänstebil

    Bilpolicy – gratis mall till företaget

    Med en tjänstebilspolicy undviker företaget missförstånd med sina anställda. Där kan bland annat kostnader och miljöaspekter regleras på ett smidigt sätt. Ladda ner vår kostnadsfria mall och slipp onödiga problem.

  • Personalhandbok – gratis mall

    Personalhandbok – gratis mall för företag

    En bra personalhandbok ger medarbetare stenkoll på rutiner, plikter och rättigheter. Här samlas info om företagskultur, arbetstider och semester. Med vår nya mall har ni snart en uppdaterad personalhandbok på plats.

  • Fler ansökningar blir digitala

    Med licensen digital ärendehantering blir processen kring ärenden helt automatiserad. Just nu utvecklas fler funktioner som kommer att ingå framöver.
    – Vi har fått många bra förslag från er kunder, som friskvård och att omvandla semesterdagar till pengar, säger Håkan Karlsson, produktmarknadschef för Personec P.