Tillbaka till huvudmeny

SM i Kundservice: Visma Advantage på jakt efter ny titel

Efter förra årets seger i SM i Kundservice är förväntningarna höga. Och framgången verkar inte ha gjort kundservice-gänget mätta. Utnämningen till ”Sveriges bästa kundservice” har gett blodad tand. Siktet är inställt på en ny titel!

Visma Advantage nominerade till Sveriges bästa kundservice i år igen.
Visma Advantage nominerade till Sveriges bästa kundservice i år igen.

Efter förra årets seger i SM i Kundservice är förväntningarna höga på Visma Advantage. Och framgången verkar inte ha gjort kundservice-gänget mätta. I stället har utnämning till ”Sveriges bästa kundservice” gett blodad tand. Siktet är inställt på att behålla titeln!

Förra året debuterade Visma Advantage i Kundservice-SM  – och gjorde succé direkt! Vår samlade kundservice-styrka fick äran att ta emot utmärkelsen för Sveriges absoluta bästa kundservice i klassen ”Business to business”.

Madeleine Gustafsson på Visma Advantage tävlar i SM i kundservice.

– Förra årets vinst kändes som en bekräftelse på att vi är en riktigt bra kundservice. Det vore fantastiskt roligt att stå högst upp på pallen igen, säger Madeleine Gustafsson på Visma Advantages kundservice.

Motiveringen till förra årets vinst löd: Årets vinnare i klassen Business to Business är oerhört professionella och vägleder kunden på ett smidigt sätt med sin höga kunskap. Det råder inga som helst tvivel om att Visma Advantage AB står som segrare.

 ”SM i kundservice har gjort oss vassare”

Sammanlagt ligger 200 samtal till varje deltagande företag till grund för slutresultatet i SM i kundservice. Kriterierna som avgör vilka som kan titulera sig ”Sveriges bästa kundservice” består bland annat av ”Allmän attityd”, ”Engagemang”, ”Kunskap”, ”Effektivitet” och ”Tydlighet”.

– Att vara med i SM i kundservice har stärkt oss och slipat vårt kunnande kring tjänsten vi arbetar med. Vi har lärt oss att samarbeta ännu bättre och förberedelserna inför tävlingen har fått oss att gräva djupare och bli vassare överlag, säger Madeleine Gustafsson.

”Att vara med i SM i kundservice har stärkt oss och slipat vårt kunnande kring tjänsten vi arbetar med. Vi har lärt oss att samarbeta ännu bättre och förberedelserna inför tävlingen har fått oss att gräva djupare och bli vassare överlag” / Madeleine Gustafsson, Visma Advantage

I januari nästa år utses 2016 års bästa kundservice. Men redan nu har tre gäng nominerats: Visma Advantage, DHL Express och Nacka kommun Servicecenter. Må bästa kundservice vinna!

Kriterierna som avgör vilken kundservice som lyfter bucklan:

  • Allmän attityd – Hur trevlig är svarspersonen, känner man sig välkommen?
  • Bemötande – Har svarspersonen ett professionellt bemötande?
  • Engagemang – Är svarspersonen serviceinriktad?
  • Korrekt svar – Kan svarspersonen ge korrekt svar på frågan?
  • Kunskap – Upplevs svarspersonen som kunnig?
  • Effektivitet – Klarar svarspersonen av ärendet snabbt utan att begära hjälp?
  • Tydlighet – Förklarar svarspersonen på ett enkelt och pedagogiskt sätt?
  • Initiativ – Styr svarspersonen samtalet?


    Prova 1 månad gratis!

    Just nu har du möjlighet att testa fler än 50 andra färdigförhandlade inköpsavtal helt gratis i 1 månad. Skulle du ha några funderingar finns förstås vår prisade kundservice redo att hjälpa till!

    Ja, jag vill prova gratis!

Mest populära

  • Nya löner för 2023 är på plats – så här påverkas du

    Kommunal tillsammans med Sveriges Kommuner och Regioner, SKR, har nu fattat beslut om det sista avtalsåret. De är överens om hur mycket lönerna ska öka under 2023 och har fått till en kraftig ökning av avtalets lägstalön. Samtidigt skjuts förhandlingen om låglönesatsningen till nästa år.

  • Beräkna dygnsvila i realtid

    Från 1 oktober 2023 gäller nya regler kring vilotid för medarbetare i kommuner och regioner. Hur kan du möta de nya kraven på bästa sätt? Vi frågade Jerker Wall, produktmarknadsansvarig för schema- och bemanningssystemet Medvind WFM.