LEVERANTÖRSFAKTURA UTGIFTER | Hantera enkelt dina kostnader och får en bra överblick av aktuella skulder. Full koll på fakturor och reskontra samt snabbt och enkelt registrera utgifter såsom kvitton och kortköp.

Med vår leverantörsfaktura/utgifter-funktion hanterar du enkelt dina kostnader. Funktionen låter dig dels hantera leverantörsfakturor och leverantörsreskontra, och dels kan du snabbt och enkelt registrera utgifter såsom kvitton och kortköp.
Du kan se överskådligt och tydligt vad varje leverantörsfaktura har för förfallodatum och status, vilka som är obetalda, förfallna eller betalda. Alla leverantörsfakturor och kvitton kan enkelt sökas fram.
När du registrerat din leverantörsfaktura i Specter kan du använda LB-rutin för att ladda upp leverantörsfakturor för betalning till din internetbank eller Bankgirot. När pengarna betalts ut från ditt bankkonto får du tillbaka en återläsningsfil som automatiskt konterar utbetalningen.
Du slipper alltså dubbelregistrering i din internetbank: när du lagt in din leverantörsfaktura i Specter kan stora delar av hanteringen skötas automatiskt. Du sparar tid och minskar din administration.
Du behöver inte vara bokföringsexpert för att registrera en leverantörsfaktura eller ett kvitto. Du väljer hur komplex registreringen ska vara. Dels kan du använda förenklad registrering. Då sköter systemet stora delar av konteringen, och du behöver inte tänka på debet och kredit.
Om du vill kan du naturligtvis arbeta med kompletta konteringar istället. Vill du hellre låta din redovisningsbyrå hjälpa dig kan dom givetvis göra jobbet, direkt i ditt system.
Dina leverantörer kan befinna sig var som helst i världen, vårt webbaserade affärssystem hanterar förvärvsmoms både inom och utanför EU, olika valutor och valutadifferens.
Har du dessutom ett svenskt företag med e-handel som säljer till andra länder inom EU, och skall rapportera EU-moms? Missa då inte vår funktion med Internationell Momshantering som sammanställer din momsrapportering till Skatteverket.
Tillsammans med vår funktion för Inköpshantering får du tillgång till vår oerhört användbara funktion för inköpsordermatchning. Du kan då enkelt skapa upp leverantörsfakturor utifrån de inköp du gör. Du sparar tid, slipper fylla i information flera gånger och kan enkelt stämma av att inköp, inleveranser och leverantörsfakturan stämmer överens.
Med vår koppling till Pagero kan du enkelt få in alla inkommande fakturor direkt i leverantörsreskontran i Specter. Du slipper tidskrävande manuellt arbete.
Vill du veta mer om hur Specter kan hjälpa just ditt företag?
Fyll i formuläret nedan, så kontaktar vi dig snarast för ett första samtal. Självklart kan du också ringa direkt på 0304-649400. Vi ser fram emot din kontakt.