Det vill vi INTE ha i påskägget

Varje år skickar vi påskägg fyllda till bredden med godsaker både till kunder, leverantörer, anställda och släktingar. Men vad önskar vi egentligen i våra påskägg? Vi frågade våra kunder vad de helst vill se i sitt påskägg och ska du vara säker på att skicka ett uppskattat påskägg bör du nog satsa på att fylla det med choklad.

Dumle storfavoriten – fruktnappar minst populärt

Enligt våra kunder är dumle den absoluta favoriten, tätt följt av center och daim. Minst populärt är, precis som förra året, fruktnappar och colaflaskor. Bland kommentarerna i enkäten ser vi att även lakrits och marsipan är något som många önskar i sitt påskägg.

Vi ställde även frågan om man lägger andra presenter än godis i påskäggen och då visade resultatet att trisslotter och biobiljetter var de mest populära gåvorna. Den gåvan som utmärkte sig mest var fröpåsar,vilket vi tyckte var en rolig present inför våren.

Hälften av företagen skickar påskägg

Av de 113 företag som svarade på frågorna skickar 46 procent av företagen påskägg till sina kunder och samarbetspartners varje år, medan 23 procent skickar mer sporadiskt. 31 procent av företagen väljer att inte skicka några påskgåvor alls.

Tips – så får du kunden att minnas ditt påskägg

Genom att skicka gåvor vid högtider visar du din tacksamhet och bidrar till att upprätthålla en god relation med dina kunder och samarbetspartner. Men din kund får säkerligen påskägg från flera leverantörer och kommer då inte att komma ihåg just ert ägg. Vill du sticka ut bör du därför inte göra som alla andra. Lägg andra gåvor än godis i påskägget. Ta inspiration från våra kunder och lägg biljetter, lotter eller varför inte fröpåsar i påskägget. Då kommer ni med all säkerhet få mer uppmärksamhet än andra traditionella påskägg.

Genom Visma behöver dina påskgåvor inte kosta en förmögenhet. Vi förhandlar avtal för ca 15 000 företag och genom vår samlade köpkraft kan vi erbjuda förmånliga priser på bland annat högtidsgåvor, profilprodukter, giveaways och mycket annat.

Läs mer om våra färdigförhandlade inköpsavtal

Jag är Digital Marketing Specialist hos Visma Advantage. Jag bloggar om saker som händer på Visma samt tips och råd kring inköp.
Kom i kontakt med Ramona: