Integrationslösningar

Lösningar och tjänster utvecklade av våra integrationspartner för att användas med Visma.net
Open filter options

4IT AB

Business Intelligence-verktyget 4Decision gör Business Intelligence lättillgängligt för användare av Visma.net.
4IT AB

4IT AB tillhandahåller Business Intelligence-produkten 4Decision som möjliggör för Visma.net-kunder att övervaka, analysera och målstyra sin verksamhet, med information från alla delar av affärssystemet.

4Decision är ett enkelt verktyg för att många användare, utan särskild utbildning, ska kunna använda och dra nytta av Business Intelligence.

Kontakta oss för mer information eller en demo av 4Decision för att se hur lösningen skulle fungera som er plattform för Business Intelligence.

Typ av lösning

Business Intelligence

Telefon

046-286 48 00

4IT AB tillhandahåller Business Intelligence-produkten 4Decision som möjliggör för Visma.net-kunder att övervaka, analysera och målstyra sin verksamhet, med information från alla delar av affärssystemet.

4Decision är ett enkelt verktyg för att många användare, utan särskild utbildning, ska kunna använda och dra nytta av Business Intelligence.

Kontakta oss för mer information eller en demo av 4Decision för att se hur lösningen skulle fungera som er plattform för Business Intelligence.

Typ av lösning

Business Intelligence

Telefon

046-286 48 00

Business Intelligence
4Decision

Bitlog

Bitlog WMS underlättar lagerhantering, bidrar till ökad effektivitet och hjälper er att minska distributionskostnader.
Bitlog


Bitlog WMS gör mer än bara de vanliga WMS-aktiviteterna. Systemet automatiserar även processer som leveransplanering, reservationer och kredithantering. Lösningen kan hjälpa er att öka effektiviteten med upp till 50 procent samt minska distributionskostnader, vilket också ger nöjdare kunder.

Systemet är skalbart och ni kan vara allt ifrån ett fåtal användare på lagret upp till ett hundratal. Via Bitlog WMS får ni också spårbarhet, från inleverans till utleverans.

Bitlog WMS som iPad- eller iPodklient:
Ni har tillgång till alla lagerfunktioner på den mobila klienten. De ger en ökad effektivitet eftersom informationen är tillgänglig för medarbetarna på golvet. Med hjälp av en extern steckkodsläsare för verifiering av hyllnummer, artikelnummer m.m. minskas plockfelen.

Typ av lösning
Lagerhantering
WMS

Telefon
08-643 68 00

 


Bitlog WMS gör mer än bara de vanliga WMS-aktiviteterna. Systemet automatiserar även processer som leveransplanering, reservationer och kredithantering. Lösningen kan hjälpa er att öka effektiviteten med upp till 50 procent samt minska distributionskostnader, vilket också ger nöjdare kunder.

Systemet är skalbart och ni kan vara allt ifrån ett fåtal användare på lagret upp till ett hundratal. Via Bitlog WMS får ni också spårbarhet, från inleverans till utleverans.

Bitlog WMS som iPad- eller iPodklient:
Ni har tillgång till alla lagerfunktioner på den mobila klienten. De ger en ökad effektivitet eftersom informationen är tillgänglig för medarbetarna på golvet. Med hjälp av en extern steckkodsläsare för verifiering av hyllnummer, artikelnummer m.m. minskas plockfelen.

Typ av lösning
Lagerhantering
WMS

Telefon
08-643 68 00

 

Bitlog WMS
Lagerhantering
WMS

Centsoft

Centsoft Invoice är fakturatolkning och attest i molnet. Integrationen med Visma.net effektiviserar hanteringen av leverantörsfakturor och ger bättre åtkomst till er information.
Centsoft

Vare sig ni idag jobbar helt pappersbaserat eller använder ett annat fakturasystem kan Centsofts integration med Visma.net ge er ännu högre effektivitet och bättre åtkomst till er viktiga information.

Vi erbjuder olika typer av automatiseringar för att ni ska få tid över till er kärnverksamhet. Vill ni kontera själva eller vill ni använda Centsofts inbyggda artificiella intelligens som gör jobbet åt er? Centsoft erbjuder även lösningar för att sätta upp komplexa attestflöden som är enkla att administrera.

Eller varför attestera alls? Skapa ett regelverk i Centsoft Invoice för att automatiskt kontera och attestera era återkommande fakturor. Oavsett om alla fakturor attesteras av samma person eller om ni har de mest avancerade attestflöden så anpassas integrationen till just er.

Typ av lösning
Elektronisk fakturahantering

Telefon
08-790 00 29

Kontakta Centsoft

Vare sig ni idag jobbar helt pappersbaserat eller använder ett annat fakturasystem kan Centsofts integration med Visma.net ge er ännu högre effektivitet och bättre åtkomst till er viktiga information.

Vi erbjuder olika typer av automatiseringar för att ni ska få tid över till er kärnverksamhet. Vill ni kontera själva eller vill ni använda Centsofts inbyggda artificiella intelligens som gör jobbet åt er? Centsoft erbjuder även lösningar för att sätta upp komplexa attestflöden som är enkla att administrera.

Eller varför attestera alls? Skapa ett regelverk i Centsoft Invoice för att automatiskt kontera och attestera era återkommande fakturor. Oavsett om alla fakturor attesteras av samma person eller om ni har de mest avancerade attestflöden så anpassas integrationen till just er.

Typ av lösning
Elektronisk fakturahantering

Telefon
08-790 00 29

Kontakta Centsoft

Elektronisk fakturahantering
Centsoft

Crossnet

Crossnets Cloud Desktop-lösning kan enkelt integreras med Visma.net, så att du som användare får en komplett lösning som hanteras och driftas av en trygg partner.
Crossnet

På Crossnet är vi experter på outsourcing av IT. Vi skapar smidig, säker och ständigt tillgänglig drift av skrivbord, filer och affärssystem i molnet. Era data och era verktyg är i tryggt förvar och kan nås fullt ut från olika typer av enheter, allt om behövs är en internetuppkoppling.

Ni slipper egen IT-drift, höjer säkerhet och stabilitet, får full kontroll på kostnader och blir helt flexibla i hur, var och när ni kan jobba. Våra lösningar är dessutom skalbara, ni kan enkelt öka och minska omfattningen över tid.

Kontakta oss idag så kan vi titta på vilken lösning som skulle passa bäst för just er.

Typ av lösning
Cloud desktop

Telefon
08-50 30 45 10

Kontakta Crossnet

På Crossnet är vi experter på outsourcing av IT. Vi skapar smidig, säker och ständigt tillgänglig drift av skrivbord, filer och affärssystem i molnet. Era data och era verktyg är i tryggt förvar och kan nås fullt ut från olika typer av enheter, allt om behövs är en internetuppkoppling.

Ni slipper egen IT-drift, höjer säkerhet och stabilitet, får full kontroll på kostnader och blir helt flexibla i hur, var och när ni kan jobba. Våra lösningar är dessutom skalbara, ni kan enkelt öka och minska omfattningen över tid.

Kontakta oss idag så kan vi titta på vilken lösning som skulle passa bäst för just er.

Typ av lösning
Cloud desktop

Telefon
08-50 30 45 10

Kontakta Crossnet

Cloud Desktop
Crossnet

Direktkonsult

Direktkonsult tillhandahåller fler lösningar som kan integreras med Visma.net, för exempelvis spårbarhet fisk, mobil orderhantering, handdator lager och personalplanering.
Direktkonsult

SPÅRA: System för spårbarhet av fisk med rapportering enligt krav från Havs- och vattenmyndigheten. Komplett med lösningar för inleverans, produktion, märkning och försäljning.

SÄLJA: Mobil orderhantering för säljare anpassat för läsplatta och webbläsare. Se lagerstatus, kundunika priser, tidigare beställningar och mycket mer. Fokus är att på ett enkelt sätt lägga ordrar och öka din försäljning.

Mobil Lager: Effektivare lagerhantering med handdator. Stöd för inleveranser, plock, utleveranser och inventering. Minska fel och höj effektiviteten på ditt lager, med nöjdare personal.

PAJP: En komplett molntjänst för att hantera personal, arbetstid och löner. Med PAJP blir kostnadsuppföljning, löneadministration och fakturering ett enkelt arbete.

Typ av lösning
Spårbarhet fisk
Mobil orderhantering
Handdator lager
Personalplanering

Telefon
031-93 97 00

Kontakta Direktkonsult

SPÅRA: System för spårbarhet av fisk med rapportering enligt krav från Havs- och vattenmyndigheten. Komplett med lösningar för inleverans, produktion, märkning och försäljning.

SÄLJA: Mobil orderhantering för säljare anpassat för läsplatta och webbläsare. Se lagerstatus, kundunika priser, tidigare beställningar och mycket mer. Fokus är att på ett enkelt sätt lägga ordrar och öka din försäljning.

Mobil Lager: Effektivare lagerhantering med handdator. Stöd för inleveranser, plock, utleveranser och inventering. Minska fel och höj effektiviteten på ditt lager, med nöjdare personal.

PAJP: En komplett molntjänst för att hantera personal, arbetstid och löner. Med PAJP blir kostnadsuppföljning, löneadministration och fakturering ett enkelt arbete.

Typ av lösning
Spårbarhet fisk
Mobil orderhantering
Handdator lager
Personalplanering

Telefon
031-93 97 00

Kontakta Direktkonsult

Direktkonsult
Spårbarhet fisk
Mobil orderhantering
Handdator lager
Personalplanering

EazyStock

Optimera er lagerhantering genom att integrera EazyStock med Visma.net och säkerställ att ni alltid har rätt produkt på hyllan vid rätt tillfälle. 
EazyStock

EazyStock hjälper er att minska ineffektiva, manuella beräkningar i Excel genom automatiskt inköpsorderförslag och optimala prognoser baserat på historisk data. Ni kommer se sänkta lagernivåer vilket frigör kapital som kan investeras på ett bättre sätt i företaget.

EazyStock är enkelt att implementera och använda och vi lovar snabba och mätbara resultat i form av högre servicegrad, mindre bundet kapital och bättre kontroll över ert lager.

De flesta av våra kunder finns inom partihandel, distribution och tillverkning.

Typ av lösning
Lagerhantering

Telefon
070-603 33 93

Kontakta EazyStock

EazyStock hjälper er att minska ineffektiva, manuella beräkningar i Excel genom automatiskt inköpsorderförslag och optimala prognoser baserat på historisk data. Ni kommer se sänkta lagernivåer vilket frigör kapital som kan investeras på ett bättre sätt i företaget.

EazyStock är enkelt att implementera och använda och vi lovar snabba och mätbara resultat i form av högre servicegrad, mindre bundet kapital och bättre kontroll över ert lager.

De flesta av våra kunder finns inom partihandel, distribution och tillverkning.

Typ av lösning
Lagerhantering

Telefon
070-603 33 93

Kontakta EazyStock

Lagerhantering
EazyStock

Effectplan

Effectplan är ett kraftfullt verktyg för budget och prognos som är lätt att komma igång med och som ger er nya möjligheter till analys och rapporter.
Effectplan

Med ett riktigt bra verktyg för budget och prognos kan du styra företaget mot uppsatta mål och identifiera de delar av organisationen där det finns förbättringspotential samt eventuellt nya affärsmöjligheter.

Snabb implementering: Vårt planeringssystem Effectplan har kort implementeringstid, så kort som 1 månad! Vi utbildar er i Effectplan så att ni är redo att använda planeringssystemet direkt för er budget och prognos.

Enkelt underhåll: Effectplan skiljer sig från andra system för budget och prognos genom att administrationen kan utföras av controllerfunktionen och planeringens processägare. Även underhåll av mallar och drivare utförs helt av egen personal utan inblandning av konsulter.

Med Effectplan planeringssystem får du mer tid för analys istället för att lägga ned timmar på registrering och framtagning av mallar. Samtidigt kan du skapa förståelse för analysen kopplad till planen och kombinera data från Effectplan med den egna datalagerlösningen.

Smart rapportmodul och analysmöjlighet: Skapa nya analysmöjligheter genom Effectplans egen BI och rapportmodul och möjligheten att integrera till er befintliga BI-lösning.

Typ av lösning 
Budget och prognos

Kontakta Effectplan

Med ett riktigt bra verktyg för budget och prognos kan du styra företaget mot uppsatta mål och identifiera de delar av organisationen där det finns förbättringspotential samt eventuellt nya affärsmöjligheter.

Snabb implementering: Vårt planeringssystem Effectplan har kort implementeringstid, så kort som 1 månad! Vi utbildar er i Effectplan så att ni är redo att använda planeringssystemet direkt för er budget och prognos.

Enkelt underhåll: Effectplan skiljer sig från andra system för budget och prognos genom att administrationen kan utföras av controllerfunktionen och planeringens processägare. Även underhåll av mallar och drivare utförs helt av egen personal utan inblandning av konsulter.

Med Effectplan planeringssystem får du mer tid för analys istället för att lägga ned timmar på registrering och framtagning av mallar. Samtidigt kan du skapa förståelse för analysen kopplad till planen och kombinera data från Effectplan med den egna datalagerlösningen.

Smart rapportmodul och analysmöjlighet: Skapa nya analysmöjligheter genom Effectplans egen BI och rapportmodul och möjligheten att integrera till er befintliga BI-lösning.

Typ av lösning 
Budget och prognos

Kontakta Effectplan

Effectplan
Budget och prognos

Exakta Software

Med Exakta Softwares e-handelssystem synkas automatiskt dina ordrar och övrig nödvändig data från er webbshop till Visma.net ERP.
Exakta Software

Genom integrationen skapas en anpassningsbar lösning för automatisk överföring av allt från kalkylering till fakturering.

Exakta Softwares lösning ger en smart hantering av order, rapporter och ärenden som hjälper dig att prioritera rätt.

Som en komplett webbyrå kan vi leverera allt ifrån systemet till hur ni ska paketera och skicka era produkter till kund.

Typ av lösning
E-handel
Arbetsorder

Telefon
044-32 01 10

Kontakta Exakta Software

Genom integrationen skapas en anpassningsbar lösning för automatisk överföring av allt från kalkylering till fakturering.

Exakta Softwares lösning ger en smart hantering av order, rapporter och ärenden som hjälper dig att prioritera rätt.

Som en komplett webbyrå kan vi leverera allt ifrån systemet till hur ni ska paketera och skicka era produkter till kund.

Typ av lösning
E-handel
Arbetsorder

Telefon
044-32 01 10

Kontakta Exakta Software

E-handel
Arbetsorder
Exakta Software

Exsitec

Exsitec tillhandahåller flera lösningar som kan integreras med Visma.net, såsom Kundportal och Säljapp.
Exsitec

KUNDPORTAL: Förenkla och effektivisera er verksamhet genom att låta era kunder lägga beställningar i ett webbgränssnitt som direkt skapar ordrar i Visma.net. Använd portalen utifrån standard eller anpassat just för er.

SÄLJAPP: Hjälp säljaren att slippa ta en extra tur till kontoret för att lägga en order eller se aktuellt lagersaldo. Frigör värdefull tid som kan användas till att skapa värde till era kunder. SÄLJAPPEN ger tillgång till kundkort, produktkort och orderhistorik på ett smidigt sätt.

Typ av lösning
Kundportal
Mobil orderhantering

Telefon
010-333 33 00

Kontakta Exsitec

KUNDPORTAL: Förenkla och effektivisera er verksamhet genom att låta era kunder lägga beställningar i ett webbgränssnitt som direkt skapar ordrar i Visma.net. Använd portalen utifrån standard eller anpassat just för er.

SÄLJAPP: Hjälp säljaren att slippa ta en extra tur till kontoret för att lägga en order eller se aktuellt lagersaldo. Frigör värdefull tid som kan användas till att skapa värde till era kunder. SÄLJAPPEN ger tillgång till kundkort, produktkort och orderhistorik på ett smidigt sätt.

Typ av lösning
Kundportal
Mobil orderhantering

Telefon
010-333 33 00

Kontakta Exsitec

Kundportal
Mobil orderhantering
Exsitec

GetAccept

GetAccept är en tjänst för automatiserad försäljning och elektronisk signering av avtal. 
GetAccept

Genom vår lösning kan du skapa, spåra, marknadsföra och signera säljdokument - direkt från Visma.net. Kontakta oss för mer information!

Typ av lösning
E-signering

Telefon
040-668 80 10

Kontakta GetAccept

Genom vår lösning kan du skapa, spåra, marknadsföra och signera säljdokument - direkt från Visma.net. Kontakta oss för mer information!

Typ av lösning
E-signering

Telefon
040-668 80 10

Kontakta GetAccept

GetAccept
E-signering

Jobbile

Jobbile är en smart tjänst för arbetsorder och tidrapportering via mobil och surfplatta där företagets alla jobb och timmar samlas på ett och samma ställe.
Jobbile

I Jobbiles app har varje medarbetare tillgång till all nödvändig jobbinformation direkt utan att passera kontoret. I ett webbgränssnitt sammanställs fakturaunderlag och tidrapporter automatiskt.

Med en knapptryckning skickas godkända fakturaunderlag över till Visma.net för fakturering. Enkelt att ajourhålla information när kund- och artikelregister är sammankopplade.

Jobbile hjälper företagare hålla ordning på verksamheten både före och efter utfört arbete.

