Skip to main content

Visma Advantage kundservice topp 3 i Sverige

Under perioden 1/9 till och med 13/11 deltog vår kundservice i SM i kundservice i Business to Business och i veckan blev vi nominerade till Sveriges bästa kundservice i denna klass. Detta innebär att vi redan nu har placerat oss i topp 3 i Sverige! Nu väntar vi med spänning på resultatet som kommer den […]

Under perioden 1/9 till och med 13/11 deltog vår kundservice i SM i kundservice i Business to Business och i veckan blev vi nominerade till Sveriges bästa kundservice i denna klass. Detta innebär att vi redan nu har placerat oss i topp 3 i Sverige! Nu väntar vi med spänning på resultatet som kommer den 28/1 2016 och håller tummarna!

För oss är kunden viktigast och vi strävar alltid efter att ge dig bästa möjliga service och vi är otroligt stolta över att vårt arbete ger resultat och att vi lyckats nå en topplacering i Sverige. Under 2016 kommer vi fortsätta utveckla vår kundservice för att behålla vår placering och för att fortsätta ge dig som kund den bästa supporten.

Om SM i kundservice

SM startades 1992-93 med att Radio Malmöhus utlyste en tävling om bästa telefonservice. Lyssnare fick ringa in till stationen och rösta fram vilket företag som bemötte sina kunder och allmänheten bäst i telefon. Ulla-Britt Hinderson på Telia Kundutbildning kallades till radion för att dela ut priset till vinnarna och hon tyckte idén var för bra för att släppas. Då grundades SM i Telefoni & Kundservice. Under åren 93-99 arrangerade Telia mätningen men år 2000 övertog företaget Q SURVEY SM. SM i Telefoni & Kundservice vidareutvecklades sedan genom mätmetoden Mystery survey. Det innebär att professionella undersökare ringer 200 samtal till vardera deltagande företag, samtalen bedöms efter den upplevda kvalitén på kundservicen.

Mest populära

  • Digital AW går att anpassa efter budget och antalet deltagare

    Tips för en lyckad digital AW

    I oktober har det gått 200 dagar sedan flytten till hemmakontoren i mars. Innan corona var After Work en vanlig aktivitet för att skapa trivsel på jobbet. Så vad krävs för att få till en lyckad digital AW, nu när kollegorna är utspridda? 

  • Tillfälliga regler för julklappar till anställda under corona

    Julklappar till anställda i coronatider

    I år när många sitter utspridda på hemmakontoren kan det bli extra svettigt för arbetsgivarens tomte. Samtidigt har tomten möjlighet att vara extra generös, utan att riskera skattekonsekvenser för mottagaren.