Tillbaka till huvudmeny

Så blir du redo för P27

I slutet av nästa år går Nordens största banker över till den nya betalinfrastrukturen P27. Vad behöver du som har Visma Affärslösningar göra för att bli redo? En enkel lösning är att teckna Visma AutoPay, en molnbaserad lösning för effektiv och säker bankintegration.

Den nya betalinfrastrukturen P27 Nordic Payment Platform planeras rulla ut under 2023.En enkel lösning är att teckna Visma AutoPay, en molnbaserad lösning för effektiv och säker bankintegration.

Den nya betalinfrastrukturen P27 Nordic Payment Platform planeras rulla ut under 2023. Enligt Carl Stern, Product Marketing Manager på Visma PubliTech, är det bra att vara ute i god tid med förberedelserna.

– Vänta inte till sista minuten, då kan ledtiderna vara längre, tipsar han.

Fullt kompatibel med P27

Du som använder Visma Affärslösningar kan enkelt bli redo för P27 genom att teckna Visma AutoPay, en molnbaserad betallösning som effektiviserar ditt arbetsflöde genom att flytta bankverksamheten till ditt redovisningssystem. 

– AutoPay är fullt kompatibel med P27, beprövad i samarbete med bankerna sedan 2014 och integrerad med över 20 ekonomisystem samt alla större banker i Norden och övriga världen. Omkring 120 000 företag och ett 30-tal kommuner använder redan lösningen, säger Carl Stern.  

Automatiska betalningar

När du får en faktura i programmet Redovisning och Reskontra kan den enkelt betalas direkt eller skickas för godkännande, utan att du behöver logga in på internetbanken. Alla betalningar stäms av automatiskt i Visma Affärslösningar. 

– Genom att teckna Visma AutoPay blir du automatiskt redo för P27 och får säkra och effektiva betalflöden på köpet. Du kan också få stöd inom P27 i efterföljande led, det vill säga inom krav och inkasso, med hjälp av våra kollegor på Visma Financial Solutions. 

Mest populära

  • Gratis mall till bilpolicy för tjänstebil

    Bilpolicy – gratis mall till företaget

    Med en tjänstebilspolicy undviker företaget missförstånd med sina anställda. Där kan bland annat kostnader och miljöaspekter regleras på ett smidigt sätt. Ladda ner vår kostnadsfria mall och slipp onödiga problem.

  • Personalhandbok – gratis mall

    Personalhandbok – gratis mall för företag

    En bra personalhandbok ger medarbetare stenkoll på rutiner, plikter och rättigheter. Här samlas info om företagskultur, arbetstider och semester. Med vår nya mall har ni snart en uppdaterad personalhandbok på plats.

  • Fler ansökningar blir digitala

    Med licensen digital ärendehantering blir processen kring ärenden helt automatiserad. Just nu utvecklas fler funktioner som kommer att ingå framöver.
    – Vi har fått många bra förslag från er kunder, som friskvård och att omvandla semesterdagar till pengar, säger Håkan Karlsson, produktmarknadschef för Personec P.