Tillbaka till huvudmeny

Pappersfri – på riktigt!

Jag är vd och arbetar helt utan papper. Jag arkiverar eller sparar ingenting i pappersform, attesterar leverantörsfakturor digitalt på mail eller i en app, likaså tid- och utläggsrapporter. Jag undrar om vi är fler? Lyckas du också vara pappersfri?

Så kan du som jag få en pappersfri arbetsmiljö

Jag är pappersfri. “Vad menar du med det?” kanske du undrar? Det jag menar är att jag inte har några papper, pärmar eller mappar. Jag är VD för ett medelstort företag och jag arkiverar eller sparar ingenting på papper. Jag undrar om vi är flera? Lyckas du också vara helt “pappersfri”?

Nu kanske någon skulle kunna fråga sig “Undra hur mycket hon jobbar egentligen?”. En rimlig fråga – men jag är en operativ ledare och jag arbetar rätt mycket. Även utan papper. Mina medarbetare skulle inflika att ”ja, men det är för att du reser runt på tre olika kontor och vet väl inte var du ska ha dina papper och dokument?”. Det är sant och ja, helt klart en “pappersfri” drivkraft. Men ärligt – att skanna och spara dokument/avtal är ju väldigt enkelt! Faktiskt enklare än att samla i en mapp, i en pärm, i ett arkiv…

Utläggsrapportera, attestera och dela dokument – helt pappersfritt

Självklart attesterar jag alla leverantörsfakturor digitalt på mail eller i en app. Det är ju också väldigt smidigt att göra sin tidrapport, godkänna andra tidrapporter eller göra utläggsrapporter samma väg.

Att dela alla övriga relevanta dokument med mina medarbetare och kollegor i koncernen i “molnet” är ju även det väldigt praktiskt. Att affärssystemet håller alla fakturor i digitalt format så att jag kan kika på dem på “paddan” eller datorn är ju så bekvämt. Rapporter och grafer hämtar jag också där – online. Och då har jag inte ens börjat “klappa om mig själv” för att jag sparar miljön!

Ett av våra affärssystem som är helt molnbaserat är Visma Severa. I Visma Severa finns flera delar; CRM, projekthantering, rapportering, fakturering och tid- och utläggsrapportering. Så kan du också bli pappersfri.

Testa gratis i 30 dagar

Mest populära

  • Gratis mall till bilpolicy för tjänstebil

    Bilpolicy – gratis mall till företaget

    Med en tjänstebilspolicy undviker företaget missförstånd med sina anställda. Där kan bland annat kostnader och miljöaspekter regleras på ett smidigt sätt. Ladda ner vår kostnadsfria mall och slipp onödiga problem.

  • Personalhandbok – gratis mall

    Personalhandbok – gratis mall för företag

    En bra personalhandbok ger medarbetare stenkoll på rutiner, plikter och rättigheter. Här samlas info om företagskultur, arbetstider och semester. Med vår nya mall har ni snart en uppdaterad personalhandbok på plats.

  • Fler ansökningar blir digitala

    Med licensen digital ärendehantering blir processen kring ärenden helt automatiserad. Just nu utvecklas fler funktioner som kommer att ingå framöver.
    – Vi har fått många bra förslag från er kunder, som friskvård och att omvandla semesterdagar till pengar, säger Håkan Karlsson, produktmarknadschef för Personec P.