Tillbaka till huvudmeny

Sesam-app digitaliserar arbetsordrar

Under förra året utvecklades och testades appen S2 Tjänster i Sesam tillsammans med utvalda kunder. Appen hjälper dig att få en helt digitaliserad arbetsorder och minimerar pappersarbete vid exempelvis en felanmälan.

Appen S2 Tjänster i Sesam ger dig en helt digitaliserad arbetsorder och minimerar pappersarbete vid exempelvis en reparation. Nu har appen fått ännu fler funktioner. 

I version 2023.3 av Sesam som lanserades den 2 oktober kan samtliga Sesam-användare ta del av utökad funktionalitet i S2 Tjänster. 

– Tillsammans med dig som använder Sesam har vi identifierat och prioriterat olika funktioner i appen. Nu kan man se mottagarens adress i appen, individnummer direkt i översikten för dina aktiviteter, samt se tillgängligt saldo för vald artikel på det lager du tar materialuttag på. Vi har även gjort justeringar som gör appen mer användarvänlig och snygg, till exempel materialuttagsvyn har omarbetats för att kunna göra alla moment i ett och samma fönster.
Det finns såklart fler kritiska saker som vi hoppas kunna lösa framöver, säger Jonathan Svedelius, produktägare på Sesam. 

Istället för att skriva ut dina arbetsordrar på morgonen kan du se och arbeta med dem i appen.

– Med S2 Tjänster slipper du skriva ut arbetsordern på papper. Du får all info och uppdateringar i realtid, vilket gör det väldigt tillgängligt, förklarar Jonathan Svedelius. 

Du kan göra ditt materialuttag direkt i appen från valfritt lager, som till exempel din egen tjänstebil. 

– Detta är guld värt eftersom du slipper vänta med ett uttag tills du kommit tillbaka till jobbet. Det är lätt att missa saker man ska göra i slutet av dagen, speciellt om man har varit runt hos flera mottagare, säger Jonathan Svedelius.

Mest populära

  • Gratis mall till bilpolicy för tjänstebil

    Bilpolicy – gratis mall till företaget

    Med en tjänstebilspolicy undviker företaget missförstånd med sina anställda. Där kan bland annat kostnader och miljöaspekter regleras på ett smidigt sätt. Ladda ner vår kostnadsfria mall och slipp onödiga problem.

  • Personalhandbok – gratis mall

    Personalhandbok – gratis mall för företag

    En bra personalhandbok ger medarbetare stenkoll på rutiner, plikter och rättigheter. Här samlas info om företagskultur, arbetstider och semester. Med vår nya mall har ni snart en uppdaterad personalhandbok på plats.

  • Fler ansökningar blir digitala

    Med licensen digital ärendehantering blir processen kring ärenden helt automatiserad. Just nu utvecklas fler funktioner som kommer att ingå framöver.
    – Vi har fått många bra förslag från er kunder, som friskvård och att omvandla semesterdagar till pengar, säger Håkan Karlsson, produktmarknadschef för Personec P.