Tillbaka till huvudmeny

SM i Kundservice: Visma Advantage på jakt efter ny titel

Efter förra årets seger i SM i Kundservice är förväntningarna höga. Och framgången verkar inte ha gjort kundservice-gänget mätta. Utnämningen till ”Sveriges bästa kundservice” har gett blodad tand. Siktet är inställt på en ny titel!

Visma Advantage nominerade till Sveriges bästa kundservice i år igen.
Visma Advantage nominerade till Sveriges bästa kundservice i år igen.

Efter förra årets seger i SM i Kundservice är förväntningarna höga på Visma Advantage. Och framgången verkar inte ha gjort kundservice-gänget mätta. I stället har utnämning till ”Sveriges bästa kundservice” gett blodad tand. Siktet är inställt på att behålla titeln!

Förra året debuterade Visma Advantage i Kundservice-SM  – och gjorde succé direkt! Vår samlade kundservice-styrka fick äran att ta emot utmärkelsen för Sveriges absoluta bästa kundservice i klassen ”Business to business”.

Madeleine Gustafsson på Visma Advantage tävlar i SM i kundservice.

– Förra årets vinst kändes som en bekräftelse på att vi är en riktigt bra kundservice. Det vore fantastiskt roligt att stå högst upp på pallen igen, säger Madeleine Gustafsson på Visma Advantages kundservice.

Motiveringen till förra årets vinst löd: Årets vinnare i klassen Business to Business är oerhört professionella och vägleder kunden på ett smidigt sätt med sin höga kunskap. Det råder inga som helst tvivel om att Visma Advantage AB står som segrare.

 ”SM i kundservice har gjort oss vassare”

Sammanlagt ligger 200 samtal till varje deltagande företag till grund för slutresultatet i SM i kundservice. Kriterierna som avgör vilka som kan titulera sig ”Sveriges bästa kundservice” består bland annat av ”Allmän attityd”, ”Engagemang”, ”Kunskap”, ”Effektivitet” och ”Tydlighet”.

– Att vara med i SM i kundservice har stärkt oss och slipat vårt kunnande kring tjänsten vi arbetar med. Vi har lärt oss att samarbeta ännu bättre och förberedelserna inför tävlingen har fått oss att gräva djupare och bli vassare överlag, säger Madeleine Gustafsson.

”Att vara med i SM i kundservice har stärkt oss och slipat vårt kunnande kring tjänsten vi arbetar med. Vi har lärt oss att samarbeta ännu bättre och förberedelserna inför tävlingen har fått oss att gräva djupare och bli vassare överlag” / Madeleine Gustafsson, Visma Advantage

I januari nästa år utses 2016 års bästa kundservice. Men redan nu har tre gäng nominerats: Visma Advantage, DHL Express och Nacka kommun Servicecenter. Må bästa kundservice vinna!

Kriterierna som avgör vilken kundservice som lyfter bucklan:

  • Allmän attityd – Hur trevlig är svarspersonen, känner man sig välkommen?
  • Bemötande – Har svarspersonen ett professionellt bemötande?
  • Engagemang – Är svarspersonen serviceinriktad?
  • Korrekt svar – Kan svarspersonen ge korrekt svar på frågan?
  • Kunskap – Upplevs svarspersonen som kunnig?
  • Effektivitet – Klarar svarspersonen av ärendet snabbt utan att begära hjälp?
  • Tydlighet – Förklarar svarspersonen på ett enkelt och pedagogiskt sätt?
  • Initiativ – Styr svarspersonen samtalet?


    Prova 1 månad gratis!

    Just nu har du möjlighet att testa fler än 50 andra färdigförhandlade inköpsavtal helt gratis i 1 månad. Skulle du ha några funderingar finns förstås vår prisade kundservice redo att hjälpa till!

    Ja, jag vill prova gratis!

Mest populära

  • Gratis mall till bilpolicy för tjänstebil

    Bilpolicy – gratis mall till företaget

    Med en tjänstebilspolicy undviker företaget missförstånd med sina anställda. Där kan bland annat kostnader och miljöaspekter regleras på ett smidigt sätt. Ladda ner vår kostnadsfria mall och slipp onödiga problem.

  • Personalhandbok – gratis mall

    Personalhandbok – gratis mall för företag

    En bra personalhandbok ger medarbetare stenkoll på rutiner, plikter och rättigheter. Här samlas info om företagskultur, arbetstider och semester. Med vår nya mall har ni snart en uppdaterad personalhandbok på plats.

  • Fler ansökningar blir digitala

    Med licensen digital ärendehantering blir processen kring ärenden helt automatiserad. Just nu utvecklas fler funktioner som kommer att ingå framöver.
    – Vi har fått många bra förslag från er kunder, som friskvård och att omvandla semesterdagar till pengar, säger Håkan Karlsson, produktmarknadschef för Personec P.