Frågor? Maila: talent.arena2021@visma.com

Varmt välkomna till ett spännande två-dagars event.
Under dessa dagar vill vi ta ett helhetsgrepp kring medarbetarutveckling och diskutera hur man bäst rekryterar, utvecklar och coachar sina medarbetare.

Förmiddagen dag 1 är gemensam för alla medan eftermiddagen den 20 oktober samt förmiddag 21 oktober innehåller produktspecifika sessions för er som är kunder.

Länk till chat: Livechat

09.00-09.10

Hej och välkomna!

09.10-09.25

Att våga tänka om och tänka nytt

Tobias Hareide, Managing Director på Visma Talent Solutions kommer prata om hur the nature of work är under ständig förändring, särskilt under de senaste året. Vad du gör är nu viktigare än var du gör det, när våra kontor flyttat online. Förändringen av beteende för arbetslivet ställer högre krav på såväl processer som ledarskap. Tobias kommer prata om framtidsutsikter och digitalisering ur ett HR & People Technology-perspektiv.

Tobias Hareide, Managing Director på Visma Talent Solutions.

09.30-10.30

Morgondagens arbetsplats i det nya normala

I detta energifyllda och interaktiva pass blandar Tommie Cau aktuell fakta, goda exempel, lärdomar och konkreta trender som formar morgondagens arbetsplats, samt vilka steg vi behöver ta under hösten 2021. Tommie utmanar också flera sanningar från pandemin och delar scenarier för morgondagens kontor. Räkna med hög energi och mycket konkret att ta med dig tillbaka till din organisation.

Tommie Cau, Rådgivare, förändringsledare och Future of Work Lead

10.40-11.10

När tillräckligt bra blir skitbra!

HR Perspektivet på Lykos framgångsrika tillväxtresa och varför (själv)ledarskap, transparens, mod, misstag och mindset är avgörande för både människor och bolag i dagens föränderliga värld.

Moa Wictorén, CHRO, LYKO

11.15-11.45

Hur lyckas du attrahera fler och bättre kandidater genom fördomsfri rekrytering?

Sara Dalsfelt, Senior Advisor, Digital Talent Acquisition, Adway

11.50-12.10

Lyckas med en hybrid arbetsplats: Kraften i ett ärligt samtal

Alex Borekull, Co-Founder Qlearsite

Vill du läsa mer om alla talare?

Tobias Hareide
Managing Director, Visma Talent Solutions

Tobias Hareide leder och driver Visma Talent Solutions med mål att bli ledande i Norden inom HR & People Technology. 
Tobias har lång erfarenhet från branschen och drivs lite extra av att hjälpa bolag att skapa tillväxt genom att våga tänka nytt.

linkedin.svg

Sara Dalsfeldt
Senior Advisor Digital Talent Acquisition 

Sara är en expert inom Digital Talent Acquisition. Adway är experter inom datadriven rekrytering och automatiserar talanganskaffning åt arbetsgivare över hela världen för att möjliggöra fler och bättre kandidater, helt fördomsfritt. Med ett öga på de senaste trenderna och ämnena som påverkar rekrytering håller hon livestreams och webbseminarier där hon bjuder in några av världens främsta experter inom rekrytering för att utmana hennes och Adways globala nätverk inom Talent Acquisition. 

linkedin.svg

Tommie Cau

Tommie Cau hjälper företag och människor att bli framgångsrika i framtidens arbetsliv, som rådgivare, förändringsledare och facilitator. Han har 15 års erfarenhet som konsult och affärsutvecklare inom talent, HR och digitalisering, och är en uppskattad föreläsare och moderator. 

linkedin.svg

Moa Wictorén
CHRO, LYKO

Moa Wictorén, leder och driver People-agendan på Lyko. Förutom en lång erfarenhet från HR och ledarskap och en enorm passion för att driva utveckling, har hon ett gäng insikter, erfarenheter, spaningar och hypoteser kring vad som skapar framgångsrika bolag som hon gärna delar och diskuterar kring.

linkedin.svg

Alex Borekull
VD och grundre, Qlearsite

Få hybridarbete att fungera: kraften i ett ärligt samtal

Alex Borekull, VD och grundare av Qlearsite, kommer att dela med sig av sanningar som företag måste möta när de navigerar i den nya världen av hybridarbete. Alex kommer att förklara hur teknik kan hjälpa dig att starta ett ärligt samtal om arbetsplatsens preferenser och dela med sig av hur han använde dessa insikter för att återuppbygga en stark företagskultur.

linkedin.svg

Kinan Halal

Delägare och seniorkonsult på Novare Potential. I Syrien arbetade Kinan många år inom HR, bland annat som Rekryteringschef. När han först kom till Sverige arbetade han som managementkonsult på ett konsultbolag.

linkedin.svg

John Skanefors

Arbetat med Visma Recruit i två år som L2 support. Ansvarig för b.la. uppdatering av manualer och annat material, felsökning / rapportering / eskalering av buggar o.s.v.

linkedin.svg

Atle Myhrer

Atle är genuint intresserad av bra HR-processer och verktyg som bidrar till att det dagliga arbetet blir mer engagerande. Med erfarenhet från både utveckling och produktledning har han varit med och skapat nya tjänster inom HR sedan 2012.

linkedin.svg

Anna Swic

Jag har passion för rekrytering och teknologi. Att hitta rätt medarbetare kan
vara en utmaning, att jobba i våra verktyg ska vara enkelt. Supportteamet ska finnas där, lättillgänglig och redo för att hjälpa er när ni behöver oss.

