Skip to main content

Effektivare utläggsrapportering 4/4: Rapportering, underhåll och uppdateringar

Efter överföring och godkännande av data är det ett steg kvar i serien om utläggsrapportering – rapportering och uppdatering.

Lättare hantering av reseräkningar och utläggsrapportering
Lättare hantering av reseräkningar och utläggsrapportering

7. Rapportering

Till sist var det “bara” rapporteringen kvar. Glöm allt vad pärmar heter, i ett system för utlägg hanteras all information på samma sätt och kan enkelt plockas fram och skrivas ut direkt från systemet. Det är lätt att fördela kostnader på olika kostnadsställen vilket kan användas vid rapporteringen. Rapporterna kan sedan användas av både chefer och av de anställda själva när de vill se status på reseräkningen.

8. Underhåll och uppdateringar

Har du anställda som reser utomlands? Då vet du hur viktigt det är att växelkursen och landspecifika traktamenten är uppdaterade. Med ett system för reseersättningar ser leverantören av systemet till att informationen är uppdaterad för alla kunder samtidigt. Ännu ett automatiserat steg för er, ännu ett steg i ledet att spara tid och resurser.

Det var samtliga steg för en enklare utläggsrapportering. Vill du läsa alla åtta?

Hämta guiden

Mest populära

  • Digital AW går att anpassa efter budget och antalet deltagare

    Tips för en lyckad digital AW

    I oktober har det gått 200 dagar sedan flytten till hemmakontoren i mars. Innan corona var After Work en vanlig aktivitet för att skapa trivsel på jobbet. Så vad krävs för att få till en lyckad digital AW, nu när kollegorna är utspridda? 

  • Tillfälliga regler för julklappar till anställda under corona

    Julklappar till anställda i coronatider

    I år när många sitter utspridda på hemmakontoren kan det bli extra svettigt för arbetsgivarens tomte. Samtidigt har tomten möjlighet att vara extra generös, utan att riskera skattekonsekvenser för mottagaren.