Tillbaka till huvudmeny

Rätt person och rätt plats

Undvik krångliga processer och frustration över teknik som hakar upp sig. Med ökad flexibilitet i arbetsvardagen frigör ni tid till era kunder och till verksamheten. Och får nöjdare medarbetare.

Flexibilitet i arbetsvardagen. Bild: Freepik
Designed by Freepik

Fler och fler människor sätter värde på flexibiliteten i att själv kunna bestämma över var man arbetar och ser det som en möjlighet, snarare än som en stressfaktor.

När vi rekryterar medarbetare framhåller de sökande allt oftare vikten av att man kan styra över sin tid. Ny teknik och nya arbetssätt erbjuder dessa möjligheter. Att kunna komma åt dokument, system och enkelt samarbete genom att dela dokument är något som uppskattas mycket och ger nöjdare medarbetare. Ingen behöver längre åka in till kontoret för att attestera utlägg när man vabbar, arbetar hemifrån eller är på resande fot. Har man till exempel glömt göra sin tidrapport är det enkelt att fixa det hemifrån.

Flexibilitet i arbetsvardagen frigör tid till verksamheten

Det är väl inte så att människor direkt väljer arbetsplats utifrån vilka system som används för tid- och utläggshantering. Däremot har vi sett att människor blir riktigt frustrerade över krångliga processer, teknik som hakar upp sig, om det tar för lång tid att få ett viktigt utlägg att bli godkänt. Flexibilitet i arbetsvardagen frigör tid till andra, mer stimulerande arbetsuppgifter. Att snabbt kunna fotografera ett kvitto med mobilen, ett intuitivt användargränssnitt och att attesterande chef sedan snabbt och enkelt godkänner din utläggsräkning trots att hen är på resande fot – det skapar den smidighet i processerna vi vill ha. Det frigör tid till att fokusera på våra kunder och på verksamheten.

Som en medarbetare uttryckte det förra veckan. Nu är det ju nästan kul att göra sin reseräkning…

Reseräkning och utläggshantering med en knapptryckning

Mest populära

  • Tillfälliga regler för julklappar till anställda under corona

    Julklappar till anställda i coronatider

    I år när många sitter utspridda på hemmakontoren kan det bli extra svettigt för arbetsgivarens tomte. Samtidigt har tomten möjlighet att vara extra generös, utan att riskera skattekonsekvenser för mottagaren.

  • Digital AW går att anpassa efter budget och antalet deltagare

    Tips för en lyckad digital AW

    I oktober har det gått 200 dagar sedan flytten till hemmakontoren i mars. Innan corona var After Work en vanlig aktivitet för att skapa trivsel på jobbet. Så vad krävs för att få till en lyckad digital AW, nu när kollegorna är utspridda?