Tillbaka till huvudmeny

Möt vår nya Key Account Manager- En relationsbyggare med gröna fingrar!

Elin är en av våra nya stjärnor på Visma och arbetar i rollen som Key Account Manager. Här får ni läsa mer om vem Elin är, vad hennes roll innebär och hur hennes första tid på Visma har varit.

Namn: Elin Törnblom 
Roll på Visma: Key Account Manager

Varmt välkommen till Visma Elin!  Du har nu varit här i två månader, kan du inte börja med att kort berätta vem du är och vad du har för bakgrund?

Jag skulle beskriva mig själv som en glad 30 åring från Kalmar som älskar träning, sociala umgängen och blommor! Att pyssla med blommor är min passion. Kommer man hem till mig möts man ofta av vackra snittblommor i olika konstellationer, det sätter guldkant på tillvaron!

Ser man till det professionella har jag studerat ekonomi i Lund där jag 2012 tog min masterexamen med fokus på Managing People, Knowledge & Change. Jag har sedan examen framförallt fokuserat på försäljning men gjorde en avstickare och testade på rollen som business controller. Jag kände dock ganska snart att jag saknade säljet och ville tillbaka till en roll där jag får träffa kund, arbeta B2B och mer styra mitt eget arbete. Jag sökte mig då till Visma eftersom jag redan innan hade bra koll på koncernen och tidigare arbetat med några av ledarna här. Jag visste även att Visma är en stabil koncern men i ständig rörelse, något som lockade mig.

Att pyssla med blommor är ett stort intresse hos Elin och hon sätter gärna ihop egna vackra buketter

Vad har du för roll på Visma och vad är ditt fokus just nu?

Jag är Key Account Manager vilket innebär att jag är kundansvarig och arbetar med våra befintliga kunder. Jag ser till att samarbetet mellan oss och våra kunder fungerar bra och ser över hur vi kan effektivisera våra kunders vardag ytterligare.  Att bygga relationer och förenkla kunders vardag är vad jag motiveras av och varför jag trivs så bra i rollen.

Just nu lägger jag mycket tid på GDPR frågor och att uppdatera avtal. Det blir i och med den nya lagstiftningen en hel del frågor från våra kunder om vad det innebär, vilka uppdateringar som ska göras i våra system och hur man ska förhålla sig till det nya. Vi är ett naturligt bollplank till våra kunder i diskussionen kring hur vi kan utöka nuvarande leverans för att stötta och effektivisera deras vardag.

Hur har din första tid på Visma varit?

Min första tid på Visma har varit jättebra! Jag började min första vecka med att få åka på kickoff till Steam hotell. Det var ett guldläge för mig att knyta nya kontakter, få en överblick över organisationen och få höra hur planerna inom bolaget ser ut framöver. I min roll som KAM samarbetar jag med flertalet funktioner placerade på olika geografiska platser. Att få möjlighet att presentera mig genom ett fysisk möte var en väldig fördel för mitt fortsatta arbete. Kickoffen var som sagt en väldigt bra start, men den positiva bilden av Visma har även fortsatt efter kickoffen.

Bara det att jag min första dag möttes av blommor på mitt skrivbord, en fungerande dator och en tilldelad mentor jag fått ta rygg på och lära mig av känns otroligt lyxigt. I min roll förväntas jag snabbt vara självgående och styra mitt eget arbete. Men att ändå få möjligheten till ett introduktionsprogram har varit guld.  Mina kollegor är väldigt öppna och delar med sig av sin kunskap och erfarenhet. Det har gjort att jag snabbt kommit in i rollen och känt mig välkommen på bolaget från första stund.

Att dela kunskap och erfarenheter med kollegor är ett vinnande koncept för att snabbt komma in i en ny roll!

Vad har du fortsättningsvis för förväntningar på din roll?

Framöver ser jag fram emot att få utlopp för min tävlingsinstinkt och att få arbeta mot tydliga resultat. Resultaten kan handla om allt ifrån att jag ska nå min säljbudget, vända en missnöjd kund, eller att hitta ett sätt för att ytterligare effektivisera för mina kunder. Jag motiveras av mål och tycker det ska bli fantastiskt roligt att få nå flera milstolpar framöver. Att även få fortsätta bygga och vidareutveckla kundrelationer ser jag mycket fram emot.

Är du nyfiken på Visma och vilka möjligheter som finns hos oss? Klicka här för att läsa om alla våra lediga tjänster!

Mest populära

  • Gratis mall till bilpolicy för tjänstebil

    Bilpolicy – gratis mall till företaget

    Med en tjänstebilspolicy undviker företaget missförstånd med sina anställda. Där kan bland annat kostnader och miljöaspekter regleras på ett smidigt sätt. Ladda ner vår kostnadsfria mall och slipp onödiga problem.

  • Personalhandbok – gratis mall

    Personalhandbok – gratis mall för företag

    En bra personalhandbok ger medarbetare stenkoll på rutiner, plikter och rättigheter. Här samlas info om företagskultur, arbetstider och semester. Med vår nya mall har ni snart en uppdaterad personalhandbok på plats.