linkedin.svg

Jonna Ervasti

Designer på Visma, och ansvarar för att våra produkter är både användbara och tillgängliga för alla. Som en del av produktutvecklingen är hon regelbundet i tät kontakt med alla våra användare.

linkedin.svg

Fredrik Treider

Med bakgrund som rekryterare har Fredrik lätt att förstå vad som kan vara räddningen i en hektisk vardag. Denna erfarenhet har han tagit med sig in i rollerna som konsult, affärsanalytiker och nu produktionschef för Visma EasyCruit.

linkedin.svg

Christer Stenfeldt

Arbetar idag som Competence Manager / Product Marketing Manager med ansvar för internutbildningar, tätt samarbete med produkt & utveckling samt "go to market" aktiviteter. 

linkedin.svg

Randy Cillekens

Jag bor i Nederländerna i Limburg i en liten stad som heter Neer. Efter att ha jobbat i två olika företag bestämde jag mig för att starta eget. Getnoticed är ett webbdesign / mjukvaruföretag som är specialiserat mot rekrytering. Min roll inom Getnoticed är att se till att vårt CMS utvecklas och nya innovationer testas och implementeras.

Annika Karlsson

Jag har arbetat i drygt två år som supportansvarig för Visma Talent. Att få jobba med både människor och teknik är i mina ögon den perfekta kombinationen. Med tanke på mitt förflutna som IT-utbildare och systemförvaltare är mitt mål att på ett enkelt och pedagogiskt sätt hjälpa våra kunder att kunna arbeta effektivt med våra produkter.

linkedin.svg

Henrik Sigvardsson

Henrik Sigvardsson har jobbat på Visma i 6 år både som konsult och nu som Product Marketing Manager (PMM.)Han har tidigare jobbat inom HR och som rekryterare och älskar att ta del av, och hitta lösningar som underlättar våra kunders rekryteringsarbete och HR processer.

linkedin.svg

Karolina Borg

Jag arbetar sedan 2017 som rekryteringskonsult på Eskilstuna kommuns centrala rekryteringsenhet. Jag är också systemförvaltare på 20% och arbetar mycket med digitalisering frågor på min arbetsplats.

linkedin.svg

Sophie Cronberg

Som Customer Success Manager för våra rekryteringslösningar är jag den primära kontaktytan och  strategisk partner gentemot några av våra kunder. I mitt uppdrag ingår att skapa framgångsrika kundengagemang kring produkten för att säkerställa maximalt värde och användning. 

Det roligaste med mitt jobb är att jag tillsammans med kunderna ser över behov, utmaningar och långsiktiga mål  som vi tillsammans jobbar för att nå.

linkedin.svg

Josefine Ljungberg

Josefine är en av de som ansvarar för Visma Recruits kunder. Hon brinner för kunddialoger och ger gärna verksamheter råd i sitt utvecklingsarbete gällande system och processer, främst inom rekrytering och kompetens.

linkedin.svg

Ellen Snedal

Mitt uppdrag som Customer Success Manager är att se till att våra kunder är nöjda, nöjda med våra lösningar och att företagen uppnår de mål de har satt med användningen av våra produkter. Jag använder min erfarenhet från olika roller och företag, tillsammans med vår teknik, för att stärka kundernas processer och arbetsgivarvarumärke

linkedin.svg

Patrik Elgmo

Produktchef inom Visma Talent med lång erfarenhet av HR-system och digitalisering av HR-processer. I tät kommunikation med Cornerstones produktchefer driver Patrik på att utveckling av Saba tillgodoser Skandinaviska organisationers intresse.

linkedin.svg

Johan Linell

Jag har arbetat med Visma Recruit i olika former under de senaste åtta åren. De senaste tre åren som ansvarig för produkt- och utvecklingsorganisationen. Jag uppskattar att få arbeta med hela produktutvecklingsprocessen från idé till slutlig produkt och det nära samarbetet mellan affärssidan, utvecklingsteamet och, så klart, er kunder. Särskilt tacksamt är det att få se när idéerna faller väl ut och skapar värde och förenklar er vardag!

linkedin.svg

Maria Stål
Senior Sales Executive / Bid Manager Visma Recruit

Jag har arbetat väldigt många år som kundansvarig för Visma Recruit och tycker fortfarande att det är fantastiskt roligt. Den dagliga kontakten med er som kund, att se hur systemet utvecklas och därmed underlättar och kvalitetssäkrar för er är några av de saker som gör att jag tycker att jag har det bästa jobbet.

linkedin.svg

Calle Johansson

Calle arbetar som social rekryteringsspecialist på Jobtip och hjälper små och stora företag dagligen att nå ut till relevanta kandidater i sociala medier med rekryteringsannonser. Calle delar också tips och idéer om hur du bäst når dina framtida arbetsgivare via LinkedIn.

linkedin.svg

Anders Jørgensen

Jag har en bakgrund inom marknadsföring och har under de senaste 8 åren arbetat specifikt med rekryteringsmarknadsföring på Jobboardet Graduateland och därefter hjälpt till att starta och bygga Ontame och ge råd kunder över hela Europa med datadriven rekrytering.

linkedin.svg

Stefan Robsen
Stefan ansvarar för Cornerstone’s nordiska verksamhet

linkedin.svg