Tillbaka till huvudmeny

Automatiserad lagerhantering för större företag

Att flytta sin lagerhantering till molnet kan snabbt eliminera utmaningar som tomma lagerhyllor, inkompletta leveranser och förseningar. Och ge full koll på försäljningshistoriken.

Effektivare lagerhantering för större företag
Effektivare lagerhantering för större företag

Tomma lagerhyllor, inkompletta leveranser och förseningar kan snabbt ge stora negativa följder, inte minst utgör det en risk att förlora kunder. Genom att flytta lagerhanteringen till molnet kan ni säkerställa att allt finns där det ska, och görs när det behövs.

I de flesta verksamheter inom lager och logistik finns en kollega på lagret som kan berätta exakt hur många skruvar, brädor eller muttrar det finns inom hans/hennes ansvarsområde. Men vad händer om den kollegan blir sjuk? Eller börjar slarva och slutar dubbelkolla vad som finns på lagret? Det kan kosta större företag både tid, pengar och nöjda kunder.

Genom att lyfta upp verksamheten i molnet kan företaget effektivisera hela sin logistikhantering, och minimera risken att saker hamnar mellan stolarna.

Djup i logistiken och tydlig överblick

Visma.net har en väldigt kraftfull logistikfunktion om man jämför med andra molnbaserade affärssystem. Våra kunder får ett djup i logistiken och kan arbeta med flera olika lagerhanteringsmetoder, säger Pär Svärd, säljare på Visma Software.

Att Visma.net enkelt integreras med logistikprocessen ger en tydlig överblick över det aktuella lagersaldot. Varje lagerrörelse registreras dessutom automatiskt på balansräkningen. Pär Svärd lyfter också vikten av att våga lita på systemet.

– Lagret synkas med lagerbokföringen om man låter Visma.net sköta sitt jobb. Vi märker att intresset från våra kunder och certifierade partners ökar vilket är jätteroligt. Vi fyller hela tiden på med nya funktioner vilket gör att vi kan rikta oss till fler branscher.

Enkelt att utöka med smarta tilläggstjänster

Visma.net kan också utökas med smarta tilläggstjänster. Du kan dessutom arbeta med säsongsvariationer av artiklar, flera lagerställen, beställningspunkter och schemaläggning. Och det bästa av allt, enligt Pär Svärd, är att systemet kan generera intelligenta inköpsförslag.

– Systemet tittar på hela försäljningshistoriken i ett företag och kan beställa hem till exempel skruvar innan de tar slut. Och när något säljs inom systemet, uppdateras alla moduler automatiskt.

Kostnadsfritt webbinar, anmäl dig här!

Detta inlägg bygger på en artikel producerad av Brand Studio i samarbete med Visma som tidigare publicerats på Dagens Industri.

Mest populära

  • Personalhandbok – gratis mall

    Personalhandbok – gratis mall för företag

    En bra personalhandbok ger medarbetare stenkoll på rutiner, plikter och rättigheter. Här samlas info om företagskultur, arbetstider och semester. Med vår nya mall har ni snart en uppdaterad personalhandbok på plats.

  • Gratis mall till bilpolicy för tjänstebil

    Bilpolicy – gratis mall till företaget

    Med en tjänstebilspolicy undviker företaget missförstånd med sina anställda. Där kan bland annat kostnader och miljöaspekter regleras på ett smidigt sätt. Ladda ner vår kostnadsfria mall och slipp onödiga problem.