Skip to main content

"Jag har inte tid" – Tips från Kundservice

Att ständigt känna sig stressad och aldrig ha nog med tid är inget ovanligt för småföretagare. För att hjälpa till har vår kundservice samlat 5 tips på hur du kan maxa effektiviserandet av våra rabattavtal. Så slipper du känna att känna att företagets inköp stjäl dyrbar tid från resten av dina arbetsuppgifter!

Visma Advantages kundservice lär dig spara tid - och pengar.
Visma Advantages kundservice lär dig spara tid – och pengar.

Att ständigt känna sig stressad och aldrig ha nog med tid är inget ovanligt för småföretagare. När vi här på Visma Advantages kundservice har kontakt med våra användare får vi ofta höra just detta: ”Jag har inte tid”. För att hjälpa till har vi samlat 5 tips på hur du kan maxa effektiviserandet av vår tjänst och våra rabattavtal. Så slipper företagets inköp stjäla dyrbar tid från resten av dina arbetsuppgifter!

Tips nummer 1 – Spara uppgifter

När du loggar in i vår inköpsportal – spara länken till inköpsportalen och ditt lösenord i din webbläsare. När du sedan har brådskande inköp tar det kortare tid att logga in.
Madeleine Gustafsson på Visma Advantage lär dig spara tid.
Madeleine Gustafsson på Visma Advantage lär dig spara tid – och pengar.

Tips nummer 2 – Aktivera fler avtal

När du är inloggad i inköpsportalen –  aktivera fler avtal, även avtal som kanske inte är aktuella i dagsläget. Om då behovet sedan uppstår är avtalen redan aktiverade och du slipper onödig väntetid innan ni kan börja nyttja dem.

Tips nummer 3 – Fler användare

Lägg upp fler användare i portalen (fler inloggningskonton för olika anställda i företaget). På så sätt kan fler personer bruka tjänsten och göra inköp till företaget. Att exempelvis endast vd:n har inlogg leder ofta till att inköpen inte blir av i tid, då han eller hon har hundra andra saker att ta hand om.

Tips nummer 4 – Inköpsportalen som utgångspunkt

Ta dig vidare till leverantörerna genom inköpsportalen. I Inköpsportalen har du alla rabattavtal samlade, samt länkar till webbshopar med din rabatt automatiskt inlagd. Här hittar du även svar på de vanligaste frågorna och funderingarna kring de olika rabattavtalen.

Tips nummer 5: Låt oss hjälpa dig

Kontakta oss här på kundservice! Ring, chatta eller mejla oss så vi kan hjälpa er.
 

 // Madeleine Gustafsson, Kundservice på Visma Advantage

Testa våra färdigförhandlade avtal utan kostnad

Vi samförhandlar inköpsavtal för 15 000 företag och tillsammans kan vi få riktigt starka avtal och stora rabatter. Just nu kan du testa våra avtal helt kostnadsfritt i 1 månad.

Ja, jag vill prova gratis

Mest populära

  • Digital AW går att anpassa efter budget och antalet deltagare

    Tips för en lyckad digital AW

    I oktober har det gått 200 dagar sedan flytten till hemmakontoren i mars. Innan corona var After Work en vanlig aktivitet för att skapa trivsel på jobbet. Så vad krävs för att få till en lyckad digital AW, nu när kollegorna är utspridda? 

  • Tillfälliga regler för julklappar till anställda under corona

    Julklappar till anställda i coronatider

    I år när många sitter utspridda på hemmakontoren kan det bli extra svettigt för arbetsgivarens tomte. Samtidigt har tomten möjlighet att vara extra generös, utan att riskera skattekonsekvenser för mottagaren.