Så får du ut max på digitala event

En fördel med digitala event är att alla kan vara med. Så du som jobbar i Agda PS, HR-plus, Personec P eller Medvind WFM – missa inte årets viktigaste event!

Stäng ner allt annat för att hålla fokus på digitala event

Pandemin till trots, kör vi vårt största digitala event någonsin 2-6 november. Community Live Online innebär fördelen att alla kan vara med. Så du som jobbar i Agda PS, HR-plus, Personec P eller Medvind WFM – missa inte årets viktigaste event!

Tips som maxar din upplevelse av digitala event som Community Live Online

#1

Vi vet alla hur det är att delta på ett digitalt event och samtidigt ha andra fönster öppna och höra plinget från mobilen. Avlägsna alla störande moment, för att ge föreläsaren fullt fokus och därmed få ut maximalt av varje pass.

#2

Digitalt nätverkande må stå sig slätt jämfört med handskakningar IRL, men låt oss bevisa att avståndet är mindre än vi trott. Ladda upp en bild, berätta vem du är och i vilket system du jobbar, så öppnar du för kontakt. Ta själv initiativ genom att skicka meddelanden till andra deltagare. 

#3

Inte bara kunder, utan även många från Visma hänger på Community Live. Passa på att dela dina tankar och ställa frågor, genom att haffa oss i farten. Du kan även ställa frågor till seminariehållarna på samma sätt. 

#4

När du ändå är igång och nätverkar, får du inte missa tisdagspasset kl 16, då stjärnsäljaren Philip Gozzi berättar hur du bygger ett starkt personligt varumärke på LinkedIn!

#5

På Community Live IRL lägger vi stor vikt vid att hålla humöret uppe med god mat och fika i pauserna. I år lämnar vi det ansvaret till dig! Se till att förbereda med det du tycker om, för att ge extra guldkant åt veckan. Det är du värd!

Community Live är vårt största digitala event någonsin

Ta gärna en bild och dela i sociala medier med hashtaggen #VismaCommunityLive2020, så kan vi ta del av varandras upplevelser på årets mest händelserika vecka.

Saknar du biljett? Läs mer/anmäl dig här!

Mest populära

  • Digital AW går att anpassa efter budget och antalet deltagare

    Tips för en lyckad digital AW

    I oktober har det gått 200 dagar sedan flytten till hemmakontoren i mars. Innan corona var After Work en vanlig aktivitet för att skapa trivsel på jobbet. Så vad krävs för att få till en lyckad digital AW, nu när kollegorna är utspridda? 

  • Tillfälliga regler för julklappar till anställda under corona

    Julklappar till anställda i coronatider

    I år när många sitter utspridda på hemmakontoren kan det bli extra svettigt för arbetsgivarens tomte. Samtidigt har tomten möjlighet att vara extra generös, utan att riskera skattekonsekvenser för mottagaren.

  • Pandemin påverkar möjligheten till lönepraktik

    Varje år börjar omkring 700 studenter en yrkesutbildning inom lön. Att lära i skarpt läge har stort pedagogiskt värde och en del av utbildningen är därför förlagd ute i arbetslivet. Just nu missar dock många studenter den chansen på grund av covid 19.