Tillbaka till huvudmeny

Förbered ditt affärssystem för framtiden!

Genom att ha ditt system uppdaterat utnyttjar du inte bara dess fulla potential, du ser också till att det är framtidssäkrat.

Förbered ditt affärssystem för framtiden. Bild: Freepik.
Designed by Freepik

Affärssystem är under ständig utveckling, det sker förbättringar hela tiden. Att inte hänga med gör att ni inte får ut det mesta av ert systemet, och får inte ut samma värde som konkurrenterna. Det sista man vill är att bli sittandes med ett utdaterat system som ingen vågar röra. Nyckelpersonerna som var med vid installationen har slutat sedan länge…

Det finns väldigt många anledningar att hålla ditt affärssystem eller ekonomisystem uppdaterat, inte bara för att du har betalt nyttjanderätt för att använda senaste versionen, utan även för att du faktiskt ser till att framtidssäkra systemet genom att hålla det uppdaterat.

Alltid det senaste

Genom att ha ett uppdaterat system får man oftast ta del av ny funktionalitet, buggrättningar, lagar och reglar som har förändrats, en bättre och säkrare support. Säkerställer också att ni har support på både affärssystemet och underliggande operativsystem. Nya versioner av affärssystem kan ställa nya krav på underliggande system (operativsystem, DBMS) som även har en begränsad livslängd vad det gäller support och uppdateringar.

Vid en uppgradering är det ett utmärkt tillfälle att se över anpassningar, och byta ut dessa emot ny standardfunktionalitet. Vilket i sin tur leder till mer kostnadseffektiva uppgraderingar i framtiden.

Det finns många olika affärssystemslösningar – som lokalt installerad programvara, som molntjänst eller olika typer av hybridlösningar. Men vad innebär de olika begreppen och vad passar er bäst? Läs mer om det i vår guide.

Hämta vår guide som reder ut begreppen

Mest populära

  • Tillfälliga regler för julklappar till anställda under corona

    Julklappar till anställda i coronatider

    I år när många sitter utspridda på hemmakontoren kan det bli extra svettigt för arbetsgivarens tomte. Samtidigt har tomten möjlighet att vara extra generös, utan att riskera skattekonsekvenser för mottagaren.

  • Digital AW går att anpassa efter budget och antalet deltagare

    Tips för en lyckad digital AW

    I oktober har det gått 200 dagar sedan flytten till hemmakontoren i mars. Innan corona var After Work en vanlig aktivitet för att skapa trivsel på jobbet. Så vad krävs för att få till en lyckad digital AW, nu när kollegorna är utspridda?