Visma- Stolt sponsor av Women In Tech 2019

Women in Tech (WIT) intar Stockholm för sjätte året i rad på Internationella Kvinnodagen den 8 mars 2019. I år backas WIT upp av ett rekordstort antal företag där Visma är en av de stolta sponsorerna. Visma vill med sin medverkan vara med och uppmuntra till mer jämlikhet i branschen och att få fler kvinnor intresserade av IT-branschen. Det är kritiskt för framtiden att fler kvinnor ska välja en karriär inom tech, och att de som redan är här ska vilja stanna kvar och det är givetvis något Visma vill vara en del av.

Women in Tech började som ett event på Internationella kvinnodagen 2014. Sedan dess har WIT vuxit till en gemenskap, en plattform och en rörelse. Målet för WIT är att inspirera kvinnor att välja en karriär inom media och teknik – och att få de som redan är i branschen att stanna kvar – genom att tillhandahålla nätverk, förebilder och erfarenhet från framgångsrika kvinnor och män från både företags- och entreprenörsvärlden. WITsthlm välkomnar även män, alla behöver arbeta sida vid sida för att skapa förändring.

”Det är fantastiskt att se hur WIT har vuxit till en rörelse. Jag initierade WIT 2014 eftersom jag vill att mina döttrar skulle växa upp i en värld där de känner sig inkluderade i den bransch som är vår framtid. Att se till att vi får flickor och kvinnor intresserade av teknik handlar inte bara om jämlikhet utan är också ett absolut måste för en exponentiellt växande industri som skriker efter nya talanger. WIT är bara ett av många nödvändiga initiativ för att öka kvinnors intresse för tech, men att döma av den feedback vi får, det enorma engagemanget och intresset som konferensen genererar är det tydligt att de företag som skapar WIT varje år bidrar till en mer diversifierad industri på många positiva sätt ”, säger Rikard Steiber, grundare av WIT och VD för HTCs Virtual Reality-initiativ, Viveport.

Visma är stolta över att få vara en del av det här initiativet och ser mycket fram emot mässan den 8e mars.

För mer information, kolla in WITs hemsida och följ händelserna i sociala medier via #WITsthlm2019.

Kajza Zellman Sjööblom arbetar som Employer Branding and Recruitment Specialist, med huvudfokus på just employer branding och rekryteringsfrågor för de svenska Vismabolagen. Kajza bloggar bland annat om livet på Visma och aktuella branschfrågor. Varmt välkommen att höra av dig till Kajza för frågor om karriärmöjligheter på Visma.
Kom i kontakt med Kajza: