Tusentals profilprodukter för småföretagare.

Kralliga profilprodukter, kort och gott.

Profilprodukter är riktiga prylar. Som du kan ta på. Nu lanserar Visma Advantage ett samarbete med PGM. Över 20 000 rabatterade produkter väntar i en smart och hypersmidig webbshopp på att hjälpa ditt företag att växa.

Profilprodukter för tillväxt.

Kralliga prylar.

Profilprodukter har varit en del av små och medelstora företags vardag sedan Sveriges statsminister hette Karl Staaff. Det är inte en ny företeelse. Inte ett nytt fenomen. Viljan att stärka sitt eget varumärke, genom att kommunicera med hjälp av produkter, är en helt naturlig följd av att företag söker marknadsföringsmöjligheter i såväl små som stora sammanhang. Och i både digitala och fysiska miljöer.

Tre olika tjänster – med tre olika rabattnivåer hos PGM
Visma Basic: 15 %
Visma Professional: 20 %
Visma Premium: 25 %

Hur profilprodukter känns

Vem vill du prata med? En kund, dina medarbetare, en samarbetspartner? I dag är kontaktvägarna till en enskild individ eller en grupp av individer fler än någon människa av kvinna född kan räkna eller hålla reda på. Teknikutvecklingen har gjort det möjligt att ses utan att träffas. På de mest förfinade sätt. Ditt ansikte, din röst, dina tankar och ord, dina idéer, görs i realtid om till ettor och nollor och transporteras snabbt snabbt snabbt genom rymden från dig till din samtalspartner – även om det kan skilja 200 mil mellan era kroppar. Det är fantastiskt. Och lätt utmattande. För mitt inne i den positiva orkan av digitala möjligheter som omger oss som lever här och nu, så är vi människor biologiskt programmerade att utveckla en stark relation till det vi håller i vår hand. I våra händer. En produkt som vilar mot din hud, blir helt enkelt en produkt du tvingas ta ställning till. Ibland för.

Testa PGM-avtalet utan kostnad!

Peter går från ord till handling 

Sommaren 1988 skulle det ännu dröja åtta år innan embryot till dagens Visma-koncern tog form. Men just det här året föddes ett annat intressant företag. Fast inte i Norge. Utan i Sverige och Stockholm. Namnet: Profile Gear Marketing, eller PGM. Det handlade då som nu om profilprodukter, Grundaren, Peter Loso, visste vad han ville. Men också vad han inte ville. Ledtider vid alla typer av beställningar skulle kortas, tillgängligheten skulle maximeras och kunderna skulle känna, förstå och uppleva hur PGM tog även den kreativa delen av sitt arbete på stort allvar, vilket inte alltid kunde ses som branschstandard vid denna tidpunkt. (Det löftesrika 80-talet var förvisso rikt på ambitioner, men den kreativa revolutionen, som förändrat reklambranschen under 50- och 60-talet, hade inte nått profilproduktföretag). Företaget utmärkte sig redan från start. Lite kaxigt, ja visst. Men på goda grunder. Vilket är en bra plattform för snabb tillväxt.

De 50 första Vismakunderna hos PGM får en speciell välkomstgåva på köpet. I webbshopen hittar du allt från pennor till partytält. Passa på!

Alla produkter som förekom i branschen, skulle du som kund hos PGM nu kunna beställa. Produktutbudet hade gått från att vara begränsat till att bli (bransch)obegränsat.

Så gick åren. PGM växte, förändrades. Och förändrades gjorde även produktutbudet, som när vi kliver in i 2010-talet hade breddats och vässats på ett betydande sätt, för att fånga och locka fler målgrupper – för att tillfredsställa både nya och gamla kundbehov. Kläder, pennor och muggar var fortfarande aktuella, men de hade fått sällskap i produktutbudet av bland annat USB-minnen och Powerbanks. Alla produkter som förekom i branschen, skulle du som kund hos PGM nu kunna beställa. Produktutbudet hade gått från att vara begränsat till att bli (bransch)obegränsat.

 

En webbshop, tusentals profilprodukter.

En webbshop, tusentals profilprodukter.

Ett samarbete för småföretagare

Visma Advantages förmåga att tillföra värden till kunder i det svenska näringslivet växer varje gång en ny leverantör ansluter. Och efter att ha utvecklat en helt ny webbshop, som gör kundresan till en barnsligt smidig historia, såg sig PGM om efter en lämplig partner. Någon att samarbeta med. Någon som kunde öka räckvidden på småföretagarmarknaden. Någon som Visma. 

Observera gärna: det är kombinationen som är nyckeln här, till att lyckas tillfredsställa nya och gamla kunders alla behov på ett högeffektivt sätt: produkter som efterfrågas av små och medelstora företag, i sammanhang som ofta besöks av företag och företagare. Tid är nästan alltid en bristvara för företag. Och för företagaren. Vad kan då vara bättre än att samla allt på ett ställe, där du och ditt företag kan hitta rikstäckande leverantörer av varor och tjänster?

Du ba:
– Vinst, det är bättre.

Vi ba:
– Ja, men det är precis det som Visma Advantage faktiskt erbjuder. Ökad vinst, alltså.

Välkommen att testköra inköpsportalen. Utan kostnad.

Ja, jag vill prova gratis!

Just nu kan du prova vår portal laddad med över 50 starka inköpsavtal utan kostnad. Handla smartare hos DHL, TNT, Bring, Davpack, Manpower, OKQ8, Scandic, Elgiganten, Staples och många, många andra.

Jag är affärsutvecklare hos Visma Advantage och digitaliseringsexpert hos Visma i Sverige. I affärsbloggen skriver jag bland annat att om den digitala omställningen, konceptutveckling samt frågor som rör idébyggande, försäljning och marknadskommunikation.
Kom i kontakt med Pär: