Tillbaka till huvudmeny

Enkel personalliggare

Kan vi komma igång direkt? Är en fråga vi ofta får och svaret på den är JA. Med vår digitala personalliggare för byggbranschen får du snabbt en introduktion och sedan är det bara att sätta igång.

Enkel personalliggare Visma Construction Suite
Enkel personalliggare -Visma Construction Suite

När lagen om elektronisk personalliggare trädde i kraft i Sverige (januari 2016) var Visma Construction Suite (då under namnet Movenium) en av de första som ackrediterades med en ID06-baserad lösning.

Mycket har hänt sedan dess och om det då var många som skaffade sin första digitala personalliggare letar många nu efter den bästa och smidigaste lösningen. Smidig att såväl köpa som använda till vardags.

Vårt mål är att erbjuda den smidigaste personalliggaren.
Och bland våra kunder är det just enkelheten som uppskattas.

Att registrera närvaro på byggarbetsplatsen och när som det efterfrågas kunna uppvisa en korrekt närvarolista över vilka som befinner sig på arbetsplatsen är inte svårt digitalt. Men det kräver att alla loggar in och ut som de ska, för vilket enkelhet är direkt avgörande.

Det är alltid den huvudansvarige (huvudentreprenör eller byggherre) för personalliggaren som anmäler byggstart till Skatteverket och får ID-nummer för personalliggaren. Efter det är det – krasst sett – bara att köra.

När Skatteverket gör sedan gör kontrollbesök trycker ni i stort sett bara på en knapp för att dela er aktuella och korrekta information.

Kan vi komma igång med personalliggaren direkt?

I mitt jobb som regionansvarig för Visma Construction Suite får jag närmast dagligen frågor om vår lösning för digital personalliggare. Vanligast är att företaget är ute i sista minuten och undrar hur snabbt de kan komma igång med en godkänd lösning. Svaret på den frågan är omedelbart, förutsatt att du som kund kan avsätta ett par timmar för utbildning.

Utbildningen (som är obligatorisk vid köp av våra lösningar) är viktig för att ni just ska kunna komma igång snabbt. Den ger era admins i systemet en tydlig introduktion i att lägga till nya projekt, nya användare, nya arbetsgivare samt hur egenkontroll görs. Samt självklart hur ni delar information med Skatteverket.

En personalliggare ska vara enkel att använda – logga in via app, box eller SMS

Möjligheten att logga in och ut på enklast möjliga sätt via app, box eller sms får vi mycket positiv återkoppling från våra kunder på. Liksom att alla på byggarbetsplatsen kan skicka en aktuell rapport direkt från personalliggaren till Skatteverket.

En annan uppskattad funktion är att en UE (underentreprenör) kan registrera sig själv via appen. Vår lösning uppfyller också lagkravet på att kunna uppvisa en återsamlingslista.

Lätt att budgetera

Vi har valt att prissätta vår elektroniska personalliggaren via projekt per månad. Det spelar med andra ord ingen roll hur många som loggar in och ut. Det gör lösningen lätt att budgetera och eftersom fri teknisk support ingår i priset så tillkommer inga extra fakturor. 

Mest populära

  • Tillfälliga regler för julklappar till anställda under corona

    Julklappar till anställda i coronatider

    I år när många sitter utspridda på hemmakontoren kan det bli extra svettigt för arbetsgivarens tomte. Samtidigt har tomten möjlighet att vara extra generös, utan att riskera skattekonsekvenser för mottagaren.

  • Digital AW går att anpassa efter budget och antalet deltagare

    Tips för en lyckad digital AW

    I oktober har det gått 200 dagar sedan flytten till hemmakontoren i mars. Innan corona var After Work en vanlig aktivitet för att skapa trivsel på jobbet. Så vad krävs för att få till en lyckad digital AW, nu när kollegorna är utspridda?