3 skäl att integrera CRM i affärssystemet

3 skäl att integrera CRM i affärssystemet

När marknad, försäljning, ekonomi och kundservice jobbar i samma system och med samma vy blir inte bara ditt och kollegornas jobb enklare, det ger också kunden snabbare och bättre hjälp. Utan integration mellan affärssystem och CRM blir insynen i försäljningscykeln lidande, vilket såväl den enskilde säljaren och företaget blir lidande av.

Anledningarna till att skaffa ett CRM och/eller integrera det med ert affärssystem är långt fler, men detta är tre av de starkaste:

  1. Effektivisera och minska antalet fel
    Att göra samma sak manuellt om och om igen tar tid och risken att det blir fel är hög. Att istället ange information på ett ställe en gång spar tid på flera plan.
  2. Smart verktyg för säljarna
    Att automatisera offertprocessen frigör mycket tid för säljaren, tid som kan istället kan läggas på försäljningsmöjligheter och kontakten med kunden.
  3. Ge bättre kundservice
    Med all relevant information på ett ställe slipper kundservicemedarbetarna logga in i flera system eller fråga runt för att få tag på grundläggande information.

Genom att integrera SuperOffice CRM med vårt affärssystem Visma.net får ni en helhetsbild av kunden direkt i affärssystemet och slipper växla mellan system för att lägga ordrar och följa försäljningsaktiviteter.

Upptäck Visma.net

Använder du redan Visma.net? Prova SuperOffice CRM kostnadsfritt i 30 dagar, eller läs mer och ta kontakt för mer information eller en demo.

 

Detta inlägg bygger på artiklar i SuperOffice inspirationsbibliotek samt SuperOffice Customer Community.