Tillbaka till huvudmeny

Automatisera reseräkningar och utlägg

Det finns få uppgifter som det klagas så mycket över som resekostnader och utlägg. Det är också något som många skjuter upp så länge som möjligt och prioriterar sist. Genom att automatisera försvinner mycket av irritationsmomenten och din verksamhet frigör tiden till annat.

Fota dina kvitton

Här är några anledningar till att automatisera utlägg:

  • Frigör tid
    Du sparar i genomsnitt 30 minuter per utlägg, tid som du kan lägga på annat.
  • Ta bort det administrativa moment som de flesta tycker är bland det tråkigaste man kan göra
    Gladare medarbetare och en trygghet att utlägg blir korrekt gjorda.
  • Kvitton som bleks eller tappas bort
    Du fotar kvitton direkt och enkelt med mobilen.
  • Slipp hålla dig á jour med regelverket
    Allt blir rätt från början och du slipper skicka utlägg fram och tillbaka för korrigeringar och nya godkännanden.
  • Få korrekt överblick på verksamhetens utlägg och resekostnader
    När reseräkningar och utlägg skjuts på är det lätt att tappa översikten av verksamhetens utgifter och kostnader.
  • Automatik ger färre fel
    Visma.net Expense är integrerad med lönesystemet och all data överförs automatiskt.

Hur fungerar det och hur väljer man rätt lösning? Vi har sammanställt allt du behöver veta om varför man bör automatisera sina utlägg och resekostnader, och hur man går tillväga.

Ladda ner vår gratis guide om utlägg

Mest populära

  • Gratis mall till bilpolicy för tjänstebil

    Bilpolicy – gratis mall till företaget

    Med en tjänstebilspolicy undviker företaget missförstånd med sina anställda. Där kan bland annat kostnader och miljöaspekter regleras på ett smidigt sätt. Ladda ner vår kostnadsfria mall och slipp onödiga problem.

  • Personalhandbok – gratis mall

    Personalhandbok – gratis mall för företag

    En bra personalhandbok ger medarbetare stenkoll på rutiner, plikter och rättigheter. Här samlas info om företagskultur, arbetstider och semester. Med vår nya mall har ni snart en uppdaterad personalhandbok på plats.

  • Fler ansökningar blir digitala

    Med licensen digital ärendehantering blir processen kring ärenden helt automatiserad. Just nu utvecklas fler funktioner som kommer att ingå framöver.
    – Vi har fått många bra förslag från er kunder, som friskvård och att omvandla semesterdagar till pengar, säger Håkan Karlsson, produktmarknadschef för Personec P.