Typ av lösning
Tidrapportering
Arbetsorder

Telefon
031-131640

Kontakta Jobbile

I Jobbiles app har varje medarbetare tillgång till all nödvändig jobbinformation direkt utan att passera kontoret. I ett webbgränssnitt sammanställs fakturaunderlag och tidrapporter automatiskt.

Med en knapptryckning skickas godkända fakturaunderlag över till Visma.net för fakturering. Enkelt att ajourhålla information när kund- och artikelregister är sammankopplade.

Jobbile hjälper företagare hålla ordning på verksamheten både före och efter utfört arbete.

Typ av lösning
Tidrapportering
Arbetsorder

Telefon
031-131640

Kontakta Jobbile

Tidrapportering
Arbetsorder
Jobbile

JobOffice

JobOffice Kassa är ett godkänt och certifierat kassasystem integrerat med Visma.net ERP.
JobOffice

Med integrationen synkas allt du behöver i kassan automatiskt mellan Visma.net ERP och din kassa i realtid. Artiklar, kunder och bokföringskonton hämtas från Visma.net in till kassan. När du säljer i kassan skapas ett verifikat i Visma.net för kvittot och lagret minskas. Väljer du i kassan att sälja mot följesedel skapas en försäljningsorder i Visma.net som du senare kan fakturera.

JobOffice Kassa har inga startavgifter och inga transaktionsavgifter. Vi har enkel abonnemangsavgift som du kan betala månadsvis utan bindningstid.

Alltid tryggt och godkänt. Du får alltid den senaste programversionen utan extra kostnad så att du kan vara säker på att din kassa alltid uppfyller Skatteverkets krav.

Typ av lösning
Kassasystem

Telefon
010-410 01 00

Kontakta JobOffice

Med integrationen synkas allt du behöver i kassan automatiskt mellan Visma.net ERP och din kassa i realtid. Artiklar, kunder och bokföringskonton hämtas från Visma.net in till kassan. När du säljer i kassan skapas ett verifikat i Visma.net för kvittot och lagret minskas. Väljer du i kassan att sälja mot följesedel skapas en försäljningsorder i Visma.net som du senare kan fakturera.

JobOffice Kassa har inga startavgifter och inga transaktionsavgifter. Vi har enkel abonnemangsavgift som du kan betala månadsvis utan bindningstid.

Alltid tryggt och godkänt. Du får alltid den senaste programversionen utan extra kostnad så att du kan vara säker på att din kassa alltid uppfyller Skatteverkets krav.

Typ av lösning
Kassasystem

Telefon
010-410 01 00

Kontakta JobOffice

Kassasystem
JobOffice

Keyforce

InOrder från Keyforce erbjuder mobil offerthantering och kan antingen användas direkt med Visma.net eller tillsammans med SuperOffice CRM.
Keyforce InOrder

Några exempel på funktioner: 

  • Skapa nya kunder i Visma.net ERP
  • Hämta befintliga kunder från Visma.net ERP
  • Välj artiklar från lista i affärssystemet med korrekt pris och rabatt
  • Se historik
  • Signering av order

Typ av lösning
Mobil orderhantering

Telefon
+47 21 98 69 70

Kontakta Keyforce

Några exempel på funktioner: 

  • Skapa nya kunder i Visma.net ERP
  • Hämta befintliga kunder från Visma.net ERP
  • Välj artiklar från lista i affärssystemet med korrekt pris och rabatt
  • Se historik
  • Signering av order

Typ av lösning
Mobil orderhantering

Telefon
+47 21 98 69 70

Kontakta Keyforce

Mobil orderhantering
Keyforce
InOrder

Movenium

Movenium är en del av Visma med fokus på molnbaserade tilläggslösningar för byggbranschen.
Movenium

Våra produkter hjälper er att effektivisera och förenkla den dagliga verksamheten. Samtliga kan användas på mobil, läsplatta eller dator.

Tidrapportering: Korrekta tidrapporter i realtid med full översikt av arbetade timmar per projekt och anställd. Administrationen blir minimal och våra kunder skapar enkelt sin egna tidrapporter.

Personalliggare: Ackrediterad personalliggare av Sveriges Byggindustrier som uppfyller Skatteverkets krav. Passar utmärkt för både de små till de allra största företagen i Sverige.

Byggdagbok: Anställda på byggarbetsplatsen kan rapportera från projekten direkt till respektive ansvarig. Projektledaren följer utvecklingen för alla sina projekt direkt i appen med foton och signaturer för ÄTA-timmar.

Skyddsrond: Hantera era skyddsronder via appen, lägg till foton och signaturer från skyddsombud direkt i telefon.

Körjournal: Du behöver endast trycka start/stopp och låta appen beräkna sträckan, tidpunkt samt adresser för resan.

Egna Formulär: Vi har möjlighet att skapa digitala blanketter i vår app av de flesta dokumenten man hanterar på en byggarbetsplats.

Typ av lösning
Tidrapportering
Personalliggare
Byggdagbok
Skyddsrond
Körjournal

Telefon
08-408 088 72

Kontakta Movenium

 

Våra produkter hjälper er att effektivisera och förenkla den dagliga verksamheten. Samtliga kan användas på mobil, läsplatta eller dator.

Tidrapportering: Korrekta tidrapporter i realtid med full översikt av arbetade timmar per projekt och anställd. Administrationen blir minimal och våra kunder skapar enkelt sin egna tidrapporter.

Personalliggare: Ackrediterad personalliggare av Sveriges Byggindustrier som uppfyller Skatteverkets krav. Passar utmärkt för både de små till de allra största företagen i Sverige.

Byggdagbok: Anställda på byggarbetsplatsen kan rapportera från projekten direkt till respektive ansvarig. Projektledaren följer utvecklingen för alla sina projekt direkt i appen med foton och signaturer för ÄTA-timmar.

Skyddsrond: Hantera era skyddsronder via appen, lägg till foton och signaturer från skyddsombud direkt i telefon.

