SVEA-INSTORE

Ökad kundnöjdhet med Svea Instore

Erbjud dina kunder samma smidiga betalalternativ som på nätet. Oavsett försäljningskanal kan du låta kunderna välja hur de vill betala varorna. Köpbeslutet blir enklare och upplevelsen bättre.

Dina kunder väljer hur de vill betala

Med Specter och Svea’s integrationslösning kan du erbjuda dina kunder samma smarta betalalternativ ”offline” som på nätet.

Oavsett om du möter dina kunder via telefon, på mässor, homepartyn, i din lagershop eller butik kan de betala sitt köp på ett smidigt och flexibelt sätt.

Din kund kan välja att betala direkt, betala senare eller dela upp sin betalning. På detta sätt blir vägen till köpbeslut enklare och upplevelsen bättre. Med andra ord – sälj mer och få nöjdare kunder!

Se även vår funktion Svea-koppling →

ENKELT FÖR DIG OCH DINA KUNDER

Lösningen gör det enkelt för t.ex. säljare och kundtjänst att skapa en kundorder med Svea som betalsätt i Specters affärssystem. Kunden kan direkt i sin telefon välja hur de vill betala, t.ex med kort, direktbanksbetalning, faktura eller delbetalning.

SMIDIGARE ADMINISTRATION

Alla bokföringshändelser kring dina kunders beställningar, och Svea’s utbetalningar till dig, bokförs automatiskt. Om kreditering skall göras vid t.ex. returer, görs krediteringen i Specter och då även automatiskt i Svea. Din administration blir smidigare och köpupplevelsen för dina kunder blir bättre.

SÅ HÄR FUNGERAR LÖSNINGEN

  • När din kund beställer skapar du en order i affärssystemet och väljer Svea Instore som betalsätt.
  • Kunden får en betallänk via SMS, öppnar Svea Checkout i sin mobil, väljer betalsätt och slutför köpet på samma sätt som vid ett vanligt online-köp.
  • När köpet är klart syns en bekräftelse i kundens mobil. Orderns status ändras i affärssystemet och visar att kundens beställning är redo för leverans.
  • Varorna kan överlämnas direkt till kunden, alternativt hanteras beställningen vidare av lagret för plock och pack samt transport till kunden.

Effektivisera din e-handel med Svea och Specter

Säljer du även online finns även en smidig integration mellan Specter och Svea Checkout. Du kan därmed erbjuda Sveas betallösningar för alla dina kunder, oavsett hur de handlar av dig. Spara värdefull tid från att din kund lagt beställningen tills köpet är bokfört, med minimal administration.

Kontakta oss för ett trevligt samtal

Vill du veta mer om hur Specter kan hjälpa just ditt företag?
Fyll i formuläret nedan, så kontaktar vi dig snarast för ett första samtal. Självklart kan du också ringa direkt på 0304-649400. Vi ser fram emot din kontakt.

    När du – som representant för ett företag eller motsvarande – anger dina uppgifter ovan kommer Specter även att använda dessa uppgifter för att skicka ut information och nyheter som vi tror kan vara av intresse för dig. Du kan när som helst avregistrera dig från våra utskick. Dina personuppgifter kommer att behandlas i enlighet med vår integritetspolicy.