Skip to main content

Webbaserade projektverktyg

Webbaserade projektverktyg hjälper tjänstebaserade verksamheter och konsulter att följa lönsamheten på olika nivåer – i realtid, var de än befinner sig.

Webbaserat projektverktyg. Bild: Freepik
Webbaserat projektverktyg

Bedriver du en tjänstebaserad verksamhet där det är viktigt att kunna följa lönsamheten på olika nivåer i realtid? Då kan ett webbaserat projektverktyg göra vardagen enklare. Många projekttunga verksamheter, exempelvis arkitekt- och reklambyråer, upplever att de har behov av någon form av systemstöd för att:

  • hålla reda på kunder och kontakter
  • bygga och följa sälj-pipeline
  • planera och säkerställa framdrift i beställda uppdrag
  • säkerställa att all nedlagd tid och utlägg rapporteras in och belastar rätt projekt i rätt tid
  • möjliggöra informationsdelning och samarbeten
  • fakturera löpande eller efter avslutade milstolpar
  • ta ut rapporter och nyckeltal för uppföljning

Projektverktyg kan öka lönsamheten

En verksamhet som dessutom är utspridd geografiskt eller har personal som ofta är ute på kunduppdrag behöver också ett system som är åtkomligt var de än befinner sig och tillgängligt via olika plattformar, exempelvis mobilen.

Många gånger används flera olika system eller manuella kanaler för att få ihop hela detta flöde och ta fram relevant information. Med ett webbaserat projekthanterings- och tidrapporteringssystem kan du minimera den administrativa insatsen, men ändå ha tillgång till ständigt uppdaterad information om kommande affärer och lönsamheten i pågående projekt. Genom att öka delaktigheten hos alla involverade, både genom att bidra med relevant information och få inblick i hur just deras arbete eller projekt fortlöper, så får du en väloljad och lönsam verksamhet.

Vill du se hur detta skulle kunna fungera i verkligheten? Välkommen att prova Visma Severa, ett webbaserat projektverktyg med tidrapportering och projekthantering i ett flöde.

Testa gratis i 30 dagar

Mest populära

  • Digital AW går att anpassa efter budget och antalet deltagare

    Tips för en lyckad digital AW

    I oktober har det gått 200 dagar sedan flytten till hemmakontoren i mars. Innan corona var After Work en vanlig aktivitet för att skapa trivsel på jobbet. Så vad krävs för att få till en lyckad digital AW, nu när kollegorna är utspridda? 

  • Tillfälliga regler för julklappar till anställda under corona

    Julklappar till anställda i coronatider

    I år när många sitter utspridda på hemmakontoren kan det bli extra svettigt för arbetsgivarens tomte. Samtidigt har tomten möjlighet att vara extra generös, utan att riskera skattekonsekvenser för mottagaren.