Tillbaka till huvudmeny

4 anledningar att besöka E-legitimationsdagarna

De alltid välbesökta E-legitimationsdagarna på Folkets Hus i Stockholm har flyttats till 10-11 september.

Fyra personer i samtal

Något att se fram emot! E-legitimationsdagarna har fått nya datum och ska nu hållas på Folkets Hus i Stockholm 10-11 september. Funderar du på om du ska gå dit eller inte? Här är våra 4 bästa anledningar till att du ska komma.

1. Lär dig mer om e-legitimationer

Här har du ett unikt tillfälle att på en och samma plats få all kunskap du kan önska dig. Diskutera med våra experter varför e-legitimation är en förutsättning för en framgångsrik digitalisering, hur alla delar hänger ihop och vad ni behöver göra för att lyckas.

2. Bli inspirerad av helheten

E-legitimationsdagarna är ett samarbete mellan privat och offentlig sektor. Målet med dagarna är att utbilda och inspirera kring lösningar som skapar ett inkluderande och säkert digitalt samhälle.

 3. Mingla med likasinnade

På E-legitimationsdagarna finns alla de aktörer som har betydelse för hur Sverige möter utmaningarna kring digitala identiteter – från regering och myndigheter till samverkansforum, federationer och leverantörer. Och lika viktigt är att du får chansen att träffa andra i samma situation som ni befinner er i, så att ni kan dela erfarenheter och råd.

4. Träffa Vismas e-leg-specialister!

Sist men inte minst ‒ kom hit och träffa Fredrik och Erling,  Visma Consultings skarpaste experter på säker inloggning och digital signering. Med sin långa erfarenhet berättar de gärna allt du behöver veta om t ex direkt och indirekt signering, Freja e-ID jämfört med BankID samt eIDAS-förordningen och e-identifiering över nationsgränserna.

 

Har du inte anmält dig än? Gör det här!

Anmäl dig

 

Mest populära

  • Tillfälliga regler för julklappar till anställda under corona

    Julklappar till anställda i coronatider

    I år när många sitter utspridda på hemmakontoren kan det bli extra svettigt för arbetsgivarens tomte. Samtidigt har tomten möjlighet att vara extra generös, utan att riskera skattekonsekvenser för mottagaren.

  • Digital AW går att anpassa efter budget och antalet deltagare

    Tips för en lyckad digital AW

    I oktober har det gått 200 dagar sedan flytten till hemmakontoren i mars. Innan corona var After Work en vanlig aktivitet för att skapa trivsel på jobbet. Så vad krävs för att få till en lyckad digital AW, nu när kollegorna är utspridda?