Vanligt förekommande frågor

 

Vanligt förekommande frågor

Visma.net FAQ

  1. Kan jag få se en demo av Visma.net?
    Vi erbjuder just nu ett kostnadsfritt webbinar, läs mer här.

  2. Vad kostar Visma.net?
    För mer information kring priset, se prislista.

  3. Vad är den största fördelen med en molntjänst?
    Den största fördelen när du väljer en molntjänst är att det gör din dagliga drift enklare. Verktygen är de allra bästa, och du jobbar alltid med den senaste versionen. Du behöver inte bry dig om installation, uppgraderingar och servers och du kan använda dina IT resurser på bättre sätt! Det är alltid tillgängligt. Det funkar alltid. Och det låter dig koncentrera dig på din verksamhet.

  4. Kan jag komma åt Visma.net på vilken enhet som helst?
    Ja, Visma.net är tillgänglig överallt; på din mobil, surfplatta, Mac eller PC. Så länge du har en internetuppkoppling har du Visma.net med dig, dygnet runt.

  5. Är min data säker?
    All data sparas i Vismas säkerhetsdatacenter med strikt begränsad tillgång. Känslig data såsom kontonummer till banken krypteras på ett säkert sätt. Här kan du läsa mer om Visma.net och våra säkerhetsåtgärder.

  6. Är Visma.net snabbt nog för en expertanvändare?
    Ja. På många sätt är Visma.net snabbare än traditionellt installerad programvara.

  7. Kan jag exportera mina data om jag avslutar mitt avtal med Visma.net?
    Ja, även om vi sparar din data så är du fortsatt ägare av din data.

  8. Hur kan jag integrera andra lösningar och tjänster med Visma.net?
    Teknisk information om integrationsmöjligheterna hittar du här.

  9. Kan Visma.net ERP även hantera order, lager och inköp?
    Ja, det finns ett helt eget funktionsområde för det med bred och djup funktionalitet.

  10. Kan man hantera periodisering av kostnader och intäkter i brutna perioder?
    Ja, det går att lösa genom att redigera periodiseringsscheman.

  11. Finns stöd för montering i Visma.net ERP?
    Ja, det finns möjlighet att bygga strukturartiklar för montering respektive demontering.