Tillbaka till huvudmeny

Communityn – en guldgruva

När du byter systemstöd är det inte troligt att ett av dina krav på en ny leverantör är att de har en aktiv kund-Community. Inte en kundklubb eller lojalitetsprogram. Utan en Community – en gemenskap, ett nätverk med andra som jobbar med samma sak som du. Hos oss på Visma Enterprise är det en självklarhet. Att det ingår när du väljer våra produkter och tjänster.

Kanske är du ensam i just din befattning på din arbetsplats. Saknar kollegor att bolla problem med. Eller du kanske har kollegor men ni har helt kört fast i en fråga eller regeltolkning. Att då kunna ställa frågan till ett nätverk med enorm kompetens är en fantastisk möjlighet. En guldgruva helt enkelt. Mitt framför dina ögon på skärmen. Här och nu. Det enda du behöver göra är att logga in. 

Som Community Manager ansvarar jag för Visma Enterprise Community med ca 9 000 användare. Användare som dagligen arbetar i våra systemlösningar Agda PS, HR-plus och Medvind WFM. Communityn är vår främsta kommunikationskanal med dig som kund. Här delar vi med oss av information och nyheter som är viktiga att ta del av gällande våra produkter och tjänster.

Gör dig och din mejlinkorg glad
Många av våra användare har tagit för vana att logga in varje morgon medan en del kollar sin egen inkorg först, om nåt intressant dykt upp och loggar sen in. Hur du gör väljer du själv.

För att du ska få ut det mesta av Communityn är det viktigt att göra dina personliga val. Ta dig tiden att göra de inställningar som passar just dig. Aktivera prenumerationer på nyheter. Välj vilken information du vill ha som ett mejl direkt i din inkorg. Och hur ofta du vill ha dem. Omedelbart, som ett dagligt eller veckovist sammandrag. Min rekommendation är att du med jämna mellanrum ser över de här inställningarna och justerar dem. På så sätt gör du både dig själv och din inkorg gladare.

Dina idéer och önskemål är viktiga för oss

I Idébanken kan du lämna idéer och önskemål kring den produkt eller tjänst du använder. Se vad andra föreslagit och gilla det just du skulle ha användning av. Våra systemexperter och utvecklare tittar löpande i Idébanken och det kommer vanligtvis alltid med punkter från dessa idéer i nya versioner.

Forumet 

I vår Community har vi en särskilt fin funktion, vårt Forum, som är till för dig som användare. En egen kanal där allt mellan himmel och jord kan diskuteras utan att vi på Visma är närvarande. Så i Forumet kan du inte räkna med ett svar från oss om du ställer en fråga där. Under fliken Nyheter kan du ställa frågor eller kommentera direkt i våra publicerade inlägg. Problem eller frågor som rör våra system läggs upp som ärenden i Supporten.

5 tips som gör dig till en bra Community-användare:

  1. Var ärlig med vem du är. Ditt namn är trevligare än ett påhittat användarnamn eller konstig bokstavskombination. Undvik dock att dela din mejladress och telefon öppet.
  2. Ha ett foto på dig själv som profilbild. Det är alltid trevligare att se den du pratar med även om det sker i skriftlig form.
  3. Bemöt andra som du själv vill bli bemött. 
  4. Var hjälpsam och dela med dig av dina erfarenheter till andra.
  5. Gör inte reklam för exempelvis din egen konsultverksamhet om du har det eller uppmana andra att kontakta dig utanför Communityn för att få hjälp.

Tillsammans skapar vi den Community vi vill ha. 

Logga in i Visma Enterprise Community eller ta kontakt med din administratör och be att få bli upplagd som användare.

Mest populära

  • Gratis mall till bilpolicy för tjänstebil

    Bilpolicy – gratis mall till företaget

    Med en tjänstebilspolicy undviker företaget missförstånd med sina anställda. Där kan bland annat kostnader och miljöaspekter regleras på ett smidigt sätt. Ladda ner vår kostnadsfria mall och slipp onödiga problem.

  • Personalhandbok – gratis mall

    Personalhandbok – gratis mall för företag

    En bra personalhandbok ger medarbetare stenkoll på rutiner, plikter och rättigheter. Här samlas info om företagskultur, arbetstider och semester. Med vår nya mall har ni snart en uppdaterad personalhandbok på plats.

  • Fler ansökningar blir digitala

    Med licensen digital ärendehantering blir processen kring ärenden helt automatiserad. Just nu utvecklas fler funktioner som kommer att ingå framöver.
    – Vi har fått många bra förslag från er kunder, som friskvård och att omvandla semesterdagar till pengar, säger Håkan Karlsson, produktmarknadschef för Personec P.