5 skäl till varför du ska välja Episerver CMS

Vi på Visma gillar Episerver! Visma Consulting har byggt webbar, intranät och digitala arbetsplatser åt en mängd stora företag, kommuner och organisationer som idag är nöjda Episerveranvändare. Står du inför att välja CMS för din webbplats? Här är fem av våra bästa skäl till att vi föreslår att du väljer Episerver CMS. 

1. Episerver har alla funktioner på plats

Funktionerna i ett CMS ska göra det enkelt för dig och dina webbredaktörer att bygga, publicera och underhålla webben. Episerver CMS är fullt av funktioner som hjälper er. 

Några exempel bara. 

  • Redigeringsfunktionerna i Episerver gör att du direkt ser hur ändringar slår igenom ‒ du behöver inte växla mellan Visa-läge och Redigeringsläge. 
  • Att innehållet byggs upp i block gör det enkelt att flytta om innehållet genom att dra och släppa. 
  • Du bygger dina marknadsföringskampanjer i samma användargränssnitt som du bygger innehållet. 
  • Både användargränssnittet och instrumentpanelen kan anpassas efter dina redaktörers och administratörers behov.

2. Episerver ger varje besökare rätt upplevelse

Personaliserat! Med Episerver är det enkelt att erbjuda dina kunder en både relevant och personaliserad upplevelse. Du kan arbeta med enkla personas eller använda avancerad AI för att anpassa innehållet för varje enskild besökare.

Sökfunktionen! Episervers söktjänst Epi Find är förstklassig, den gör att dina användare enkelt och intuitivt kan hitta det de letar efter. När dina besökare lätt hittar vad de söker är de mer benägna att komma tillbaka till din webb. Samtidigt ger dig varje sökning värdefull information om dina besökare och deras beteenden.

Responsivt! Idag använder en webbesökare hellre mobilen som datorn. Att innehållet är responsivt och anpassar sig till enheten är en självklarhet för Episerver. Innehållet som skapas i Episerver CMS kan läsas på vilken skärm eller enhet som helst och layouten anpassas automatiskt. Dessutom kan olika versioner av samma innehåll skapas. Episerver CMS lagrar allt innehåll i ett enda bibliotek. Det betyder att innehållet bara skapas en gång, vilket underlättar uppdateringar och modifieringar.

3. Episerver har verktygen för analys och optimering

Att kontinuerligt analysera sin webb är en av de viktigaste framgångsfaktorerna ‒ att mäta vad som fungerar, hur besökarna rör sig över webbplatsen och vad som får dem att reagera på innehållet. Episerver har en add-on för Google Analytics-verktyg, så att du lätt får fram webbplatsstatistik, till exempel sidladdningstid och antal konverteringar. Med sådana fakta i ryggen kan du snabbt reagera och bygga om eller uppdatera innehållet på din webb så att du förbättrar användarupplevelsen, ökar konverteringsgraden och får dina användare att komma tillbaka. 

Textanalysverktyget i Episerver CMS föreslår lämpliga nyckelord och ger tips om sökordsoptimering. På så sätt hittar du rätt söktermer och kan modifiera ditt innehåll så att chansen att skapa mer trafik ökar. 

4. Episervers molntjänst ger hög säkerhet och skalbarhet

Episervers molntjänst Digital Experience Cloud, DXC, kan skalas upp eller ner efter behov. Med DXC får du övervakning och support dygnet runt alla veckans dagar. Du får plats för ett obegränsat antal webbplatser samtidigt som tjänsten automatiskt anpassar sig till mängden besökstrafik. 

5. Episerver underlättar utveckling och integration

I Episerver finns en omfattande uppsättning API:er som dina webbutvecklare kan använda för att få mesta effekt med minsta möjliga kod. Episerver integreras med externa system med hjälp av Episervers Service API. Det går snabbt bygga integrationer och din webbplats kan därmed bli en komplett, digital arbetsplats.

Funderar du fortfarande på om Episerver är rätt val för er?
Boka en skräddarsydd, kostnadsfri demo!

Läs mer

1