Vi storsatsar på din kundupplevelse

För oss är du som kund viktigast. Därför gör vi på Visma Advantage nu en storsatsning för nöjdare kunder och förstärker vårt team med en UX manager. Satsningen innebär att vi rekryterar Jenny Johansson, tidigare UX konsult hos Usify, som kommer att inleda arbetet för att du som kund ska få en starkare användarupplevelse.

Vi är oerhört glada över att Jenny har valt oss för sin nästa utmaning. Vi är redo att ta nästa steg i vårt arbete för att stärka kundernas användarupplevelse och hennes erfarenhet passar oss perfekt. Detta är väldigt viktigt för oss och Jenny som har arbetat med UX sedan 1999 kommer kunna hjälpa oss att växa och stärka vårt erbjudande till kunderna.

Så här berättar Jenny om sina nya utmaningar:1506VismaAdvantageOmJennyJohansson
Först vill jag säga att detta är väldigt spännande. Jag har följt Visma Advantage ett tag och de erbjuder en intressant produkt som jag gärna jobbar vidare med. Jag ser framemot att få bli en del av teamet och vidareutveckla tjänsterna och produkterna mot en starkare kundupplevelse.

På Visma Advantage kommer jag att jobba med hela kundupplevelsen. Det innebär att jag tar reda på kundernas behov och utifrån det skapar de tjänster som krävs för att tillfredsställa behoven på bästa sätt. Ett tydligt exempel är att jag redan nu har genomfört en utvärdering av inköpsportalen, med fokus på användbarheten. Nu sammanställer jag förslag på förbättringar som går vidare till utvecklingsarbetet. På längre sikt handlar det om att bygga upp en förståelse för användarnas behov för att använda som utgångspunkt i kommande tjänster. Då behöver jag komma i kontakt med kunderna vilket jag verkligen ser fram emot. Jag trivs allra bäst när jag får komma ut och möta användare i deras vardag och ta del av deras behov, mål och tankar!

Vad innebär UX?
UX är en förkortning av User Experience, på svenska ”användarupplevelse”, det vill säga upplevelsen vi får när vi interagerar med en digital produkt/tjänst. UX grundar sig i området användbarhet, som enklast beskrivs som det som uppstår i skärningspunkten mellan en användare, en uppgift och den miljö i vilken uppgiften ska lösas. En kartapplikation i en smartphone är exempelvis mycket användbar för en person som navigerar sig fram till fots. Däremot är den inte användbar för en fritidsfiskare som befinner sig i regn och blåst på Vättern (miljön gör användningen problematisk). Den är heller inte användbar för en person med nedsatt syn (individens förutsättningar gör att tjänsten inte är användbar).

En användbar produkt/tjänst ger en positiv användarupplevelse som beror på funktionalitet, formspråk och språk. Men framför allt på hur dessa tre faktorer samverkar. Arbete med UX syftar till att utveckla användbara webbplatser, applikationer och tjänster som möter användarens behov samtidigt som de bringar nytta till upphovsgivaren.

Erbjuder färdigförhandlade inköpsavtal
Vi samförhandlar inköpsavtal för 15 000 företag och erbjuder färdigförhandlade avtal inom bland annat frakter, drivmedel, resor och telefoni. Tack vare vår stora köpvolym får du som kund tillgång till lika starka avtalsvillkor som endast större företag kan få på egen hand. Vår rekrytering av en UX manager är ett steg i att förstärka vårt erbjudande och din kundupplevelse.

Arbetar som Marketing Manager på Visma Advantage AB. Vi har effektiviserat inköp för små och medelstora företag sedan 2002.
Kom i kontakt med Kristina: