Lättare hantering av reseräkningar och utläggsrapportering

Effektivare utläggsrapportering 4/4: Rapportering, underhåll och uppdateringar

Efter överföring och godkännande av data är det ett steg kvar i serien om utläggsrapportering – rapportering och uppdatering.

7. Rapportering

Till sist var det “bara” rapporteringen kvar. Glöm allt vad pärmar heter, i ett system för utlägg hanteras all information på samma sätt och kan enkelt plockas fram och skrivas ut direkt från systemet. Det är lätt att fördela kostnader på olika kostnadsställen vilket kan användas vid rapporteringen. Rapporterna kan sedan användas av både chefer och av de anställda själva när de vill se status på reseräkningen.

8. Underhåll och uppdateringar

Har du anställda som reser utomlands? Då vet du hur viktigt det är att växelkursen och landspecifika traktamenten är uppdaterade. Med ett system för reseersättningar ser leverantören av systemet till att informationen är uppdaterad för alla kunder samtidigt. Ännu ett automatiserat steg för er, ännu ett steg i ledet att spara tid och resurser.

Det var samtliga steg för en enklare utläggsrapportering. Vill du läsa alla åtta?

Hämta guiden

Hanna Lidgren jobbar med digital marknadsföring på Visma Software. Förutom kommunikation och digitala medier har Hanna en förkärlek för 80-talsballadtexter och inredning i plast. Bloggar gör hon om nyttan av affärssystem ur en personlig vinkel.
Kom i kontakt med :