Tillbaka till huvudmeny

Effektivitetstips #13 – Elektronisk signering

Med elektronisk signering får du snabbare och smidigare avslut, och du får bättre kontroll över avslutsprocessen.

Har du också fått en kommentar i stil med “ja vi får se när vi hinner komma in och skriva på”?
Kontrakt som inte blir påskrivna är ett problem för flera företag. Affären kan inte markeras som färdig och stängd utan de ligger öppna och avslutsprocessen tar onödig tid. Framförallt så här inför årsslutet kan detta vara problematiskt.

I dag kan vi ju göra det det mesta med elektronisk signering privat – deklarera, göra bankärenden och betala räkningar. Du kanske inte visste att detta även finns för företagsavtal? Det finns en mängd verktyg där ute för att underlätta och snabba upp avtalssigneringen, till exempel Visma Addo, signr.com och scrive.com.

Fördelarna med elektronisk avtalssignering är flera:

  • Snabbare avslut
  • Det kan leda till flera avslut
  • Det är lättare att bemöta invändningar
  • Du får bättre kontroll i avslutsprocessen
  • Ökad lönsamhet
elektronisk signering

Framförallt får du en effektivare avtalsprocess där du sparar in på restid och resekostnad, både för dig och dina medarbetare och era kunder. Eftersom att avtalet och aviseringar till berörda personer går ut automatiskt via e-post riskerar det inte att komma bort eller komma fel i posten, och berörda parter behöver inte informeras manuellt. Du ser tydligt var i kedjan avtalet befinner sig, vilka som har läst och vem som ska signera näst om det är flera, då är det lättare att vara proaktiv och att kunna följa upp och påminna rätt person direkt.

Testa Visma Addo gratis

Mest populära

  • Gratis mall till bilpolicy för tjänstebil

    Bilpolicy – gratis mall till företaget

    Med en tjänstebilspolicy undviker företaget missförstånd med sina anställda. Där kan bland annat kostnader och miljöaspekter regleras på ett smidigt sätt. Ladda ner vår kostnadsfria mall och slipp onödiga problem.

  • Personalhandbok – gratis mall

    Personalhandbok – gratis mall för företag

    En bra personalhandbok ger medarbetare stenkoll på rutiner, plikter och rättigheter. Här samlas info om företagskultur, arbetstider och semester. Med vår nya mall har ni snart en uppdaterad personalhandbok på plats.

  • Fler ansökningar blir digitala

    Med licensen digital ärendehantering blir processen kring ärenden helt automatiserad. Just nu utvecklas fler funktioner som kommer att ingå framöver.
    – Vi har fått många bra förslag från er kunder, som friskvård och att omvandla semesterdagar till pengar, säger Håkan Karlsson, produktmarknadschef för Personec P.