Körjournal: Du behöver endast trycka start/stopp och låta appen beräkna sträckan, tidpunkt samt adresser för resan.

Egna Formulär: Vi har möjlighet att skapa digitala blanketter i vår app av de flesta dokumenten man hanterar på en byggarbetsplats.

Typ av lösning
Tidrapportering
Personalliggare
Byggdagbok
Skyddsrond
Körjournal

Telefon
08-408 088 72

Kontakta Movenium

 

Movenium
Tidrapportering
Personalliggare
Byggdagbok
Skyddsrond
Körjournal

Omikai

Omikai hjälper företag inom grafisk industri till en smartare och mer automatiserad produktion, försäljning och marknadsföring.
Omikai

Vi erbjuder nästa generations innovativa affärssystem i form av en molntjänst som ger ett fullständigt stöd för hela orderflödet. Allt från en beställning till fakturering med en levereras till rätt kvalitet, i rätt tid och producerad på ett tids-, kostnads-, och miljöeffektivt sätt.

Vi fokuserar primärt på kunder inom grafisk industri som t.ex. reklambyråer, tryckerier, bokbinderier och distributörer.

Typ av lösning
Business Intelligence
E-handel
MIS

Telefon
021-18 30 30

Kontakta Omikai

Vi erbjuder nästa generations innovativa affärssystem i form av en molntjänst som ger ett fullständigt stöd för hela orderflödet. Allt från en beställning till fakturering med en levereras till rätt kvalitet, i rätt tid och producerad på ett tids-, kostnads-, och miljöeffektivt sätt.

Vi fokuserar primärt på kunder inom grafisk industri som t.ex. reklambyråer, tryckerier, bokbinderier och distributörer.

Typ av lösning
Business Intelligence
E-handel
MIS

Telefon
021-18 30 30

Kontakta Omikai

Omikai
Business Intelligence
E-handel
MIS

OneStop Reporting

OneStop Reporting erbjuder en komplett BI-lösning med moduler för rapportering, budgetering och konsolidering, fullt integrerad med Visma.net.
OneStop Reporting

Våra produkter är fullt integrerade med Visma.net ERP så att du har åtkomst till all data i systemet, inklusive användaranpassade tabeller och fält.

OSR Portal ger dig en unik möjlighet att hålla dig uppdaterad på viktig information – du har enkel åtkomst till ditt rapportbibliotek, med den senaste uppdaterade informationen från ERP-systemet. Körda rapporter arkiveras för historik och jämförelse.

Rapportering: OneStop Reportings rapportlösning ger dig möjlighet att skräddarsy rapporterna du behöver och omedelbart få åtkomst till relevanta data. Med hjälp av olika stödfunktioner kan du utforska uppgifterna i detalj och enkelt dela rapporter med andra kollegor och kunder.

Budgetering: OneStop Reportings uppfattning är att en flexibel budgetprocess, anpassad efter din verksamhet, låter dig budgetera på ett optimalt sätt. Den webbaserade budgetfunktionen som OneStop Reporting erbjuder ger dig full frihet att utforma budgetmodellen precis som du vill och att registrera budgetdata i realtid på nätet.

Konsolidering: Din affärslogik, kopplad till bland annat koncerninterna transaktioner och elimineringar, implementeras i rapporterna så att du får korrekt framställda data. Flera företag kan inkluderas i en och samma rapport, och du kan fritt välja layout och innehåll i rapporter.

Typ av lösning
Business Intelligence

Telefon
+47 67 43 01 43

Kontakta OneStop Reporting

Våra produkter är fullt integrerade med Visma.net ERP så att du har åtkomst till all data i systemet, inklusive användaranpassade tabeller och fält.

OSR Portal ger dig en unik möjlighet att hålla dig uppdaterad på viktig information – du har enkel åtkomst till ditt rapportbibliotek, med den senaste uppdaterade informationen från ERP-systemet. Körda rapporter arkiveras för historik och jämförelse.

Rapportering: OneStop Reportings rapportlösning ger dig möjlighet att skräddarsy rapporterna du behöver och omedelbart få åtkomst till relevanta data. Med hjälp av olika stödfunktioner kan du utforska uppgifterna i detalj och enkelt dela rapporter med andra kollegor och kunder.

Budgetering: OneStop Reportings uppfattning är att en flexibel budgetprocess, anpassad efter din verksamhet, låter dig budgetera på ett optimalt sätt. Den webbaserade budgetfunktionen som OneStop Reporting erbjuder ger dig full frihet att utforma budgetmodellen precis som du vill och att registrera budgetdata i realtid på nätet.

Konsolidering: Din affärslogik, kopplad till bland annat koncerninterna transaktioner och elimineringar, implementeras i rapporterna så att du får korrekt framställda data. Flera företag kan inkluderas i en och samma rapport, och du kan fritt välja layout och innehåll i rapporter.

Typ av lösning
Business Intelligence

Telefon
+47 67 43 01 43

Kontakta OneStop Reporting

OneStop Reporting
Business Intelligence

Ongoing Warehouse

Ongoing Warehouse är ett WMS (lagersystem) som är speciellt utvecklat för företag verksamma inom tredjepartslogistik (3PL).
Ongoing Warehouse

Kopplingen mellan Visma.net och Ongoing Warehouse gör att företag som använder Visma.net på ett smidigt sätt kan outsourca sitt lager/logistik till en 3PL-aktör som använder Ongoing Warehouse lagersystem.

Genom att order och annan information skickas elektroniskt från Visma.net till Ongoing Warehouse och aktuellt lagersaldo, orderstatus m.m. återrapporteras så minskar ni tidsödande manuell administration.

Som komplement till kopplingen kan även användare i Visma.net få inloggningsuppgifter till Ongoing Warehouse för att se orderstatus, statistik, track & trace med mera.

