Kliv in i den nya inköpsportalen.

För en tid sedan, när vi kunde skönja mållinjen, riktade vi en fråga till ett antal Vismakunder: vill du provköra den nya inköpsportalen? Många tackade ja. Ännu fler kom med små utrop och lyckönskningar. Efter att ha omsatt synpunkter och feedback till förbättringar och förenklingar av portalen är det nu hög tid att närma sig det svenska språkets kanske vackraste ord: lansering.

Visma Advantages affärsidé är mycket enkel: vi sänker kostnaderna på företagets inköp. Vår målgrupp är små och medelstora företag. Och kunderna finns i alla branscher och över hela Sverige. Om du har inköpskostnader och driver företag, ja, då är du någon som vi vill lära känna. För det är mycket troligt att vi kan erbjuda dig en rak väg till sänkta kostnader. Eller ökad vinst om du så vill.

Enklare att använda - för största möjliga besparing.

Inköpsportalen som mötesplats

Under vintern och våren har Visma Advantage arbetat med den tekniska utvecklingen av en ny inköpsportal. Många kompetenser och människor har varit inblandade. Den tidigare versionen hade några år på nacken och behovet av en uppdaterad, modern och effektiv digital mötesplats, mellan kunder och leverantörer, var stort. Arbetet med den nya portalen påbörjades dock redan för två år sedan och då med ett skarpt projekt, där vi gick ut till vår omvärld, främst kunder och partners, och undersökte vilka förväntningar och krav de hade på en ny portal. Som bolag känner vi i dag stor tacksamhet för alla tålmodiga och smarta beskrivningar och inspel som kom till oss under den fasen av vårt arbete. För utan det hade projektet svårligen kunnat fortlöpa med framgång.

Den enkla logiken

Grunden i den nya portalen är densamma som i den gamla; inköpsavtal, upphandlade med rikstäckande leverantörer av varor och tjänster, som kan implementeras på dagen i det lilla eller medelstora företaget. Men det finns också betydande skillnader. Ett exempel är den förbättrade användarvänligheten. Det är helt enkelt lättare att hitta och navigera i Vismas nya inköpsportal. Om du är ny kund hos oss, utan erfarenhet av att sköta dina inköp via samförhandlade inköpsavtal, ska du nu kunna komma i gång med tjänsten redan tjugo minuter efter att du har fattat beslut om att göra dina behov av sänkta kostnader till vårt ansvar.

Välkommen in i inköpsportalen. That´s next.

Välkommen in i inköpsportalen. That´s next.

Enkelhet och logik har prioriterats i portalutvecklingen. Har vi lyckats? Det avgör du. Men även fortsättningsvis kommer det uppstartssamtal med en inköpsspecialist som nya kunder erbjuds att delvis fokusera på funktioner och portalanvändning. Ett företag som kontinuerligt söker öka användarvänligheten i sin tjänst kan nämligen aldrig säga att nu är jobbet genomfört – det finns alltid något ytterligare att göra.

På ett och samma ställe

När du surfar runt i den nya portalen, lägg gärna lite extra tid på fliken ”Egna avtal”. Här kan du samla samtliga avtal som rör inköp till din verksamhet, så att du har allting på ett och samma ställe. Nu har du också utökade möjligheter att sprida själva beställningsdelen av ert inköpsarbete i din organisation. Det är ju inte säkert att det är just du som ska göra alla inköp. Men om fler medarbetare i din verksamhet ska få möjlighet att sköta beställningarna, så behöver de få access på ett enkelt sätt. Den möjligheten finns nu.

Visma Advantages absoluta mål är att pengarna stannar kvar i de små och medelstora företagens verksamheter, där de gör mest nytta. Här spelar inköpseffektivitet en stor roll. Med en ny portal vill vi skicka ut ett ännu tydligare budskap till småföretagar-Sverige: alla har rätt till ökad vinst.

Prova 1 månad gratis!

Just nu har du möjlighet att prova på vår samlade köpkraft i en månad utan kostnad. Över 50 avtal i vår nya inköpsportal som sänker dina kostnader hos välkända leverantörer.

Ja, jag vill prova gratis!

Jag är affärsutvecklare hos Visma Advantage och digitaliseringsexpert hos Visma i Sverige. I affärsbloggen skriver jag bland annat att om den digitala omställningen, konceptutveckling samt frågor som rör idébyggande, försäljning och marknadskommunikation.
Kom i kontakt med Pär: