Tillbaka till huvudmeny

“Det finns så många fördelar med AutoPay!”

Hej Anna Axwik, produktmarknadschef för Visma Affärslösningar, varför tycker du att man ska skaffa AutoPay?

– Det finns så många fördelar med AutoPay för dig som har Visma Affärslösningar! Du sparar tid och dessutom får du ut det mesta av ditt ekonomisystem. AutoPay stödjer både in- och utbetalningar och all kommunikation med banken sköts automatiskt, du får god överblick och ser hela tiden status på dina leverantörsbetalningar. Dessutom finns det en ny app för dig som vill granska, godkänna eller avvisa fakturor på språng.

Hur fungerar det i praktiken?

– När du gör betalningar i Visma Affärslösningar skapas automatiskt en fil i. Du godkänner i AutoPay – sen behöver du inte tänka på din fil mer. När banken fått filen skickar den information till AutoPay, vilket speglas i ekonomisystemet. Hela flödet är sömlöst. Plus att det ingår en massa andra smarta kontrollfunktioner. Till exempel automatisk matchning mellan inkommande betalningar och öppna fakturor, samt dublettkontroll på filer och fakturor.

Kan man inte bara fortsätta som vanligt med RoR (redovisning och reskontra)?

– Har du inte AutoPay behöver du en så kallad filkommunikatör för att dina bankfiler ska få rätt format enligt standarden ISO 20022. Jag skulle verkligen vilja rekommendera dig som har Visma Affärslösningar att skaffa AutoPay. Det kommer att underlätta det dagliga arbetet mycket, och även bokföringen och årsredovisningen.

Låter det intressant? Anmäl dig till vårt webbinar om AutoPay

Mest populära

  • Gratis mall till bilpolicy för tjänstebil

    Bilpolicy – gratis mall till företaget

    Med en tjänstebilspolicy undviker företaget missförstånd med sina anställda. Där kan bland annat kostnader och miljöaspekter regleras på ett smidigt sätt. Ladda ner vår kostnadsfria mall och slipp onödiga problem.

  • Personalhandbok – gratis mall

    Personalhandbok – gratis mall för företag

    En bra personalhandbok ger medarbetare stenkoll på rutiner, plikter och rättigheter. Här samlas info om företagskultur, arbetstider och semester. Med vår nya mall har ni snart en uppdaterad personalhandbok på plats.

  • Fler ansökningar blir digitala

    Med licensen digital ärendehantering blir processen kring ärenden helt automatiserad. Just nu utvecklas fler funktioner som kommer att ingå framöver.
    – Vi har fått många bra förslag från er kunder, som friskvård och att omvandla semesterdagar till pengar, säger Håkan Karlsson, produktmarknadschef för Personec P.