Typ av lösning
Tredjepartslogistik (3PL)
WMS

Telefon
031-709 30 70

Kontakta Ongoing Warehouse

 

Kopplingen mellan Visma.net och Ongoing Warehouse gör att företag som använder Visma.net på ett smidigt sätt kan outsourca sitt lager/logistik till en 3PL-aktör som använder Ongoing Warehouse lagersystem.

Genom att order och annan information skickas elektroniskt från Visma.net till Ongoing Warehouse och aktuellt lagersaldo, orderstatus m.m. återrapporteras så minskar ni tidsödande manuell administration.

Som komplement till kopplingen kan även användare i Visma.net få inloggningsuppgifter till Ongoing Warehouse för att se orderstatus, statistik, track & trace med mera.

Typ av lösning
Tredjepartslogistik (3PL)
WMS

Telefon
031-709 30 70

Kontakta Ongoing Warehouse

 

Ongoing Warehouse
Tredjepartslogistik (3PL)
WMS

Online Partner

Online Partner bygger och integrerar mot Visma.net och gör ert affärsdata tillgängligt i andra system.
Online Partner

Online Partner är specialister på Googles företagsprodukter och den självklara partnern för organisationer som använder Googles molnbaserade produktivitetsverktyg. Vi bygger och integrerar mot Visma.net och gör ert affärsdata tillgängligt i andra system.

Telefon
08-636 53 10

Kontakta Online Partner

Online Partner är specialister på Googles företagsprodukter och den självklara partnern för organisationer som använder Googles molnbaserade produktivitetsverktyg. Vi bygger och integrerar mot Visma.net och gör ert affärsdata tillgängligt i andra system.

Telefon
08-636 53 10

Kontakta Online Partner

Online Partner

RemoteX

Remotex integrerat med Visma.net ger en anpassningsbar och automatisk överföring av bland annat kunder, artiklar samt order- och fakturainformation.
RemoteX

RemoteX är en molnlösning som ger en smart hantering av arbetsorder, tidrapporter, ärenden och materialinköp. Kunder, underentreprenörer, grossister och personal arbetar tillsammans i RemoteX.

Typ av lösning
Arbetsorder

Telefon
08-559 235 30

Kontakta RemoteX

RemoteX är en molnlösning som ger en smart hantering av arbetsorder, tidrapporter, ärenden och materialinköp. Kunder, underentreprenörer, grossister och personal arbetar tillsammans i RemoteX.

Typ av lösning
Arbetsorder

Telefon
08-559 235 30

Kontakta RemoteX

Arbetsorder
RemoteX

Salesbox

Säljverktyg för att ta era leads till affär. Enkelt att använda, effektivt och mobilt. 
Salesbox
Salesbox är säljverktyget nummer 1 för att ta dina leads till affär. Har ni tröttnat på klassiska CRM-system och är på jakt efter ett lättanvänt och effektivt verktyg?

Vi levererar en komplett helhetslösning för försäljning och kundhantering (OMNI-kanal) som gör er mer effektiva genom automatiserade arbetsflöden och en mängd färdiga så kallade "plug & play"-integrationer med andra molnapplikationer. Oavsett om ni stänger affärer på ett samtal, arbetar med korta säljcykler eller arbetar med långa komplexa säljprocesser, kommer ni dra nytta av våra smarta arbetsflöden.

Marknadens enklaste leadhantering: Få leads och aktiviteter adderade automatiskt direkt från LinkedIn, er webb, godtycklig webbsida, Mailchimp, Outlook eller importera enkelt leads via en klassisk .CSV fil.

Gör komplex försäljning enkel med smart guidning: Salesbox kommer paketerad med en prisbelönt säljtavla som ger er en tydlig överblick över vad som ska göras på era affärsmöjligheter. Ni samarbetar i realtid, arbeta i multipla och flexibla säljprocesser som passar era kunder och ger er träffsäkra säljprognoser.

För att göra det ännu enklare att komma igång ingår utbildning, support och kom-igång-hjälp för att säkerställa att verksamheten förstår hur Salesbox ska användas av just er.


Typ av lösning

CRM

Telefon
070 09 29 572

Kontakta Salesbox

Salesbox är säljverktyget nummer 1 för att ta dina leads till affär. Har ni tröttnat på klassiska CRM-system och är på jakt efter ett lättanvänt och effektivt verktyg?

Vi levererar en komplett helhetslösning för försäljning och kundhantering (OMNI-kanal) som gör er mer effektiva genom automatiserade arbetsflöden och en mängd färdiga så kallade "plug & play"-integrationer med andra molnapplikationer. Oavsett om ni stänger affärer på ett samtal, arbetar med korta säljcykler eller arbetar med långa komplexa säljprocesser, kommer ni dra nytta av våra smarta arbetsflöden.

Marknadens enklaste leadhantering: Få leads och aktiviteter adderade automatiskt direkt från LinkedIn, er webb, godtycklig webbsida, Mailchimp, Outlook eller importera enkelt leads via en klassisk .CSV fil.

Gör komplex försäljning enkel med smart guidning: Salesbox kommer paketerad med en prisbelönt säljtavla som ger er en tydlig överblick över vad som ska göras på era affärsmöjligheter. Ni samarbetar i realtid, arbeta i multipla och flexibla säljprocesser som passar era kunder och ger er träffsäkra säljprognoser.

För att göra det ännu enklare att komma igång ingår utbildning, support och kom-igång-hjälp för att säkerställa att verksamheten förstår hur Salesbox ska användas av just er.


Typ av lösning

CRM

Telefon
070 09 29 572

Kontakta Salesbox

CRM
Salesbox

Sharespine

Med Sharespine synkas er data automatiskt mellan Visma.net Financials och er webbutik. Även betalningar från DIBS, Klarna och Svea Ekonomi kan integreras.
Sharespine

Sharespine har en rad med integrationsprodukter som integrerar en mängd e-handelsplattformar med ert ekonomisystem. Vårt vision med produkten är att automatisera så mycket som möjligt när det kommer till produkt- kund- och framför allt orderhantering. Genom att synkronisera mellan olika system ska du slippa dubbelarbete, samtidigt som risken för fel elimineras.

