Tillbaka till huvudmeny

Hög tid att beställa AutoPay

Gör som mer än hälften av våra kommunkunder inom Visma Affärslösningar – gå över till AutoPay och bli redo för P27. Nu kan du dessutom välja att betala per månad.

Enligt Carl Stern, produktmarknadsansvarig på Visma PubliTech, är det smart att vara ute i god tid.

– Vänta inte till sista minuten, då kan ledtiderna vara längre, tipsar han.

Du som använder Visma Affärslösningar kan enkelt bli redo för P27 genom att teckna Visma Autopay, en molnbaserad lösning för snabba och säkra banköverföringar. Vissa banker kommer att stänga ner möjligheten till bankgiro redan under första halvan av 2023. 

– Jag vill verkligen rekommendera våra kunder att teckna AutoPay så fort som möjligt. Då blir du automatiskt redo för P27 och får säkra och effektiva betalflöden på köpet. Nu kan vi dessutom erbjuda en betalmodell där du betalar per månad, säger Carl Stern.

Skicka bankfiler snabbt och säkert

AutoPay är fullt kompatibel med P27, beprövad i samarbete med bankerna sedan 2014 och integrerad med över 20 ekonomisystem samt alla större banker i Norden och Benelux. Omkring 120 000 företag, och mer än hälften av alla kommunkunder inom Visma Affärslösningar använder redan lösningen. Men AutoPay har många andra fördelar; det utvecklades för att skicka bankfiler snabbt och säkert, utan att du behöver logga in på internetbanken.

– Med Autopay stäms alla betalningar av automatiskt i Visma Affärslösningar, säger Carl Stern.

Snart även för ingående betalningar

Snart kommer du som har AutoPay även att kunna ta emot ingående betalningar i Visma RoR (redovisning och reskontra). Carl Stern räknar med att funktionen finns på plats under första kvartalet 2023. 

 – Autopay VIP (Visma Ingoing Payments) sparar tid och resurser, kommer att vara helintegrerat med RoR samt ISO-certifierat för att hantera P27, säger han.

Mest populära

  • Gratis mall till bilpolicy för tjänstebil

    Bilpolicy – gratis mall till företaget

    Med en tjänstebilspolicy undviker företaget missförstånd med sina anställda. Där kan bland annat kostnader och miljöaspekter regleras på ett smidigt sätt. Ladda ner vår kostnadsfria mall och slipp onödiga problem.

  • Personalhandbok – gratis mall

    Personalhandbok – gratis mall för företag

    En bra personalhandbok ger medarbetare stenkoll på rutiner, plikter och rättigheter. Här samlas info om företagskultur, arbetstider och semester. Med vår nya mall har ni snart en uppdaterad personalhandbok på plats.

  • Fler ansökningar blir digitala

    Med licensen digital ärendehantering blir processen kring ärenden helt automatiserad. Just nu utvecklas fler funktioner som kommer att ingå framöver.
    – Vi har fått många bra förslag från er kunder, som friskvård och att omvandla semesterdagar till pengar, säger Håkan Karlsson, produktmarknadschef för Personec P.