Skip to main content

Är effektivitetsfrågan en elefant i rummet för er?

Ni kanske jobbar på som ni alltid har gjort. För att det fungerar. Men vilka dörrar skulle öppnas om ni började prata om en digitalisering av era ekonomiska processer?

Är effektivitetsfrågan en elefant i rummet för er?

Ni jobbar kanske på som ni alltid har gjort. För att det fungerar. Men ändå vet alla att ni skulle kunna göra saker på ett smartare och mer effektivt sätt. Kanske är det dags att börja prata om det där som ni vet att ni förr eller senare måste ta tag i?

Det är en stor fråga. Men vi vet att det lönar sig. Och att det inte behöver vara så omständligt som ni kanske tror.

“Jobba på” vs. jobba framåt

En ineffektiv ekonomihantering kanske inte påverkar er verksamhet nämnvärt idag, men det hjälper er heller inte framåt. Om ni fortfarande lägger en stor del av er tid på att göra saker manuellt lär ni med stor sannolikhet snart komma till en punkt då det inte längre är hållbart.

Digitalisering handlar till stor del om att underlätta det dagliga arbetet. Men också om att ta tillvara på medarbetarnas kompetens, framtidssäkra verksamheten och minska miljöpåverkan. Att verksamheter och människor stärks av digitalisering är ett faktum.

E-guide: Vilka elefanter vill du och dina kollegor automatisera bort?7 exempel på vad som kan bli bättre

I vår e-guide Vilka elefanter vill du och dina kollegor automatisera bort? får du konkreta exempel på vad som kan bli bättre i er arbetsvardag samt en bra bild av hur ett affärssystem i molnet hjälper er att lägga tid på rätt saker. Läs bland annat om:

  • Automatiserade fakturaflöden
  • Få betalt snabbare och spara pengar med e-faktura
  • Ett digitalt arbetssätt som garant för kontroll och trygghet
  • Från papper till digitalt
  • Sömlösa flöden och allt på ett ställe

Hämta e-guide

Mest populära

  • Digital AW går att anpassa efter budget och antalet deltagare

    Tips för en lyckad digital AW

    I oktober har det gått 200 dagar sedan flytten till hemmakontoren i mars. Innan corona var After Work en vanlig aktivitet för att skapa trivsel på jobbet. Så vad krävs för att få till en lyckad digital AW, nu när kollegorna är utspridda? 

  • Tillfälliga regler för julklappar till anställda under corona

    Julklappar till anställda i coronatider

    I år när många sitter utspridda på hemmakontoren kan det bli extra svettigt för arbetsgivarens tomte. Samtidigt har tomten möjlighet att vara extra generös, utan att riskera skattekonsekvenser för mottagaren.