Typ av lösning
Betalsystem
E-handel

Telefon
031-704 38 00

Kontakta Sharespine

Sharespine har en rad med integrationsprodukter som integrerar en mängd e-handelsplattformar med ert ekonomisystem. Vårt vision med produkten är att automatisera så mycket som möjligt när det kommer till produkt- kund- och framför allt orderhantering. Genom att synkronisera mellan olika system ska du slippa dubbelarbete, samtidigt som risken för fel elimineras.

Typ av lösning
Betalsystem
E-handel

Telefon
031-704 38 00

Kontakta Sharespine

Betalsystem
E-handel
Sharespine

SuperOffice

Samla all din kundinformation i ett och samma system, hitta fler leads, följ alla försäljningsaktiviteter och svara på alla kundförfrågningar med hjälp av SuperOffice CRM.
SuperOffice

SuperOffice - CRM med ett leende 
Vårt produkterbjudande ger dig en 360 graders CRM-vy av kunden med fokus på marknadsföring, försäljning och kundservice. SuperOffice är en prisbelönt CRM-lösning utformad för att underlätta hanteringen av dina kundrelationer i ett och samma system, från den första kontakten med kunden till att kunden har en utmaning eller ett problem som behöver lösas.

Låt oss hjälpa dig att stärka kundupplevelsen för dina kunder genom att både hitta, vinna och utveckla fler kunder.

Valfrihet med SuperOffice CRM

  • Implementera enligt dina önskemål – i molnet eller på lokal server
  • Enkelt, användarvänligt och kostnadseffektivt – du väljer fritt vilken funktionalitet du och ditt team har behov av 
  • Skalbart, du väljer själv hur många användare du vill börja med och systemet växer med dina behov 
  • 100 % mobilitet - få åtkomst till kundinformationen oavsett var du befinner dig via en mobil app 
  • Ett system som hjälper dig i arbetet med att följa den nya dataskyddsförordningen, GDPR 
  • Prova SuperOffice gratis i 30 dagar

Integration med Visma.net - all kundinformation samlat i ett system
Vi erbjuder standardintegrationer som är trygga och säkra. Du behöver inte längre växla mellan CRM-systemet och ERP-systemet för att lägga en order eller få en helhetsbild av kunden. Alla uppgifter finns tillgängliga från CRM-systemet. Enkelt, snyggt och tydligt! På SuperOffice App Store kan du läsa mer om alla våra smarta integrationer:

Typ av lösning
CRM

Telefon
0709 63 38 58

Kontakta SuperOffice

SuperOffice - CRM med ett leende 
Vårt produkterbjudande ger dig en 360 graders CRM-vy av kunden med fokus på marknadsföring, försäljning och kundservice. SuperOffice är en prisbelönt CRM-lösning utformad för att underlätta hanteringen av dina kundrelationer i ett och samma system, från den första kontakten med kunden till att kunden har en utmaning eller ett problem som behöver lösas.

Låt oss hjälpa dig att stärka kundupplevelsen för dina kunder genom att både hitta, vinna och utveckla fler kunder.

Valfrihet med SuperOffice CRM

  • Implementera enligt dina önskemål – i molnet eller på lokal server
  • Enkelt, användarvänligt och kostnadseffektivt – du väljer fritt vilken funktionalitet du och ditt team har behov av 
  • Skalbart, du väljer själv hur många användare du vill börja med och systemet växer med dina behov 
  • 100 % mobilitet - få åtkomst till kundinformationen oavsett var du befinner dig via en mobil app 
  • Ett system som hjälper dig i arbetet med att följa den nya dataskyddsförordningen, GDPR 
  • Prova SuperOffice gratis i 30 dagar

Integration med Visma.net - all kundinformation samlat i ett system
Vi erbjuder standardintegrationer som är trygga och säkra. Du behöver inte längre växla mellan CRM-systemet och ERP-systemet för att lägga en order eller få en helhetsbild av kunden. Alla uppgifter finns tillgängliga från CRM-systemet. Enkelt, snyggt och tydligt! På SuperOffice App Store kan du läsa mer om alla våra smarta integrationer:

Typ av lösning
CRM

Telefon
0709 63 38 58

Kontakta SuperOffice

SuperOffice
CRM

Syncify

Syncify integrerar ditt affärssystem med den fakturaleverantör som passar ditt företag bäst.
Syncify

Spara tid och pengar vid fakturering genom att ansluta er till Syncifys integrationsmotor. 

Visma.net är genom Syncify integrerat med följande:

  • Billogram
  • Billecta
  • Payex
  • Inkassogram
  • Factoringgruppen
  • Fortus Finance

Pris 199 kr per månad. Ingen bindningstid.

Typ av lösning
Fakturaservice

Telefon
031-753 97 55

Kontakta Syncify

Spara tid och pengar vid fakturering genom att ansluta er till Syncifys integrationsmotor. 

Visma.net är genom Syncify integrerat med följande:

  • Billogram
  • Billecta
  • Payex
  • Inkassogram
  • Factoringgruppen
  • Fortus Finance

Pris 199 kr per månad. Ingen bindningstid.

Typ av lösning
Fakturaservice

Telefon
031-753 97 55

Kontakta Syncify

Fakturaservice
Syncify

System Andersson

Full koll på din produktion – från kalkylering till fakturering. Och allt däremellan.
System Andersson

Med System Andersson får du stöd att driva en effektiv produktion. Du rapporterar enkelt tid, planerar din produktion, lägger upp tillverkningsorder, hanterar material och sköter leveranser m.m. I ”att göra”- listan ser du vad som är viktigast att göra just nu och får underlag för att fatta rätt beslut vid varje tillfälle.

