Tillbaka till huvudmeny

5 nya funktioner i Personec P

Är du nyfiken på de senaste initiativen för Personec P? Här är fem efterfrågade funktioner som utvecklas just nu.

Digital ärendehantering

Digital ärendehantering är en satsning som genomförs för att ersätta dagens manuella hantering kopplat till beställnings- och ansökningsrutiner inom HR-området. Genom funktionen digital ärendehantering erbjuds ett ramverk där systemstödet kan levereras integrerat i  Personec P. Med höstversionen 2022 kom första steget med stöd för semesterväxling, näst på tur är anmäla/godkända bisyssla. Ärenden som kan byggas in framöver är att anmäla/begära extra skatt, egen uppsägning och begäran av tjänstgöringsintyg samt anställningsbevis. Ytterligare förslag är arbetsgivarintyg och omvandling av semesterdagar till timmar.

Lönekollen

Funktionen som går under arbetsnamnet Lönekollen är ett workflow som guidar dig genom hela processflödet av kontroller inför en lönekörning, steg för steg från stängning inför lönebearbetning tills alla uppgifter är verifierade och bearbetade. Utöver stödet som aktivitetsflödet erbjuder, inkluderas även verktyg för att verifiera data inför lönebearbetning – allt för att säkerställa ett effektivt arbetsflöde med hög kvalitet. Liknande processflöde har funnits i HR Plus tidigare och nu byggs det alltså in i Personec P. Lönekollen planeras att släppas under 2024.

Massuppdatering

Nu behöver du inte vara kompis med SQL-programmeraren på kontoret längre. Eller ägna timmar åt att manuellt uppdatera en befattningsgrupp med rätt DB-kod. Massuppdatering är en efterfrågad funktion som minimerar manuellt arbete, eller behovet av skript. Med hjälp av massuppdatering kan användaren utan några djupare datakunskaper uppdatera ett större antal anställda med en specifik generell uppgift. Tryck på knappen – klart! Enligt planen släpps funktionen massuppdatering under 2024.

Anställningsguiden

Baserat på kundönskemål, planerar vi att vidareutveckla funktionaliteten i anställningsguiden för att ytterligare stärka vår lösning. Under 2023 planeras stöd för automatiskt beviljande och arkivering, för att följande år kompletteras med stöd för att göra flera ändringar vid samma tillfälle, registrera flex från anställningsguiden och automatisk arkivering till personakt.

Förhandling/Lönerevision

Inom området förhandling/lönerevision genomförs ett större arbete för att förflytta nuvarande funktionalitet från Windows-klient till webb. I samband med detta sker även en översyn av gränssnitt och funktionalitet. Utvecklingen är omfattande och genomförs stegvis med målsättningen att vara klar till 2025. I nästa steg, och med release under hösten 2023, finns bland annat funktionalitet med stöd för hantering av flera lönebud.

Mest populära

  • Gratis mall till bilpolicy för tjänstebil

    Bilpolicy – gratis mall till företaget

    Med en tjänstebilspolicy undviker företaget missförstånd med sina anställda. Där kan bland annat kostnader och miljöaspekter regleras på ett smidigt sätt. Ladda ner vår kostnadsfria mall och slipp onödiga problem.

  • Personalhandbok – gratis mall

    Personalhandbok – gratis mall för företag

    En bra personalhandbok ger medarbetare stenkoll på rutiner, plikter och rättigheter. Här samlas info om företagskultur, arbetstider och semester. Med vår nya mall har ni snart en uppdaterad personalhandbok på plats.

  • Fler ansökningar blir digitala

    Med licensen digital ärendehantering blir processen kring ärenden helt automatiserad. Just nu utvecklas fler funktioner som kommer att ingå framöver.
    – Vi har fått många bra förslag från er kunder, som friskvård och att omvandla semesterdagar till pengar, säger Håkan Karlsson, produktmarknadschef för Personec P.