Tillbaka till huvudmeny

Digitalt och smart i transportbranschen

Hur förändras arbetsvardagen av automatiserade rutinuppgifter och att mobilen blir det självklara verktyget? Möt oss i Malmö, Göteborg eller online för att upptäcka ett smartare sätt att få full koll på personal, timmar och fordon.

Visma TransPA: Digitalt och smart i transportbranschen

Att verksamheter inom transport, logistik och entreprenad hör till dem som har mycket att vinna på att dra nytta av teknik för att effektivisera är ett faktum. Något jag och mina kollegor ofta möter är dock frustration över att man inte vet hur, var man ska börja och vad ett eventuellt beslut om digitalisering kommer leda till. Egentligen.

Vi har full förståelse för – och även erfarenhet av – att ett beslut om att förändra verksamhetens arbetssätt är svårt att ta. Det påverkar såväl den som tar beslutet som kollegorna och man vill gärna veta mer konkret vad det kommer leda till innan man investerar tid, pengar och medarbetarnas engagemang.

Enligt Vismas Digitaliseringsindex 2018 ligger transportbranschen 9,1 procentenheter lägre än medianen för alla branscher i digitaliseringsmognad. Rapporten visar bland annat att man ligger en bra bit efter vad gäller exempelvis digital tidrapportering, något som tillsammans med digital personalplanering kan lösa mycket av den tids- och kostnadspress många känner.

Jobba uppkopplat och ihopkopplat

Vi har självklart inte alla svar, men tillsammans med er kan vi ge en bra bild av vad er verksamhet skulle vinna på ett mer digitalt arbetssätt. Vi kan också ge konkreta exempel utifrån hur er arbetsvardag ser ut idag.

Att minska pappershanteringen, göra det enkelt att jobba via mobilen och automatisera rutinuppgifter är en bra början. Vidare pratar vi gärna om att ta er effektivitet till nästa nivå, med hjälp av bland annat ständigt aktuella nyckeltal och analys i realtid.

Träffa oss och starta ett samtal

Efter uppskattade möten i bland annat Gävle, Sundsvall, Örnsköldsvik, Östersund, Örebro och Stockholm kommer vi nu till Malmö (14/3) och Göteborg (20/3) för att träffa dig som vill upptäcka ett smartare sätt att få full koll på personal, timmar och fordon.

Detta gör vi tillsammans med våra samarbetspartner IDHA och Fordonskontroll vars lösningar enkelt kan integreras i vår. Under dessa två timmar visar vi också hur de fungerar tillsammans, samt hur det underlättar för er.

Har du inte möjlighet att delta vid något av ovan tillfällen? Boka en kostnadsfri webbdemo för att bekanta dig med vår lösning speciellt utvecklad för transportbranschen (och oss).

Mest populära

  • Digital AW går att anpassa efter budget och antalet deltagare

    Tips för en lyckad digital AW

    I oktober har det gått 200 dagar sedan flytten till hemmakontoren i mars. Innan corona var After Work en vanlig aktivitet för att skapa trivsel på jobbet. Så vad krävs för att få till en lyckad digital AW, nu när kollegorna är utspridda?