Tillbaka till huvudmeny

Digitaliseringstips nr 5 automatisera dina betalningar

Automatisera dina betalningar och banktransaktioner genom att koppla ihop ditt finansiella system med din bank. Det är inlägg nr 5 i vår julkalender.

Automatisera dina betalningar

Det närmar sig jul och det innebär för mig, och säkert även för dig, en hel del nätshopping för att hinna fylla ytan under julgranen med hårda paket. Jag brukar nästan alltid välja att betala via faktura då jag är skeptisk till att lämna ut kreditkortsnummer. Men med shopping på flera olika sajter innebär det flera olika fakturor och betalningar som ska administreras.

Nu mer går det ju rätt smidigt och snabbt. Annat var det förr. Kommer du ihåg när man var tvungen att posta alla räkningar varje månad för att banken skulle betala dem? Jag är så gammal att jag kommer ihåg det. Det tog lång tid att sammanställa, betalningarna blev ofta försenade och jag hade ingen bra koll på när pengarna faktiskt drogs från kontot. Numera har jag alltid koll och det är enkelt att betala i tid.

Automatisera dina betalningar

Det är nog ingen som sörjer tiden med kuvert som skulle skickas till Bankgirocentralen? Betalningar är ett av de områden som verkligen har digitaliserats på riktigt. Och som inom många andra områden är det lösningar för konsumenter som kommer först. Men sedan en bra tid finns det väldigt bra lösningar för företag och organisationer som möjliggör automatiserade betalningar och banktransaktioner genom att koppla ihop ditt finansiella system med din bank.

Vad skulle ett modernt affärssystem kunna innebära för er?
Lyssna in till något av våra webbinar.

Jag vill veta mer!

Mest populära

  • Gratis mall till bilpolicy för tjänstebil

    Bilpolicy – gratis mall till företaget

    Med en tjänstebilspolicy undviker företaget missförstånd med sina anställda. Där kan bland annat kostnader och miljöaspekter regleras på ett smidigt sätt. Ladda ner vår kostnadsfria mall och slipp onödiga problem.

  • Personalhandbok – gratis mall

    Personalhandbok – gratis mall för företag

    En bra personalhandbok ger medarbetare stenkoll på rutiner, plikter och rättigheter. Här samlas info om företagskultur, arbetstider och semester. Med vår nya mall har ni snart en uppdaterad personalhandbok på plats.

  • Fler ansökningar blir digitala

    Med licensen digital ärendehantering blir processen kring ärenden helt automatiserad. Just nu utvecklas fler funktioner som kommer att ingå framöver.
    – Vi har fått många bra förslag från er kunder, som friskvård och att omvandla semesterdagar till pengar, säger Håkan Karlsson, produktmarknadschef för Personec P.