Du får ut underlag för lön och fakturering samtidigt som efterkalkyler och spilltider hjälper dig arbeta effektivare och ger dig stöd i ditt förbättrings- och leanarbete. Allt sker helt papperslöst om så önskas. Låt Andersson göra jobbet!

Typ av lösning
MPS
Arbetsorder
Materialhantering
Tidrapportering

Telefon
036-570 20 60

Kontakta System Andersson

Med System Andersson får du stöd att driva en effektiv produktion. Du rapporterar enkelt tid, planerar din produktion, lägger upp tillverkningsorder, hanterar material och sköter leveranser m.m. I ”att göra”- listan ser du vad som är viktigast att göra just nu och får underlag för att fatta rätt beslut vid varje tillfälle.

Du får ut underlag för lön och fakturering samtidigt som efterkalkyler och spilltider hjälper dig arbeta effektivare och ger dig stöd i ditt förbättrings- och leanarbete. Allt sker helt papperslöst om så önskas. Låt Andersson göra jobbet!

Typ av lösning
MPS
Arbetsorder
Materialhantering
Tidrapportering

Telefon
036-570 20 60

Kontakta System Andersson

MPS
Arbetsorder
Materialhantering
Tidrapportering
System Andersson

Visionmate

Order från e-handel, en eller flera webbshoppar, till Visma.net ERP.
Visionmate

Vår e-handelsplugin skickar automatiskt ordrar från en eller flera webbshoppar till Visma.net ERP. Stödjer flera e-handelsplattformar så som WooCommerce, PrestaShop, Magento etc.

Inga manuella ingrepp behövs, och allt fungerar både med B2B och C2B.

Lösningen stödjer installation från flera webshoppar mot ett och samma Visma.net system . Den kan konfigureras att använda olika leverantörer och/eller lager i Visma.net, beroende på från vilken webbshop ordrarna kommer.

Kund- och artikelregister till e-handel
Hämtar automatiskt Visma.net artikeldata och priser och sammankopplar dem med ett externt system, exempelvis en eller flera webshoppar. Med denna produkt blir Visma.net ERP ert enda admin för artiklar och ni behöver inte logga in i webshoppens admin. Alla artiklar som exempelvis läggs i kategori “webshop” i Visma.net läggs automatiskt upp i er webshop. Ni kan även ha flera olika kategorier för olika webshoppar. Exempelvis artikel A läggs i “webshop 1” och artikel B läggs i “webshop 1” och “webshop 2”.

Priser som skickas över till webshopen baseras på Visma.net:s avancerade rabatter och kampanjer. Varje kund kan även ha en unik prislista om den har en inloggning i webshoppen som då kopplas till en kund i Visma.net. Det går även att lägga upp en publik kundkategori i Visma.net som hanterar priser för C2B kunder.

Unifaun integration
Nya ordrar i Visma.net ERP registreras automatiskt med ett nytt spårningsnummer till Unifaun och lagras på ordern. Du kan sedan skriva ut försändelseavier till dina brev och paket.

Detta spårningsnummer kan även göras tillgänglig till kunden när denne loggar in i er webshop via produkten “Visma.net kund och artikelregister till e-handel.

Typ av lösning
E-handel
Transportadministration

Telefon
08-410 45 750

Kontakta Visionmate

Vår e-handelsplugin skickar automatiskt ordrar från en eller flera webbshoppar till Visma.net ERP. Stödjer flera e-handelsplattformar så som WooCommerce, PrestaShop, Magento etc.

Inga manuella ingrepp behövs, och allt fungerar både med B2B och C2B.

Lösningen stödjer installation från flera webshoppar mot ett och samma Visma.net system . Den kan konfigureras att använda olika leverantörer och/eller lager i Visma.net, beroende på från vilken webbshop ordrarna kommer.

Kund- och artikelregister till e-handel
Hämtar automatiskt Visma.net artikeldata och priser och sammankopplar dem med ett externt system, exempelvis en eller flera webshoppar. Med denna produkt blir Visma.net ERP ert enda admin för artiklar och ni behöver inte logga in i webshoppens admin. Alla artiklar som exempelvis läggs i kategori “webshop” i Visma.net läggs automatiskt upp i er webshop. Ni kan även ha flera olika kategorier för olika webshoppar. Exempelvis artikel A läggs i “webshop 1” och artikel B läggs i “webshop 1” och “webshop 2”.

Priser som skickas över till webshopen baseras på Visma.net:s avancerade rabatter och kampanjer. Varje kund kan även ha en unik prislista om den har en inloggning i webshoppen som då kopplas till en kund i Visma.net. Det går även att lägga upp en publik kundkategori i Visma.net som hanterar priser för C2B kunder.

Unifaun integration
Nya ordrar i Visma.net ERP registreras automatiskt med ett nytt spårningsnummer till Unifaun och lagras på ordern. Du kan sedan skriva ut försändelseavier till dina brev och paket.

Detta spårningsnummer kan även göras tillgänglig till kunden när denne loggar in i er webshop via produkten “Visma.net kund och artikelregister till e-handel.

Typ av lösning
E-handel
Transportadministration

Telefon
08-410 45 750

Kontakta Visionmate

E-handel
Transportadministration
Visionmate
<
>

    Kontakta våra integrationspartner

    För att kontakta någon av dessa våra partner som utvecklar lösningar för integration med Visma.net, välj partner i menyn till höger och fyll i formuläret. Har du kommit hit genom att klicka på "kontakt" från en viss partners informationsruta är densamme förifylld.


    Dina kontaktuppgifter
    För att ta del av information och aktiviteter på Visma behöver vi ditt samtycke
    Den här webbplatsen använder cookies, som samlar information om hur du interagerar med sidan. I kombination med de uppgifter du uppger, skapar vi en profil så att vi ska kunna visa relevant innehåll just för dig. Genom att acceptera tillåter du att vi samlar och behandlar dina personuppgifter enligt beskrivningen här.